Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Omoda 9 Super Hybrid – przód

Hybrydowa Omoda 9 – czy nowy duży i mocny chiński SUV ma szansę zawojować nasz rynek? | Pierwsza jazda

fot. Adam Mikuła/Motor

Hybrydowa Omoda 9 – czy nowy duży i mocny chiński SUV ma szansę zawojować nasz rynek? | Pierwsza jazda

Omoda 9 to nowy chiński SUV klasy średniej z zaawansowanym mocnym hybrydowym napędem. I ze wszystkim w standardzie – bo dostępny tylko w jednej, za to bogato wyposażonej wersji. Podczas pierwszych jazd sprawdzamy, czy z ceną 219 900 zł można uznać to auto za okazję.

  • Chiński SUV klasy średniej z mocnym napędem hybrydowym
  • Dostępna tylko jedna wersja silnikowa i wyposażeniowa
  • Gwarancja na 7 lat lub 150 tys. km

Należąca do koncernu Chery marka Omoda nie może narzekać na brak zainteresowania kompaktowym SUV-em z cyfrą 5 w nazwie. Atrakcyjnie stylizowane auto z ceną startującą od 115 500 zł sprzedaje się coraz lepiej.

Jeden napęd, jedna wersja

Teraz gamę uzupełni niemal dwukrotnie droższa Omoda 9 Super Hybrid. Drogo? Przed wydaniem oceny warto zapoznać się z parametrami zespołu napędowego oraz listą wyposażenia standardowego. Omoda postawiła na filozofię „Wszystko w standardzie”. W efekcie pułap, z którego startuje część SUV-ów zbliżonych rozmiarami, pozwala na zakup Omody 9, dla której jedyną cennikową opcją jest szary, matowy lakier za rozsądne 5000 zł.

Omoda 9 Super Hybrid 2025 – tył
fot. Adam Mikuła/Motor

Podobnie jak koreańskie marki, Omoda kusi klientów warunkami gwarancyjnymi. Oferuje ochronę przez 7 lat lub 150 tys. km, przy czym przez pierwsze 3 lata nie obowiązuje limit przebiegu, co może być istotne dla firm. Akumulator trakcyjny, silniki i osprzęt elektryczny napędu hybrydowego objęto gwarancją na 8 lat lub 160 tys. km.

Ewentualnych „chorób wieku dziecięcego” nie trzeba się obawiać. Prezentowane auto nie jest debiutantem. Zostało odsłonięte w 2022 r., a na początku 2023 r. trafiło na wybrane rynki pod marką Exeed – jako model Yaoguang lub RX. Ślad po tym pozostał w testowanym egzemplarzu, gdzie w bagażniku znaleźliśmy nalepkę Exeed. Marka nie weszła do Europy, więc w koncernie Chery zapadła decyzja o oferowaniu auta pod marką Omoda.

Żeby plusy nie przysłoniły minusów...

Efektownie stylizowany SUV o długości 4,8 m rzuca się w oczy. Z kolei 2,8-metrowy rozstaw osi sprawia, że miejsca w dobrze wyciszonej kabinie nie brakuje. Idealnie jednak nie jest. Nawet w dolnym położeniu siedzisko fotela kierowcy znajduje się wysoko, a zakres regulacji kolumny kierownicy nie imponuje. W rezultacie pozycja za sterami przypomina znaną z mniejszych aut. Widoczność do tyłu jest ograniczona.

Systemy wsparcia nie są tak przeczulone i hałaśliwe jak w Omodzie 5, ale wciąż brakuje do ideału – przykładem jest funkcja utrzymywania w pasie ruchu, która po włączeniu tworzy znaczny opór na kierownicy, a po jego przełamaniu przerywa pracę. Szkoda, bo czasem drobne korekty kursu bywają potrzebne.

Jeden napęd, ale silniki aż cztery

Układ napędowy składa się z silnika benzynowego i trzech elektrycznych – dwóch z przodu i jednego z tyłu. Do tego automat 3DHT z trzema biegami i napęd 4x4 realizowany bez pomocy wału. Ponad 500 KM zapewnia świetne osiągi. Za możliwościami silników nie nadąża kontrola trakcji – na mokrej nawierzchni po mocnym wciśnięciu gazu koła potrafią przez chwilę buksować.

 Dane techniczne i cena Omoda 9 Super Hybrid
Silnik  benzynowy, turbo + 3 x elektryczny
Moc maksymalna 537 KM (143+102+122+238 KM)
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm (215+170+220+310 Nm)
Pojemność akumulatora (brutto) 34,5 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 6,6/70 kW
Osiągi
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s
Średnie zużycie paliwa + energii* 1,7 l + 18,1 kWh/100km
CENA 219 900 zł

* średnie ważone wg WLTP

Producent podaje zużycie paliwa dla różnych sytuacji – jazdy z naładowanym akumulatorem, ważone i średnie. Podczas podróży na dystansie kilkudziesięciu kilometrów drogami różnych kategorii Omoda startująca z naładowaną baterią zużyła 0,9 l i 18,9 kWh/100 km – to zbliżone wartości do deklarowanej średniej ważonej.

Ogromna jak na plug-ina pojemność akumulatora (34,5 kWh) pozwala na pokonywanie w trybie elektrycznym ponad 140 km.

Omoda 9 Super Hybrid 2025 silnik
Nieźle wyciszony benzynowy silnik napędza auto podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością.
fot. Adam Mikuła/Motor

Omoda 9 Super Hybrid: naszym zdaniem

Omoda zaoferowała mocną hybrydę. Zawieszenie jest na tyle miękkie, a układ kierowniczy mało responsywny, że wrażenia z jazdy nie są sportowe. Omoda 9 przekonuje natomiast komfortem, wydajnością i dobrymi parametrami terenowymi (210 mm prześwitu, brodzenie do 600 mm).

Ocena 4/5

Omoda 9 Super Hybrid 2025 – przód
fot. Adam Mikuła/Motor

Atrakcyjny wygląd, bogate wyposażenie oraz mocny i wydajny napęd, ale także aspekty, którym zabrakło ostatniego szlifu. Przed zakupem warto poprosić dealera o dłuższą jazdę próbną.

Łukasz Szewczyk, tygodnik „Motor”

Czytaj także