Boxster pierwszej generacji – wbrew temu, co sądzi wiele osób – to stuprocentowe Porsche. Ma sztywniejsze nadwozie niż 911 Cabrio, prowadzi się doskonale i… potrafi niemiło zaskoczyć kosztami serwisu.
Nie można oczekiwać zbyt wiele w kategorii walorów praktycznych – Porsche Boxster to dwuoosobowy roadster z centralnie umieszczonym silnikiem, nawet duże zakupy mogą przerosnąć jego możliwości. Ale kabina jest stosunkowo obszerna, jak na auto tego typu.
Zabezpieczenie antykorozyjne okazuje się bardzo dobre, a prowadzenie bardziej neutralne niż w przypadku 911, można więc okazjonalnie używać Boxstera nawet zimą.
Niestety – ogólna trwałość jednostek napędowych jest niska, z tego powodu warto profilaktycznie wymienić panewki przy większym przebiegu. Silniki nie dają szczególnych sygnałów o tym, że nadchodzi ich koniec, a kupowanie używanej jednostki to loteria. Odbudowa to koszt rzędu aż 30-40 tys. zł.
Najlepiej eksploatację znosi najstarszy 2.5, o ile dba się o napęd rozrządu. Również łączone z tym silnikiem pięciobiegowe skrzynie uchodzą na najbardziej bezproblemowe. W „szóstkach” słabe są synchronizatory, automatyczne skrzynie Tiptronic są trwałe, ale powolne.
Kąty tolerancji w punktach bazowych zawieszenia są tak małe, że powypadkowe auta mogą już nigdy nie jeździć dobrze.
Ze względu na trwałość silników przebieg musi być udokumentowany, warto zrobić przegląd przed zakupem u specjalisty. Wybór aut na rynku wtórnym w kraju – mizerny, w Niemczech jest ok. 500 sztuk na sprzedaż.
Samochody z silnikami 2.5, dosyć często sprowadzone z USA. Konieczna weryfikacja przeszłości za oceanem.
Wersje 2.7, z niezłą historią serwisową, czasami po wymianie lub naprawie głównej silnika.
Można kupić 3.2 S i najlepsze 2.7. Patrząc na ceny innych Porsche można być pewnym, że te auta podrożeją (i już od jakiegoś czasu drożeją). W tych widełkach pojawiają się zresztą modele kolejnej generacji.
2.5 | 2.7 | 3.2 | |
Silnik | benzynowy, 2480 cm3, B6 | benzynowy, 2687 cm3, B6 | benzynowy, 3179 cm3, B6 |
Moc | 204 KM | 220 KM | 252 KM |
Maks. moment obrotowy | 245 Nm | 260 Nm | 305 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,9 s | 6,6 s | 5,9 s |
Prędkość maksymalna | 240 km/h | 250 km/h | 260 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 9,5 l/100 km | 9,9 l/100 km | 10,8 l/100 km |