Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Leapmotor C10 reev

Nowa wersja Leapmotora C10 – chińskiego SUV-a Stellantisa – z napędem 4x4 i mnóstwem mocy

fot. Leapmotor, zdjęcie ilustracyjne

Nowa wersja Leapmotora C10 – chińskiego SUV-a Stellantisa – z napędem 4x4 i mnóstwem mocy

Leapmotor coraz odważniej wkracza na terytorium Tesli i spółki. Najnowszy wariant modelu C10 ma ponad 580 KM oraz napęd na obie osie. W Polsce na razie można kupić dwie inne odmiany tego samochodu – elektryczną  i hybrydową plug-in. 

Leapmotor na polskim rynku działa od lutego tego roku. W swojej ofercie ma dwa modele. To niewielkie, w pełni elektryczne T03, oraz SUV klasy średniej o nazwie C10. Występuje on w wariancie hybrydowym plug-in o nazwie REEV (od 143 200 zł w aktualnej promocji) oraz jako elektryk (od 147 200 zł). 

Trzeba pamiętać, że ten drugi jest objęty bonusem z programu NaszEauto w wysokości 18 750-40 000 zł. Napęd wyłącznie na prąd ma również zupełnie nowa wersja tego auta, którego premiera odbędzie się w październiku tego roku na wystawie motoryzacyjnej Zurich Auto Show. 

Napęd 4x4 i 585 KM

Leapmotor C10 AWD wyróżnia się przede wszystkim potężną mocą swoich dwóch silników elektrycznych. O ile standardowy wariant tego auta zapewnia 218 KM (w Chinach dostępna jest wersja po modernizacji z mocą 295 KM), o tyle najnowszy generuje już 585 KM. 

W rezultacie od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 4,0 s. Poza tym zapewnia lepszą trakcję niż model tylnonapędowy, dzięki czemu lepiej radzi sobie na drogach o gorszej przyczepności. 

leapmotor-c10-awd
C10 AWD wytwarza aż 585 KM i od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,0 s (na fot. wersja REEV).
fot. Leapmotor

Leapmotor C10 AWD otrzymał również większa baterię trakcyjną typu LFP (81,9 zamiast 69,9 kWh) oraz 800-woltową instalację elektryczną. Ta ostatnia zapewnia ładowanie w zakresie 30-80% w czasie 22 minut. 

Dla porównania w standardowej wersji elektrycznej tego SUV-a odbywa się to w ciągu 30 minut. 

Leapmotor C10 AWD trafi nad Wisłę

Skoro Leapmotor C10 AWD zostanie pokazany na wystawie motoryzacyjnej w Zurychu, pewne jest, że trafi również do Europy, w tym do Polski. Kiedy się to stanie? Na razie nie ma oficjalne informacji na ten temat, ale zapewne można spodziewać się tego samochodu nad Wisłą w pierwszym kwartale 2026 roku

Leapmotor B10_01
Leapmotor B10 zadebiutuje w Polsce jeszcze w tym roku. 
fot. archiwum/Motor

Wcześniej zadebiutuje u nas mniejszy SUV tej marki, czyli model B10. To mierzący nieco ponad 450 cm długości kompaktowy crossover napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 177 lub 214 KM. Auto już jest już do kupienia na wybranych europejskich rynkach z absolutnie zaskakującą ceną. 

Otóż w promocji kosztuje obecnie od 26 900 euro, czyli około 115 000 zł.

Leapmotor C10, czyli SUV klasy średniej

Leapmotor C10 mierzy s koleu 474 cm długości, 199 cm szerokości oraz 169 cm wysokości. Wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym, obszernym wnętrzem, szczególnie w drugim rzędzie, oraz niezbyt dużym bagażnikiem o pojemności 435-1410 l. 

leapmotor-c10-awd-03
Atrakcyjny, bardzo dobrze wykończony kokpit C10. 
fot. Leapmotor

W kokpicie tego SUV-a dominują dwa ekrany, z których centralny, oparty na procesorze Snapdragon, ma przekątną 14,6”. Uzupełniają go cyfrowe zegary (10,25”).

Na samochody Leapmotor w Polsce od momentu debiutu do końca lipca skusiło się 578 klientów. Daje to tej marce szóste miejsce wśród wytwórców z Państwa Środka, tuż za BYD-em (2247 szt.). 

Czytaj także