Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 408

Nietypowy przedstawiciel klasy kompaktowej – nowy Peugeot 408

Nietypowy przedstawiciel klasy kompaktowej – nowy Peugeot 408

Francuzi znani są z nietuzinkowych pomysłów na samochody. Najnowszy przykład to Peugeot 408 – kompaktowy liftback o długości niemal 4,7 m i z powiększonym prześwitem.

Samochody kompaktowe w wersjach hatchback mają wyraźnie poniżej 4,5 m długości, dopiero kombi przekraczają tę granicę. Wyjątkiem jest w zasadzie Skoda Octavia, która jest liftbackiem mierzącym 469 cm. Teraz dołącza do niej Peugeot z właśnie pokazanym modelem 408.

To także liftback, tyle że francuska firma postanowiła, że ma mieć ponadto zwiększony prześwit (wynosi solidne 18,9 cm) oraz duże koła (opony, jak to często bywa we francuskich autach, także mają nietypowe rozmiary – 205/55 R19 lub 245/40 R20). Czyli można by rzec, że jest to modelowy crossover, czyli samochód na pograniczu różnego rodzaju aut. Peugeot jednak nigdzie w materiale prasowym nie używa tego określenia, podobnie zresztą jak zamiast o liftbacku woli pisać o fastbacku.

Podstawowe wymiary 408 są następujące: długość 468,7, szerokość 185,9 cm, wysokość 147,8, rozstaw osi 278,7 cm. Ta ostatnia wartość jest o 5,5 cm większa niż w 308 SW i zaledwie o 6 mm mniejsza niż w 508, czyli modelu klasy średniej. Peugeot zaznacza, że 408 jest wyjątkowo przestronne z tyłu i ma duży bagażnik. Jego pojemność wynosi od 536 do 1611 litrów. Jak na kompakt to naprawdę dobry rezultat, choć Octavia oferuje jeszcze więcej, bo aż 600 l.

Peugeot stawia na wysoki poziom bezpieczeństwa nowego modelu – wśród aktywnych systemów (będą korzystać z 6 kamer i 9 radarów) znajdą się m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, układ noktowizyjny Night Vision, system monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (75 metrów), ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu czy adaptacyjne reflektory matrycowe.

W gamie jednostek napędowych nie znajdziemy już niestety diesla. A szkoda, bo aktualne, dostępne choćby w 308, silniki tego typu są naprawdę znakomite – ciche, dynamiczne i oszczędne.

Do wyboru pozostają zatem jednostki benzynowe połączone z 8-biegową przekładnią automatyczną. Podstawowa 1.2 turbo rozwija 130 KM. Oprócz niej będą oferowane jeszcze dwie hybrydy plug-in z silnikami 1.6 turbo i elektrycznym oraz akumulatorem trakcyjnym 12,4 kWh (na razie nie ujawniono zasięgu „na prądzie”). Rozwijają one łącznie 180 lub 225 KM.

Na razie Peugeot nie podał osiągów 408. Niedługo po wejściu na rynek oferta zostanie rozszerzona o wariant w pełni elektryczny.

Rozpoczęcie sprzedaży nowego modelu Peugeota zaplanowano na początek przyszłego roku.

peugeot_408_przod_1
„Twarz” 408 jest typowa dla nowych modeli Peugeota.
Peugeot
peugeot_408_bok
Maksymalny rozmiar felg to 20 cali. Będą oferowane także bardziej tradycyjne wzory niż ten na zdjęciu.
Peugeot
peugeot_408_przod_2
Peugeot 408 ma prześwit większy niż w typowych autach klasy kompaktowej. Wynosi on 18,9 cm.
Peugeot
peugeot_408_tyl_3
Auto będzie oferowane w sześciu kolorach.
Peugeot
peugeot_408_deska_rozdzielcza
Atrakcyjna deska rozdzielcza jest taka jak w nowej generacji 308. A to m.in. oznacza naprawdę dobrą jakość wykonania. Cyfrowe wskaźniki i centralny ekran mają po 10 cali.
Peugeot

Czytaj także