Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
MG HS II Hybrid+ 2025 pierwsza jazda przód

MG HS II Hybrid+ – brakujące ogniwo | PIERWSZA JAZDA

fot. Adam Mikuła/Motor

MG HS II Hybrid+ – brakujące ogniwo | PIERWSZA JAZDA

MG HS to najczęściej wybierane chińskie auto w Polsce. A wraz z pojawieniem się wyczekiwanej wersji Hybrid+ ma szansę jeszcze bardziej odjechać rywalom - i to nie tylko tym z Chin. Sprawdzamy bestsellerowe MG z zupełnie nowym hybrydowym napędem.

  • Bestsellerowy SUV MG zyskał nowy napęd hybrydowy o mocy 224 KM
  • W ciągu pierwszych 3 dni zebrano ponad 1000 zamówień na wersję Hybrid+

Wprowadzona na rynek w ubiegłym roku druga generacja MG HS-a jest aktualnie najchętniej kupowanym samochodem z Chin na polskim rynku. W okresie od stycznia do sierpnia tego roku zarejestrowano w naszym kraju aż 4577 egzemplarzy tego modelu, więcej niż w przypadku Nissana Qashqaia czy Volkswagena Golfa w tym samym czasie.

Materiał na hit

Dotychczas klienci mieli do wyboru dwie wersje silnikowe: tani i niezbyt oszczędny wariant benzynowy (o mocy 170 KM) oraz sporo droższą hybrydę typu plug-in (272 KM). Niedawno ofertę uzupełniła 224-konna odmiana Hybrid+, która ma wszelkie predyspozycje, aby stać się tą najczęściej wybieraną – nie kosztuje dużo, a przy tym mało pali.

Zastosowany w HS-ie układ napędowy Hybrid+ to autorskie rozwiązanie MG, na które składają się benzynowa jednostka 1.5T (143 KM), silnik elektryczny (198 KM), generator (159 KM), 2-stopniowa przekładnia automatyczna i akumulator o pojemności 1,83 kWh. Producent podaje, że systemowa moc tego zespołu to 224 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 340 Nm.

 Dane techniczne i cena MG HS Hybrid+
Silnik  benz., turbo + el.
Pojemność skokowa  1498 cm³
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna (systemowa) 224 KM
Maks. moment obr. (systemowy) 340 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km
CENA od 128 900 zł

Siła napędowa trafia w całości na przednie koła, co przy bardziej dynamicznym ruszaniu zmusza kontrolę trakcji do wytężonej pracy. Fabryczne dane obiecują średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km i taki wynik wydaje się jak najbardziej realny.

Oszczędny i dopracowany...

Podczas pierwszych jazd testowych w zróżnicowanych warunkach (miasto, trasa szybkiego ruchu, drogi lokalne) wskazania komputera pokładowego faktycznie stale oscylowały wokół tej wartości. Trudno też mieć zastrzeżenia do osiągów – hybrydowy HS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może rozpędzić się do 190 km/h.

MG HS II Hybrid+ Exclusive 2025 pierwsza jazda bok
MG HS Hybrid+ mierzy 4,67 m długości, 1,89 m szerokości i 1,66 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,77 metra.
fot. Adam Mikuła/Motor

Na drodze MG pozytywnie zaskakuje dojrzałością układu jezdnego i w zasadzie nie odstaje od poziomu, który oferują europejscy czy koreańscy rywale. Zawieszenie pracuje harmonijnie i dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności. Prowadzenie nie jest zbyt angażujące, ale powiedzmy sobie szczerze – w hybrydowym SUV-ie po prostu nie musi. Istotniejsze, że auto jedzie pewnie i pozostaje neutralne w zakrętach.

…ale nie idealny

Na plus wypada także wyciszenie kabiny przy wyższych prędkościach. Nieco do życzenia pozostawiają natomiast systemy asystujące oraz pokładowe multimedia. Układ monitorowania uwagi jest trochę nadgorliwy, a z kolei infotainment zdecydowanie potrzebuje lepszego tłumaczenia interfejsu. Obsługa klimatyzacji za pomocą centralnego wyświetlacza również nie należy do zbyt intuicyjnych.

Przestronnie i wygodnie

Pod względem wystroju wnętrza i funkcjonalności nowy HS Hybrid+ nie różni się od pozostałych odmian. Oznacza to, że po tym modelu należy się spodziewać bardzo przestronnej i przyjemnie wykończonej kabiny, w której pasażerowie mogą liczyć na dużą swobodę ruchów zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń. Pojemność bagażnika wynosi od 507 do 1484 litrów, a sam kufer ma foremny kształt i tapicerowane burty.

W dobrej cenie

Obecnie obowiązuje cennik promocyjny, dzięki czemu nowe MG HS Hybrid+ można mieć już za 128 900 zł (wersja Excite z m.in. automatyczną klimatyzacją, pakietem systemów wspomagających MG Pilot, bezkluczykowym dostępem, reflektorami LED i cyfrowym zestawem wskaźników).

Bogatszy wariant Exclusive kosztuje 139 900 zł i dodaje do listy wyposażenia m.in. dwustrefową klimatyzację, system kamer 360 stopni i indukcyjną ładowarkę do telefonu.

MG HS Hybrid+: naszym zdaniem

MG HS II Hybrid+ Exclusive 2025 pierwsza jazda tył w ruchu
fot. Adam Mikuła/Motor

MG HS jest dużym, wygodnym i dobrze wyposażonym SUV-em, który w testowanej wersji zyskał dodatkowy atut w postaci oszczędnego i płynnie działającego napędu hybrydowego. To materiał na rynkowy przebój, ale przydałyby mu się nowocześniejsze i lepiej przetłumaczone multimedia.

Ocena: 4,5/5

Wersja Hybrid+ wydaje się prawdziwym złotym środkiem – jest tańsza od wariantu PHEV, a do tego zużywa wyraźnie mniej paliwa od bazowej odmiany benzynowej

Mateusz Łubiński, tygodnik „Motor”

Czytaj także