Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Audi RS 6 Avant przód

Jeszcze mocniejsze Audi RS 6 Avant i RS 7 Sportback – wersje performance z silnikiem 4.0 V8 biturbo o mocy 630 KM

Audi

Jeszcze mocniejsze Audi RS 6 Avant i RS 7 Sportback – wersje performance z silnikiem 4.0 V8 biturbo o mocy 630 KM

Seria dużych modeli RS – 6 Avant i 7 Sportback – to jedne z najlepszych sportowych odmian standardowych aut, jakie można kupić. Teraz stały się jeszcze mocniejsze i dynamiczniejsze.

Nie ma co do tego najmniejszej wątpliwości, że 600 KM i 800 Nm, jakimi dysponują bazowe odmiany RS 6 i RS 7 to wartości więcej niż wystarczające, ale z drugiej strony – mocy nigdy dość. Z takiego założenia najwyraźniej wyszło Audi i zastosowało kurację wzmacniająca dla silnika 4.0 V8.

Ośmiocylindrowa jednostka w Audi RS 6 Avant i RS 7 w nowych wersjach performance otrzymała m.in. większe turbosprężarki oraz podniesione ciśnienie doładowania – z 2,4 na 2,4 bara. W efekcie uzyskuje ona 630 KM i 850 Nm. Przekłada się to na poprawę dynamiki – przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi obecnie w obu modelach 3,4 s. To o 0,2 s krócej niż w standardowych RS 6 i RS 7. Co ciekawe, zredukowano ilość materiałów wygłuszeniowych, co nie tylko zapewnia, że silnik i wydech są lepiej słyszalne w kabinie, ale przy okazji zaoszczędzono osiem kilogramów masy.

Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia tiptronic otrzymała oprogramowanie, dzięki któremu biegi są zmieniane szybciej. Wymieniono także centralny samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy – nowy jest mniejszy i lżejszy. Standardowo moment obrotowy jest rozdzielany pomiędzy osie w proporcji 40:60% (przód/tył), ale w razie potrzeby do 70% może trafić na koła przednie, a do 85% na tylne.

Standardowo RS-y performance są wyposażone w 21-calowe obręcze, a za dopłatą oferowane są o cal większe, w kilku wariantach. Topowe kute felgi ważą aż o 5 kg mniej od standardowych. Są na nie zakładane opony Continental SportContact 7 o rozmiarze 285/30 R22, które nie tylko przyczyniają się do zmniejszenia podsterowności w zakrętach, ale także skracają o 2 m drogę hamowania. Kierowca ma do wyboru 6 trybów jazdy: efficiency, comfort, auto, dynamic oraz dwa pozwalające na zaprogramowanie własnych ustawień: RS1 i RS2. Ich działanie zostało zmodyfikowane w porównaniu z tymi w standardowych RS 6 i RS 7, tak by m.in. wyraźniej różniły się między sobą.

Standardowym wyposażeniem RS-ów performance jest pakiet RS Dynamic, w skład którego wchodzą m.in. podwyższenie prędkości maksymalnej z 250 do 280 km/h, układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Za dopłatą można oba modele wyposażyć w pakiet RS Dynamic plus (prędkość maksymalna wynosi wtedy 305 km/h, a układ hamulcowy ma ceramiczne tarcze, które łącznie ważą o 34 kg mniej niż stalowe).

audi_rs_6_avant_przod
Wersje performance są lżejsze i mocniejsze. 
Audi
audi_rs_6_avant_tyl
RS 6 Avant i RS 7 performance mają 21- lub 22-calowe felgi. 
Audi
audi_rs_7_przod
Ascari Blue to jeden z dwóch nowych kolorów, jakie debiutują w wersji RS performance. Drugi to Dew Silver.
Audi
audi_rs_7_tyl
RS 7 Sportback performance ma o 5 KM więcej niż BMW M5 Competition, ale do "setki" przegrywa z nim o 0,1 s (3,4 do 3,3 s).
Audi
audi_rs_6_avant_rs_7_wnętrze
W kabinie pojawiły się nowe możliwości wykończenia, np. kontrastowe niebieskie szwy na części elementów.
Audi
audi_rs_6_avant_rs_7_silnik
Silnik 4.0 V8 biturbo w wersjach performance rozwija 630 KM i 850 Nm.
Audi

Czytaj także