Audi R8 z napędem na tylne koła (RWD) otrzymało dodatkowe 30 KM i 10 Nm.
Audi R8 drugiej generacji debiutowało w 2015 roku, a w trzy lata później przeszło modernizację. Poza podstawową wersją z napędem quattro oferowana jest także taka, która szczególnie podoba się ortodoksyjnym miłośnikom aut sportowych – RWD, czyli z napędem tylnym.
I właśnie tę odmianę poddano teraz zmianom, po których do nazwy dodano określenie performance (nowy wariant zastępuje poprzedni).
Jej 5,2-litrowy wolnossący silnik V10 rozwija teraz 570 KM i 550 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 s (o 0,1 s więcej w odmianie Spyder – różnica minimalna, mimo że otwarte R8 jest o 100 kg cięższe od coupe). Prędkość maksymalna wynosi w coupe 329 km/h (Spyder: 327 km/h). Co ciekawe, poprzednia 540-konna wersja uzyskiwała dokładnie taki sam czas w sprincie do „setki”.
Napęd przenoszony jest poprzez 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię, a w standardzie znajduje się dyferencjał ze „szperą”. Po wybraniu trybu sportowego, układ ESC dopuszcza jazdę poślizgami.
R8 RWD performance ma inaczej zestrojony układ jezdny niż wersja czteronapędowa. Nowością wprowadzoną przy okazji modernizacji jest tzw. dynamiczny układ kierowniczy, który zapewnia szybsze reakcje np. podczas agresywniejszego pokonywania zakrętów, ale jednocześnie pracuje lżej w trakcie wolnej jazdy, ułatwiając wykonywanie manewrów parkingowych. R8 RWD performance otrzymało też stabilizatory przechyłów wykonane z włókien węglowych oraz ceramiczne hamulce. Do wnętrza można teraz zamówić kubełkowe siedzenia zamiast standardowych sportowych, bardziej komfortowych.
Poza wersją RWD performance R8 jest dostępne w odmianie performance quattro, w której silnik 5.2 V10 rozwija 620 KM. Dynamika jest wyraźnie lepsza, bo osiągniecie prędkości 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje tylko 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 331 km/h (obie dane dla Coupe).