To nie jest elektryczna wersja aktualnego A6, tylko kompletnie odrębny model.
Oto pierwszy samochód oparty na platformie PPE, czyli Premium Platform Electric. Architektura jest wspólnym dziełem Audi oraz Porsche i przeznaczono ją wyłącznie dla aut elektrycznych. Audi oprze na niej SUV-y, sedany, kombi, liftbacki i coupe klasy średniej, wyższej i luksusowej. Pierwsze dwa modele pojawią się już w drugiej połowie 2022 r. Jeden z nich zapowiada właśnie to prototypowe A6 e-tron concept.
Wbrew pozorom to nie jest pochodna obecnego Audi A6. Oba modele są odrębnymi konstrukcjami bazującymi na osobnych platformach. Reprezentują za to ten sam segment i mają zbliżone wymiary. Elektryczne A6 e-tron concept mierzy 496 cm długości, 196 cm szerokości i 144 cm wysokości, jest więc o 2 cm dłuższe, o 7,5 cm szersze i niecałe 2 cm niższe od seryjnego A6, oferowanego z napędem spalinowym lub hybrydowym. Znacznie większa różnica jest w aerodynamice. Współczynnik oporu powietrza Cx A6 wynosi 0,27, a studyjnego A6 e-tron concept zaledwie 0,22.
Prototyp ma napęd na obie osie i dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 476 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm. Akumulatory trakcyjne liczą aż 100 kWh pojemności. Samochód wyposażono w aktywne pneumatyczne zawieszenie.
Seryjna odmiana będzie dostępna również w wersjach z jednym silnikiem, umieszczonym z tyłu. Zasięg najbardziej wydajnego wariantu przyszłego A6 e-tron przekroczy 700 km (wg normy WLTP). Bazowa odmiana przyspieszy od 0 do 100 km/h w niecałe siedem sekund, topowa zejdzie poniżej poziomu czterech sekund.
Spodziewane w drugiej połowie 2022 r. seryjne A6 e-tron będzie z zewnątrz bardzo podobne do prototypu. Auto jest doskonałym przykładem, jak przy niewielkiej liczbie środków wyrazu można osiągnąć znakomity efekt. Ciekawie wygląda np. grill, który ma bardziej obłe kształty niż w większości obecnie produkowanych modeli Audi. Prototyp wyposażono w 22-calowe obręcze kół i kamery zastępujące tradycyjne boczne lusterka.
Z przodu zastosowano cyfrowe matrycowe reflektory diodowe, które mają dodatkowe funkcje. Podczas ładowania samochodu na parkingu na ścianie przed autem mogą one wyświetlić np. obraz z gry, w którą grają kierowca z pasażerem. Tylne światła składają się natomiast z diod organicznych, które mogą wyświetlać ogromną liczbę wzorów.
Drugim Audi opartym na PPE i spodziewanym jesienią 2022 r. ma być SUV klasy wyższej, który może nosić nazwę Q6 e-tron.