Leapmotor w końcu rozpoczyna sprzedaż aut w naszym kraju. Początkowo trafią one do sieci 6 salonów sprzedaży. Podstawowy z dwóch modeli może kosztować nawet 44 900 zł przy maksymalnej dotacji programu NaszEauto lub od 99 do 189 zł miesięcznie, choć jest tu pewien haczyk.
Leapmotor to marka w 21% należąca do Stellantisa. Poza Chinami, skąd pochodzi, działa ona pod postacią spółki Leapmotor International, której pakietem większościowym (51:49) dysponuje amerykańsko-francusko-włoski gigant.
Choć sprzedaż samochodów Leapmotor w Polsce miała wystartować 1 stycznia 2025 roku, cennik ujawniono dopiero teraz. Dwa modele T03 i C10 EV będą oferowane początkowo w 6 salonach Stellantisa: w Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie oraz w Warszawie.
Kolejne nowe punkty dealerskie pojawią się jeszcze w połowie roku.
Bilet wstępu do świata Leapmotora stanowi T03, składane w Tychach. To mierzące 362 cm długości auto, dysponuje baterią trakcyjną o pojemności 37,3 kWh, zapewniającą 265 km średniego zasięgu i 395 km w mieście. Ładuje się ona z mocą 45 kW, co oznacza, że prąd od 30 do 80% przyjmuje w 36 minut.
95-konny silnik elektryczny zapewnia przyspieszenie od 0 do 50 km/h w czasie 5,0 s. Standardowo to niewielkie auto dysponuje 10 systemami bezpieczeństwa, w tym m.in. adaptacyjnym tempomatem, czujnikiem martwego pola czy utrzymywaniem na pasie ruchu.
Cena? Od 84 900 zł, ale w przypadku skorzystania z podstawowego bonusu programu NaszEauto można ją pomniejszyć do 66 150 zł. Przy dopłacie 30 tys. zł dla osób fizycznych z Kartą Dużej Rodziny lub prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (JDG) należy zapłacić 54 900 zł. Z maksymalną możliwą zniżka 40 tys. zł, T03 będzie kosztować zaledwie 44 900 zł.
Nie mniej ciekawe wygląda oferta na abonament SimplyDrive. W przypadku JDG to zaledwie 99 zł netto miesięcznie przez 2 lata, ale taka kwota jest możliwa przy wpłacie własnej 44% z ceny 84 900 zł i z limitem rocznym wynoszącym 10 000 km przebiegu. Przeciętny Kowalski przy takich samych warunkach zapłaci 189 zł miesięcznie.
Leapmotor T03 w swoim wyposażeniu ma m.in. 42-calowy dach panoramiczny, 1-strefową klimatyzację manualną, cyfrowe zegary (ekran 8”) czy centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,1”. Dostępne są trzy kolory nadwozia – biały, szary i jasnoniebieski – natomiast czarny dach to wyposażenie seryjne.
Gwarancja wynosi 3 lata lub 100 000 km, a na akumulator trakcyjny to 8 lat z limitem przebiegu 160 000 km.
Leapmotor C10 EV to nowoczesny, średniej wielkości SUV (474 cm długości) również o napędzie elektrycznym. W połowie roku ma do niego dołączyć hybryda plug-in, zapewniająca zasięg 950 km.
C10 EV dysponuje 218-konnym silnikiem przy tylnej osi, czerpiącym życiodajne elektrony z baterii trakcyjnej o pojemności 69,9 kW. W zakresie od 30 do 80% ładuje się ona w 30 minut i zapewnia zasięg 424 km.
Do wyboru są dwa warianty – Style i Design. Cena wynosi, odpowiednio, 163 200 i 169 575 zł. Przy maksymalnych zniżkach programu NaszEauto daje to kwotę 123 200 lub 129 575 zł.
Gwarancja na C10 EV wynosi 4 lata z limitem 100 000 km. Na akumulator trakcyjny to z kolei 8 lat z limitem 160 000 km.
Wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje przede wszystkim:
Leapmotor C10 EV Design do powyższej listy dorzuca m.in.: