Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mazda 6e – przód i bok

Nowa Mazda 6 wjeżdża do Polski. Imponuje stylem i wyposażeniem

fot. Mazda

Nowa Mazda 6 wjeżdża do Polski. Imponuje stylem i wyposażeniem

Nowa Mazda 6 w końcu doczekała się polskich cen. Kosztuje więcej niż Tesla Model 3 i mniej niż Volkswagen ID.7. Przy dopłacie z programu NaszEauto zapłacimy za nią mniej więcej tyle, co za aktualnego Volkswagena Passata.

Mazda 6e w najnowszym wydaniu nie jest już samochodem spalinowym, lecz elektrycznym. Co więcej, do Europy trafia nie z Japonii, a z Państwa Środka. Stanowi bowiem owoc współpracy z chińskim Changanem. 

O ile poprzednie wcielenie „szóstki” było oferowane jako sedan lub kombi, o tyle najnowsze to duży, rodzinny liftback. Mierzy 492 cm długości, 189 cm szerokości oraz 149 cm wysokości. 

Mazda 6e (4)
Mazda 6 mierzy ponad 4,9 m długości. W obecnym wcieleniu jest liftbackiem. 
fot. Mazda

Jak na swoje pokaźne wymiary, bagażnik Mazdy 6e jest zaskakująco skromny. Główny, czyli tylny zapewnia pojemność 330-1074 l. Sytuację nieco ratuje jednak frunk, który pomieści bagaż o pojemności 70 l.

 

Dwie opcje układu napędowego

O ile Mazda 6e w Chinach występuje zarówno z napędem hybrydowym, jak i elektrycznym, o tyle w Polsce dostępna jest wyłącznie z tym drugim. W podstawowym wariancie ma baterię trakcyjną o pojemności 68,8 kWh, zapewniającą zasięg 479 km, zgodnie z cyklem WLTP. 

Przyjmuje ona prąd z maksymalną mocą 200 kW (ładowanie 10-80% w 22 minuty). Do napędu tej wersji służy 258-konny silnik, umieszczony przy tylnej osi. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do do 100 km/h w 7,6 s i prędkość maksymalną 175 km/h. 

Cena? Za Mazdę 6e z takim układem napędowym trzeba zapłacić 198 200 zł w odmianie Takumi oraz 206 600 zł w Takumi Plus.

Mazda 6e (1)
Mazda 6e ma zawsze napęd na tylne koła. 
fot. Mazda

Wariant Long Range, a więc z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 80 kW (zasięg – 552 km), kosztuje z kolei od 203 600 zł (212 000 zł – Takumi Plus). 

Dysponuje on silnikiem o mocy 244 KM, oferującym nieco gorsze osiągi niż podstawowa Mazda 6e. Od 0 do 100 km/h takie auto rozpędza się bowiem w 7,8 s. Również tutaj prędkość maksymalna to 175 km/h. 

Wariant Long Range in minus wyróżnia się jednak swoimi możliwościami ładowania. Zdawałoby się większy akumulator powinien szybciej przyjmować prąd. Tutaj jest jednak na odwrót i bateria takiej „szóstki” ładuje się z maksymalną mocą 95 kW. Czyli 44 minuty w zakresie 10-80%. Ładowarka pokładowa zawsze ma moc 11 kW. 

Znakomite wyposażenie

Niezależnie od wersji Mazda 6e oferuje bardzo bogate wyposażenie. Odmiana Takumi seryjnie zapewnia m.in.:

  • szklany dach panoramiczny
  • reflektory LED
  • podświetlaną osłonę chłodnicy 
  • 19-calowe obręcze z lekkich stopów
  • tapicerkę ze sztucznej skóry
  • oświetlenie nastrojowe
  • kompletny zestaw systemów wsparcia kierowcy 
  • adaptacyjny tempomat 
  • 9 poduszek powietrznych 
  • dostęp bezkluczykowy
  • podgrzewane i wentylowane fotele 
  • ogrzewaną kierownicę 
  • pompę ciepła
  • ładowarkę indukcyjną
  • zestaw kamer 360
  • system audio Sony z 14 głośnikami 
  • centralny ekran o przekątnej 14,6”
  • ekran zegarów (10,2”)
  • nawigację satelitarną

Dodatkowo odmiana Takumi Plus jest wyposażona w:

  • tapicerkę skórzaną Nappa
  • dwukolorową, skórzaną kierownicę
  • czarną podsufitkę
  • zamszowe wykończenie drzwi
  • elementy dekoracyjne imitujące drewno
  • elektrycznie sterowaną roletę dachu panoramicznego 

Nowoczesny kokpit

Wewnątrz nowej Mazdy 6e znajdują się dwa ekrany. Ten po stronie kierowcy ma przekątną 10,2”, natomiast centralny – 14,6”. Stanowi on centrum dowodzenia tego samochodu i dysponuje menu wzorowanym na smartfonach. Do jego obsługi służą dotyk, gesty i komendy głosowe. 

Mazda 6e (55)
W odmianie Takumi Plus dominuje skórzana tapicerka Nappa. 
fot. Mazda

Ciekawostkę stanowią tryby smart, które automatycznie dostosowują ustawienia samochodu. Jest ich 6. To: zaraz wracam, wypoczynek, relaks, wjazd na myjnię, prywatne połączenie i czyste powietrze. 

Przykładowo w ustawieniu czyste powietrze Mazda 6e otwiera okno kierowcy i uruchamia funkcję oczyszczania powietrza w układzie klimatyzacji. 

Cena na tle rywali

Pod względem cen Mazda 6e wypada drożej niż Tesla Model 3 (od 184 990 zł), ale taniej niż BYD Seal (215 900 zł), Volkswagen ID.7 (227 690 zł) czy BMW i4 (248 000 zł). 

Spalinowy Volkswagen Passat B9, oferowany wyłącznie jako kombi, w podstawowej wersji, wprawianej w ruch przez 150-konny silnik TSI mHEV stanowi z kolei wydatek od 171 790 zł. Doskonale wyposażoną Mazdę 6e przy bonusie w ramach programu NaszEauto można nabyć taniej lub w zbliżonej cenie. 

Czytaj także