Seria dużych modeli RS – 6 Avant i 7 Sportback – to jedne z najlepszych sportowych odmian standardowych aut, jakie można kupić. Teraz stały się jeszcze mocniejsze i dynamiczniejsze.
Nie ma co do tego najmniejszej wątpliwości, że 600 KM i 800 Nm, jakimi dysponują bazowe odmiany RS 6 i RS 7 to wartości więcej niż wystarczające, ale z drugiej strony – mocy nigdy dość. Z takiego założenia najwyraźniej wyszło Audi i zastosowało kurację wzmacniająca dla silnika 4.0 V8.
Ośmiocylindrowa jednostka w Audi RS 6 Avant i RS 7 w nowych wersjach performance otrzymała m.in. większe turbosprężarki oraz podniesione ciśnienie doładowania – z 2,4 na 2,4 bara. W efekcie uzyskuje ona 630 KM i 850 Nm. Przekłada się to na poprawę dynamiki – przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi obecnie w obu modelach 3,4 s. To o 0,2 s krócej niż w standardowych RS 6 i RS 7. Co ciekawe, zredukowano ilość materiałów wygłuszeniowych, co nie tylko zapewnia, że silnik i wydech są lepiej słyszalne w kabinie, ale przy okazji zaoszczędzono osiem kilogramów masy.
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia tiptronic otrzymała oprogramowanie, dzięki któremu biegi są zmieniane szybciej. Wymieniono także centralny samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy – nowy jest mniejszy i lżejszy. Standardowo moment obrotowy jest rozdzielany pomiędzy osie w proporcji 40:60% (przód/tył), ale w razie potrzeby do 70% może trafić na koła przednie, a do 85% na tylne.
Standardowo RS-y performance są wyposażone w 21-calowe obręcze, a za dopłatą oferowane są o cal większe, w kilku wariantach. Topowe kute felgi ważą aż o 5 kg mniej od standardowych. Są na nie zakładane opony Continental SportContact 7 o rozmiarze 285/30 R22, które nie tylko przyczyniają się do zmniejszenia podsterowności w zakrętach, ale także skracają o 2 m drogę hamowania. Kierowca ma do wyboru 6 trybów jazdy: efficiency, comfort, auto, dynamic oraz dwa pozwalające na zaprogramowanie własnych ustawień: RS1 i RS2. Ich działanie zostało zmodyfikowane w porównaniu z tymi w standardowych RS 6 i RS 7, tak by m.in. wyraźniej różniły się między sobą.
Standardowym wyposażeniem RS-ów performance jest pakiet RS Dynamic, w skład którego wchodzą m.in. podwyższenie prędkości maksymalnej z 250 do 280 km/h, układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Za dopłatą można oba modele wyposażyć w pakiet RS Dynamic plus (prędkość maksymalna wynosi wtedy 305 km/h, a układ hamulcowy ma ceramiczne tarcze, które łącznie ważą o 34 kg mniej niż stalowe).