Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Changan Uni-K

Changan, Deepal i Avatr trafią do sprzedaży w Polsce. Co to za marki?

fot. Changan

Changan, Deepal i Avatr trafią do sprzedaży w Polsce. Co to za marki?

Kolejny chiński producent aut wjedzie do Polski. W swojej ofercie będzie miał modele marek Changan, Deepal oraz Avatr. Ostatnia z nich oferuje m.in. auta o bardzo wysokiej mocy i nietuzinkowej sylwetce. 

Polska stoi chińskimi markami samochodów, a klienci coraz chętniej po nie sięgają. Świadczy  o tym choćby bardzo szybko rosnący udział w naszym rynku producentów z Państwa Środka. W kwietniu bieżącego roku wyniósł on aż 6,8%. 

Nad Wisłą niezmiennie rządzi MG, ale w najbliższym czasie będzie można kupić także modele m.in. Hongqai, SWM-a, Chery, Geely, Bestune, GAC-a czy Denzy. Ale to nie wszystkie marki z Państwa Środka, które niedługo pojawią się u nas. 

Bestune B70
Bestune przedpremierowo znalazło na swoje samochody już 100 nabywców. Najwięcej z nich wybrało model B70 (na zdjęciu). 
fot. Bestune

Kolejnymi będą Changan, Deepal oraz Avatr. Za ich sprzedaż w naszym kraju będzie odpowiadała kazachska firma Astana Motors. 

Astana Motors i Changan Automobile Group współpracują od września 2022 r., kiedy to rozpoczęła się sprzedaż marki w Kazachstanie. Pojazdy Changana szybko zyskały mocną reputację na lokalnym rynku. Obecnie 20 oficjalnych dealerów w 14 miastach w całym kraju reprezentuje 9 modeli marki” – czytamy w informacji prasowej. 

Ponad 2,5 mln w 2024 r.

Changan w 2024 roku na całym świecie sprzedał ponad 2,5 mln samochodów, w tym 600 tys. aut zelektryfikowanych. Korzenie tego wytwórcy z Chin sięgają 1862 roku, kiedy zajmował się on produkcją broni i amunicji. W 1959 roku rozpoczął z kolei produkcję kopii Jeepa Willysa.

Aktualnie Changan sprzedaje samochody nie tylko pod własną marką, ale również pod markami Kuayu (auta użytkowe), Kicheng (auta użytkowe), Nevo, Avatr oraz Deepal. Dwie ostatnie oferują samochody premium.

Changan tworzy również spółki joint venture m.in. z Fordem i Mazdą. Avatr jest z kolei wspólnym przedsięwzięciem z CATL-em – największym producentem akumulatorów na świecie – oraz z Huaweiem. 

Deepal S07
Deepal S07 dostępny jest jako hybryda o wydłużonym zasięgu lub auto w pełni elektryczne. 
fot. Deepal

To właśnie na bazie modeli Deepala powstały dwie najnowsze Mazdy. Czyli 6e oraz CX-6e. Pierwsza jest dostępna na naszym rynku w cenie od 198 200 zł, natomiast na to drugie auto w Chinach szybko zebrano 18 000 zamówień.

Changan w swojej ofercie ma samochody spalinowe, hybrydy oraz modele w pełni elektryczne

Cała gama SUV-ów w ofercie

Samochody Changana będą dostarczane do Polski z Chin. W 2026 roku ich gama ma obejmować kompaktowe, średnie i duże SUV-y z napędem hybrydowym oraz elektrycznym. 

Najciekawiej prezentuje się Avatr 07, będący 4,8-metrowym SUV-em z napędem czysto elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Pierwszy z nich ma dwa silniki i rozwija 590 KM. Drugi dysponuje 310-konną jednostką elektryczną, 1,5-litrowym silnikiem benzynowym oraz baterią trakcyjną o pojemności 39 kWh, zapewniającą zasięg 188 km na samym prądzie.

Avatr_01
Avatr to wspólne przedsięwzięcie Changana, CATL-a i Huaweia. Na zdjęciu: model o nazwie 07. 
fot. Avatr

Dystrybucja aut tego chińskiego wytwórcy nad Wisłą rozpocznie się od Warszawy. Na razie jest jednak za wcześnie, aby mówić o liczbie oraz lokalizacji przyszłych punktów sprzedaży. 

„Nasze udane partnerstwo stało się solidną podstawą do dalszej współpracy dystrybucyjnej w Polsce. Widzimy duże zainteresowanie samochodami Changan, Deepal, Avatr i wierzymy, że Astana Motors stworzy najlepsze warunki do promocji naszych marek” – mówi Li Mingcai, wiceprezes wykonawczy Changan Automobile Group.

Dzięki współpracy z Astana Motors w drugim kwartale tego roku Chińczycy uruchomią produkcję samochodów Changan w Kazachstanie. Będą one powstawać w zakładzie Astana Motors Manufacturing Kazachstan, zlokalizowanym w Ałma Acie. 

Czytaj także