Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae przód

Najmocniejsze – Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae

Najmocniejsze – Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae

10 lat po debiucie topowego modelu Lamborghini pojawia się jego najmocniejsza wersja.

  • Wersja Ultimae ma 780 KM
  • 0-100 km/h: 2,8 s
  • Produkcja limitowana do 600 sztuk

Kilka miesięcy temu minęło 10 lat od debiutu Aventadora, topowego modelu Lamborghini. Następca planowany jest na 2023 r., ale producent nie zamierza spokojnie czekać na koniec produkcji aktualnego hiperauta i serwuje nam kolejne atrakcje. Najnowszą jest wersja LP 780-4 Ultimae, czyli najmocniejszy drogowy Aventador w historii.

Osiągi Aventadora LP 780-4 Ultimae

Moc dumnie wyeksponowano w nazwie samochodu. Auto rozwija właśnie 780 KM, o 10 KM więcej od wersji SVJ, czyli dotychczasowego rekordzisty w ofercie. W nazwie znajdziemy także informację o sposobie montażu silnika. To litery LP, Longitudinale Posteriore, czyli „wzdłużnie z tyłu”, choć w tym przypadku „z tyłu” oznacza „między kabiną pasażerską a tylną osią”.

Jednostka V12 ma pojemność 6498 cm3 i rozwija 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na litr pojemności przypada aż 120 KM, a na 1 KM 1,99 kg samochodu. Całość waży bowiem 1550 kg. To o 25 kg mniej od słabszego o 40 KM Aventadora S (porównanie mas dotyczy wersji coupe).

Odmiana coupe modelu Ultimae przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 355 km/h. Droga hamowania ze 100 km/h to 30 m.

W aucie zastosowano karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe i układ czterech skrętnych kół. Tylny aktywny spoiler może się ustawić w trzech położeniach: spoczynkowym, umożliwiającym uzyskanie najlepszych osiągów i pozwalającym na najlepsze właściwości jezdne.

Wersja LP 780-4 Ultimae ma cztery tryby jazdy, które wpływają na charakterystykę silnika, układu kierowniczego i aktywnego zawieszenia. To Strada, Sport, Corsa i pozwalający na samodzielny dobór ustawień Ego.

Design najmocniejszego Aventadora

W porównaniu z wersją SVJ Ultimae ma np. inny dolny przedni spoiler, zmienione wloty powietrza w przednim zderzaku i jego boczne sekcje, a także inne wykończenie wlotów przed tylnymi kołami.

Samochód mierzy 487 cm długości, 114 cm wysokości i 270 cm rozstawu osi. Szerokość wraz z bocznymi lusterkami to gigantyczne 227 cm. Z przodu znalazły się 20-, z tyłu 21-calowe opony.

Podstawowa paleta lakierów karoserii obejmuje 18 kolorów, ale w ramach programu personalizacji Lamborghini Ad Personam klient może wybierać z kolejnych przeszło 300 odcieni.

Wersja LP 780-4 Ultimae będzie limitowana do 600 sztuk. W jej skład wejdzie 350 coupe i 250 roadsterów.

 Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae - przód
W gamie Aventadora LP 780-4 Ultimae znalazły się wersje roadster i coupe.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae coupe - przód
Odmiana coupe wygląda fantastycznie w tym jasnoszarym kolorze.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae coupe - tył
Za żaluzjami widać 780-konne V12, najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek trafił do drogowego Aventadora.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae coupe - przód, bok
LP 780-4 Ultimae w wersji coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae coupe - tył
Powstanie tylko 350 sztuk wersji coupe modelu LP 780-4 Ultimae.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae coupe - wnętrze, deska rozdzielcza
Jak w każdy Aventadorze środkową konsolę poprowadzono pod bardzo małym kątem.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae roadster - wnętrze, deska rozdzielcza
Na fotelach może się znaleźć motyw litery Y.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae roadster - przód
Seria wersji roadster modelu LP 780-4 Ultimae liczy 250 sztuk.
Lamborghini
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae roadster - widok z góry
Wraz z bocznymi lusterkami samochód ma szerokość aż 227 cm.
Lamborghini

Czytaj także