Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
Leapmotor C10 – tył

Tyle w Polsce zapłacimy za auta chińskiej marki Leapmotor. Hybryda w drodze

fot. Leapmotor

Tyle w Polsce zapłacimy za auta chińskiej marki Leapmotor. Hybryda w drodze

Leapmotor oficjalnie do Polski wejdzie na początku stycznia 2025 r. Ceną małego T03 Chińczycy chcą zmieść z rynku m.in. Dacię Spring. Z kolei zaskakująco dobrze wykończony SUV C10 dopiero na przełomie maja i czerwca przyszłego roku zyska konkurencyjną na rynku wersję.

Leapmotor powszechnie uznawany jest za 15. markę Stellantisa. Amerykańsko-francusko-włoski gigant w październiku 2023 roku nabył 21% jego udziałów za kwotę 1,5 mld euro. Chwilę później powstała spółka Leapmotor International, odpowiedzialna za działalność tego producenta poza granicami Państwa Środka. W większości należy ona do Stellantisa.

Sprzedaż samochodów Leapmotor w Europie rozpoczęła we wrześniu tego roku. Auta początkowo trafiły do 200 salonów Stellantisa. Do końca roku ma być ich 300. W Polsce chińskie modele będą oferowane od stycznia 2025 roku w 8 punktach dealerskich. 

Atrakcyjne ceny

Obecnie Leapmotor poza Państwem Środka oferuje 2 modele. To malutkie T03, składane w Tychach, oraz znacznie większe C10. Oba modele mają napęd elektryczny, bardzo bogate wyposażenie i atrakcyjne ceny. 

Polski importer wprawdzie poinformował, że nie są one jeszcze ostatecznie „klepnięte”, ale bliskie finalizacji. I tak Leapmotor T03 ma kosztować niewiele poniżej 80 000 zł. Z kolei C10 – około 160 000 zł

Leapmotor C10 (3)
Leapmotor C10 to średniej wielkości SUV o zasięgu 420 km. W przyszłym roku pojawi się odmiana hybrydowa. 
fot. Leapmotor

C10 to średniej wielkości SUV, mierzący 474 cm długości, 199 cm szerokości oraz 168 cm wysokości. Do jego napędu służy silnik elektryczny o mocy 218 KM, umieszczony przy tylnej osi. Prąd czerpie z baterii o pojemności 69,9 kWh. 

Leapmotor C10 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,5 s i rozpędza się do 170 km/h. Legitymuje się zasięgiem 420 km (według WLTP) i dość skromną mocą ładowania wynoszącą 84 kW. Rywale pod tym względem wypadają znacznie lepiej.

Typowo dla modeli z Chin, C10 imponuje wyposażeniem. Już w podstawowym wariancie Style zapewnia on m.in. elektrycznie regulowane fotele, zestaw kamer dookoła nadwozia, pompę ciepła, potężny dach panoramiczny czy całą armię systemów wsparcia.

Leapmotor C10 (10)
W desce rozdzielczej znalazły się dwa ekrany. Centralny okazuje się całkiem czytelny i dobrze rozplanowany. 
fot. Leapmotor

Odmiana Design dorzuca do tego m.in. odgrzewaną kierownicę, tapicerkę ze sztucznej skóry, podgrzewane i wentylowane fotele czy 20-calowe koła z lekkich stopów. 

Prawdziwym hitem może być wariant Leapmotora C10 z hybrydowym układem napędowym typu EREV, w którym silnik spalinowy pełni funkcję generatora prądu. W Polsce pojawi się on na przełomie maja i czerwca 2025 roku. Prawdopodobnie taka wersja tego średniej wielkości SUV-a będzie kosztowała mniej niż w przypadku pełnego elektryka.

Leapmotor T03: cios w Dacię Spring

Mierzący 362 cm długości Leapmotor T03 również imponuje poziomem wyposażenia. W jego przypadku dostępna będzie tylko jedna, „wszystkomająca” wersja. Klienci będą mogli wybierać początkowo z trzech kolorów nadwozia, a w późniejszym terminie – z czterech. 

W standardowej specyfikacji tego miejskiego auta na prąd znajdą się m.in. automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania z kamerą cofania, elektrycznie sterowane szyby, dach panoramiczny, dwa wyświetlacze w desce rozdzielczej (8” po stronie kierowcy i 10” – centralny), 15-calowe obręcze z lekkich stopów czy multum systemów wsparcia kierowcy, w tym m.in. adaptacyjny tempomat i asystent martwego pola. 

Leapmotor T03 (2)
Miejskie T03 jest montowane w Tychach. 
fot. Leapmotor

Leapmotor T03 jest wprawiany w ruch przez 95-konny silnik elektryczny, umieszczony przy przedniej osi. Czerpie on prąd z baterii o pojemności 37,3 kWh i w mieście zapewnia 395 km zasięgu (średnio: 265 km)

Osiągi? Przyspieszenie 0-100 km/h w 12,7 s i prędkość maksymalna 130 km/h. Do tego dochodzi ładowanie akumulatora z mocą 48 kW, dzięki czemu od 30 do 80% nabija się on w czasie 36 minut. 

Leapmotor T03 (1)
T03 jest krótkie, wąskie i wysokie. Obecnie wyjeżdża z fabryki w Tychach. 
fot. Leapmotor

Dla porównania najtańsza Dacia Spring kosztuje od 76 900 zł, ale ma silnik o mocy zaledwie 45 KM (0-100 km/h w 19,1 s), zapewnia mniejszy zasięg (225 km) i wymaga dopłaty 2750 zł dopłaty za funkcję szybkiego ładowania.

Leapmotor – plany i kolejne modele

Leapmotor pod koniec 2025 roku planuje w Polsce debiut elektrycznego modelu B10, który miał swoją premierę podczas październikowych targów motoryzacyjnych w Paryżu. W 2026 roku pojawi się hybrydowy wariant tego auta. 

Pod koniec tego samego roku zadebiutuje z kolei kompaktowy hatchback, natomiast w 2027 – nowe auto miejskie. Nieco później dołączy do niego nieco większy model uterenowiony. 

Czytaj także