Elegancka, rzadka i nieco zapomniana, czyli Skoda 1000/1100 MBX z tylnym napędem.
55 lat temu debiutowała Skoda 1000 MBX, czyli wersja coupe sedana 1000 MB. Auto było jedną z nowości salonu samochodowego w Genewie. Pięcioosobowy model wyglądał bardzo elegancko, dodatkowa nazwa „De Luxe” także działała na wyobraźnię.
Coupe miało identyczne wymiary jak sedan, czyli 417 cm długości, 162 cm szerokości i 139 cm wysokości. Rozstaw osi: 240 cm. Auta wyposażono w 14-calowe obręcze kół.
Czterocylindrowy silnik znalazł się z tyłu. Pierwsza wersja tego tylnonapędowego coupe nosiła nazwę 1000 MBX i otrzymała 52-konną jednostkę napędową o pojemności 988 cm3. Ważące jedynie 815 kg auto rozwijało maksymalnie 127 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosiło od 7,8 do 8,0 l/100 km.
Produkcja tej wersji skończyła się na początku 1968 r., ale jeszcze w listopadzie 1967 r. ruszyło wytwarzanie odmiany 1100 MBX. Większy silnik (1107 cm3) rozwijał wyższy maksymalny moment obrotowy (81,4 zamiast 75,5 Nm) i miał lepszy układ chłodzenia. Moc i prędkość maksymalna pozostały bez zmian.
Powstały 1403 sztuki wersji 1000 MBX, odmianę 1100 MBX wyprodukowano w liczbie 1114 sztuk. To bardzo mało. Ogólny wolumen tego coupe stanowił zaledwie 0,6% produkcji Skody 1000 MB. Być może także dlatego firma nie wprowadziła wersji roadster, której prototyp przygotowano w międzyczasie.