Koncepcyjny, ale bliski rzeczywistości – taki jest najnowszy demonstracyjny model Audi A6 Avant e-tron concept.
W ubiegłym roku Audi pokazało prototypowy model A6 Sportback e-tron, a teraz debiutuje odmiana z nadwoziem typu kombi, czyli Avant. Jak twierdzi sam producent, jest ona – tu cytat – ukierunkowana na produkcję seryjną.
I pewnie zmieni się w niej kilka detali, ale ogólna koncepcja stylizacji powinna pozostać już bardzo zbliżona. I tu ponownie cytat z Audi: pokazując Audi A6 Avant e-tron concept, oferujemy bardzo konkretną wizję przyszłych modeli seryjnych. Sugerują to już także prototypy Sportbacka, którego przyłapano podczas jazd testowych – jego sylwetka jest bardzo zbliżona do konceptu.
Elektryczne A6 Avant e-tron-concept powstało na platformie PPE (Premium Platform Electric – umożliwia ona budowanie samochodów m.in. o różnych rozstawach osi i prześwicie) i ma następujące rozmiary: długość 4,96 cm, szerokość 1,96 cm, wysokość 1,44 cm. Wyjątkowo niski jest współczynnik oporu aerodynamicznego Cx – 0,24.
W prototypie zastosowano ogromne, 22-calowe felgi. Znając współczesne trendy, w seryjnym nie będą wiele mniejsze. Niesamowite wrażenie robią reflektory Digital Matrix LED – są w stanie wyświetlać obraz wysokiej jakości na ścianie i np. umożliwić granie w gry.
A6 Avant e-tron-concept ma baterie o pojemności około 100 kWh. Modele seryjne mają być dostępne z jednym silnikiem i napędem tylnym lub dwoma i napędem quattro.
W prototypie zastosowano dwie jednostki, rozwijające łącznie 476 KM i 800 Nm. Auto ma 800-woltową instalację, a jego akumulator może być ładowany z maksymalną mocą 270 kW (w 10 minut można w takim przypadku uzupełnić energię do poziomu umożliwiającego pokonanie 300 km). Maksymalny zasięg, jaki ma uzyskiwać A6 e-tron, to aż 700 km. Bazowe wersje mają przyspieszać od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund, a topowe – w czasie poniżej 4 s.
Debiut elektrycznego A6 powinien nastąpić w 2023 r.