Karoserię najnowszego prototypu Porsche wykonano głównie z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami lnu.
Obecne generacje modeli 718 Boxster i 718 Cayman są już na rynku od 2016 r. Najwcześniej za dwa lata można się więc spodziewać ich następców. Czy Porsche najnowszym prototypem daje nam przedsmak ich wyglądu?
Nowy prototyp nosi nazwę Mission R i przede wszystkim zapowiada wyścigowy samochód, który będzie startował w przyszłym pucharze Porsche. Czy aby tylko?
Brytyjski magazyn „Autocar" uważa, że Mission R to także forpoczta designu następnych generacji modeli 718 Boxster i 718 Cayman. Coś w tym jest. Pamiętajmy, że Porsche prawie wyłącznie przedstawia tylko takie prototypy, które prowadzą później do seryjnych szosowych samochodów.
Nawet rozmiary Mission R są zbliżone do bazowego coupe Porsche. Prototyp mierzy 434 cm długości, o 4 cm mniej od obecnie oferowanego Caymana. Mission R jest za to o prawie 20 cm szerszy (ma 199 cm szerokości) i o niemal 11 cm niższy (119 cm), ale taka jest specyfika wyścigowego samochodu.
Karoserię prototypu wykonano głównie z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami lnu. Monokok jest karbonowy.
Porsche Mission R ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 1088 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie zajmuje w nim nawet 2,5 s. Prędkość maksymalna tego wyścigowego prototypu przekracza 300 km/h.
Samochód wyposażono ponadto w akumulator trakcyjny o pojemności ok. 80 kWh i napęd na obie osie.