Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Leapmotor C10 EV – bok

Nowa marka koncernu Stellantis wystartowała w Polsce. Na początek 6 salonów i 2 modele

fot. Leapmotor

Nowa marka koncernu Stellantis wystartowała w Polsce. Na początek 6 salonów i 2 modele

Leapmotor w końcu rozpoczyna sprzedaż aut w naszym kraju. Początkowo trafią one do sieci 6 salonów sprzedaży. Podstawowy z dwóch modeli może kosztować nawet 44 900 zł przy maksymalnej dotacji programu NaszEauto lub od 99 do 189 zł miesięcznie, choć jest tu pewien haczyk. 

Leapmotor to marka w 21% należąca do Stellantisa. Poza Chinami, skąd pochodzi, działa ona pod postacią spółki Leapmotor International, której pakietem większościowym (51:49) dysponuje amerykańsko-francusko-włoski gigant. 

Choć sprzedaż samochodów Leapmotor w Polsce miała wystartować 1 stycznia 2025 roku, cennik ujawniono dopiero teraz. Dwa modele T03 i C10 EV będą oferowane początkowo w 6 salonach Stellantisa: w Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie oraz w Warszawie. 

Kolejne nowe punkty dealerskie pojawią się jeszcze w połowie roku. 

T03 to zwinne auto miejskie

Bilet wstępu do świata Leapmotora stanowi T03, składane w Tychach. To mierzące 362 cm długości auto, dysponuje baterią trakcyjną o pojemności 37,3 kWh, zapewniającą 265 km średniego zasięgu i 395 km w mieście. Ładuje się ona z mocą 45 kW, co oznacza, że prąd od 30 do 80% przyjmuje w 36 minut. 

95-konny silnik elektryczny zapewnia przyspieszenie od 0 do 50 km/h w czasie 5,0 s. Standardowo to niewielkie auto dysponuje 10 systemami bezpieczeństwa, w tym m.in. adaptacyjnym tempomatem, czujnikiem martwego pola czy utrzymywaniem na pasie ruchu. 

Leapmotor T03 (2)
Miejskie T03 dysponuje 95-konnym silnikiem elektrycznym i bogatym wyposażeniem.
fot. Leapmotor

Cena? Od 84 900 zł, ale w przypadku skorzystania z podstawowego bonusu programu NaszEauto można ją pomniejszyć do 66 150 zł. Przy dopłacie 30 tys. zł dla osób fizycznych z Kartą Dużej Rodziny lub prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (JDG) należy zapłacić 54 900 zł. Z maksymalną możliwą zniżka 40 tys. zł, T03 będzie kosztować zaledwie 44 900 zł.

Nie mniej ciekawe wygląda oferta na abonament SimplyDrive. W przypadku JDG to zaledwie 99 zł netto miesięcznie przez 2 lata, ale taka kwota jest możliwa przy wpłacie własnej 44% z ceny 84 900 zł i z limitem rocznym wynoszącym 10 000 km przebiegu. Przeciętny Kowalski przy takich samych warunkach zapłaci 189 zł miesięcznie

Leapmotor T03 (4)
Prosty w rysunku kokpit z dwoma standardowymi ekranami. 
fot. Leapmotor

Leapmotor T03 w swoim wyposażeniu ma m.in. 42-calowy dach panoramiczny, 1-strefową klimatyzację manualną, cyfrowe zegary (ekran 8”) czy centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,1”. Dostępne są trzy kolory nadwozia – biały, szary i jasnoniebieski – natomiast czarny dach to wyposażenie seryjne.

Gwarancja wynosi 3 lata lub 100 000 km, a na akumulator trakcyjny to 8 lat z limitem przebiegu 160 000 km. 

C10 EV, czyli SUV większy niż Toyota RAV4

Leapmotor C10 EV to nowoczesny, średniej wielkości SUV (474 cm długości) również o napędzie elektrycznym. W połowie roku ma do niego dołączyć hybryda plug-in, zapewniająca zasięg 950 km. 

C10 EV dysponuje 218-konnym silnikiem przy tylnej osi, czerpiącym życiodajne elektrony z baterii trakcyjnej o pojemności 69,9 kW. W zakresie od 30 do 80% ładuje się ona w 30 minut i zapewnia zasięg 424 km

Leapmotor C10 (5)
Leapmotor C10 EV w wersji Design ma m.in. 20-calowe koła i pas LED-ów, biegnący przez pokrywę bagażnika. 
fot. Leapmotor

Do wyboru są dwa warianty – Style i Design. Cena wynosi, odpowiednio, 163 200 i 169 575 zł. Przy maksymalnych zniżkach programu NaszEauto daje to kwotę 123 200 lub 129 575 zł.

Gwarancja na C10 EV wynosi 4 lata z limitem 100 000 km. Na akumulator trakcyjny to z kolei 8 lat z limitem 160 000 km.

Wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje przede wszystkim:

  • 2-strefową klimatyzację
  • pompę ciepła 
  • automatyczne światła LED
  • fotele elektrycznie ustawiane 
  • kluczyk Bluetooth i NFC
  • czujniki parkowania z tyłu
  • zestaw kamer dookoła nadwozia 
  • system audio z 12 głośnikami
  • dach panoramiczny 
  • cyfrowe zegary (ekran 10,25”)
  • system multimedialny (ekran 14,6”)
  • ładowarkę indukcyjną
  • 18-calowe obręcze z lekkich stopów
  • 17 systemów wspomagania prowadzenia 
Leapmotor C10 (10)
Kokpit C10 EV imponuje swoją jakością. Tapicerka ze sztucznej skóry to domena wariantu Design. 
fot. Leapmotor

Leapmotor C10 EV Design do powyższej listy dorzuca m.in.:

  • podgrzewaną kierownicę
  • podgrzewane i wentylowane fotele 
  • elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika 
  • tapicerkę ze skóry ekologicznej 
  • 20-calowe obręcze aluminiowe 

Czytaj także