Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Hongqi EHS5 – przód

Chińskie Hongqi z pierwszymi salonami w Polsce. W drodze – nowy SUV

fot. Hongqi

Chińskie Hongqi z pierwszymi salonami w Polsce. W drodze – nowy SUV

Hongqi w Polsce już niedługo rozpocznie przyjmowanie zamówień na swoje samochody. Na razie polski dystrybutor tej marki – firma AADC – pochwalił się listą pierwszych dealerów. Z kolei na wrześniowych targach IAA w Monachium zadebiutuje zupełnie nowy model EHS5. 

Hongqi początkowo w polskiej ofercie będzie miało 5 modeli. To SUV-y HS3 i HS5 oraz trzy limuzyny. Czyli H5, H9 oraz H6. Ta ostatnia to samochód w stylu Audi A7, a więc z niżej przebiegającą linią dachu. Więcej na temat polskiej oferty Hongqi przeczytasz TUTAJ

Pod koniec lipca tego roku firma AADC (Asian Automotive Distribution Center) podała lokalizację pierwszych 7 salonów w naszym kraju. Znajdują się one w Gdyni, Warszawie (dwa punkty), Poznaniu, Opolu, Rzeszowie oraz w miejscowości Wrzosowa koło Częstochowy. Kolejne punkty są w trakcie przygotowań, a data rozpoczęcia sprzedaży zostanie ogłoszona wkrótce. 

Hongqi_HS3 (4)
AADC liczy przede wszystkim na dobrą sprzedaż modelu HS3.
fot. Hongqi

Wcześniej nad Wisłą można było kupić tylko olbrzymiego, elektrycznego SUV-a o nazwie E-HS9, oferowanego przez innego importera. 

EHS5 to Tiangong 6

Wrześniowe targi motoryzacyjne w Monachium będą miejscem debiutu nowego modelu Hongqi przewidzianego dla Europy. To EHS5 (już bez dywizu w nazwie), czyli SUV klasy średniej, mierzący 475 cm długości, 190 cm szerokości oraz 164 cm wysokości. 

Hongqi EHS5_06
EHS5 wyróżnia się nowoczesnym, opływowym nadwoziem z charakterystycznym dla Hongqi układem tylnych lamp. 
fot. Hongqi

To chińskie auto ma brać na celownik przede wszystkim Teslę Model Y i spółkę. Co ciekawe, konstrukcyjnie Hongqi EHS5 to odpowiednik chińskiego modelu Tiangong 06, zaprezentowanego w tym kraju pod koniec 2024 roku. 

Specyfikacja europejska nie jest jeszcze znana. Wiadomo jednak, że ten SUV będzie oferowany z napędem na tylne lub cztery koła. W drugim przypadku jego moc może wynieść nawet 560 KM. Z kolei w pierwszym to znacznie skromniejsze 286 KM.

Duża bateria trakcyjna

Pomiędzy osiami Hongqi EHS5 znalazł się akumulator trakcyjny o pojemności 85 kWh. Na pełnym naładowaniu zapewnia on możliwość pokonania około 600 km. W Chinach dostępny jest także model z baterią aż 111 kWh. 

Co istotne, Hongqi EHS5 przyjmie prąd z maksymalną mocą 265 kW, ale w przyszłości w ofercie ma znaleźć się wariant z 900-woltową instalacją elektryczną. W rezultacie moc nabijania baterii z pewnością zdecydowanie przekroczy 300 kW. 

Hongqi EHS5
Kokpit EHS5 łączy w sobie elementy typowe dla modeli Tesli i... chińskiego Nio. 
fot. Hongqi

Kokpit, podobnie jak w Tesli Model 3, zdominował wyłącznie jeden ekran, ale za to solidnych rozmiarów. Ma on przekątną 15,6” i – co typowe dla modeli z Państwa Środka – służy do zarządzania większością funkcji tego samochodu. 

Kiedy w sprzedaży, jaka cena?

Na razie nie ma informacji na temat tego, czy i ewentualnie kiedy Hongqi EHS5 trafi na polski rynek. Z pewnością znajdzie się w sprzedaży w wybranych krajach Unii Europejskiej. 

Cena? Zdecydowanie nie powinna być wyższa niż w przypadku Tesli Model Y, która nad Wisłą kosztuje od 204 990 zł. 

Czytaj także