Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot e-408 bok

Oto kolejny, już ósmy, elektryczny osobowy samochód Peugeota – e-408

fot. Peugeot

Oto kolejny, już ósmy, elektryczny osobowy samochód Peugeota – e-408

Peugeot sukcesywnie poszerza swoją gamę elektryków. Ale robi to nieco inaczej niż większość producentów – nie prezentuje zupełnie nowych aut, a wprowadza wersje elektryczne obecnych już w gamie spalinowych modeli. Nowe e-408 to właśnie kolejny element tej strategii. Auto będzie oferowane w jednej wersji silnikowej (210 KM) i dwóch wyposażeniowych. I jest już ósmym samochodem elektrycznym Peugeota.

Peugeot bardzo dynamicznie rozwija gamę samochodów elektrycznych, ale jednocześnie nie rezygnuje z tych z bardziej klasycznymi napędami, spalinowymi i hybrydowymi. Doskonałym przykładem jest właśnie nowe e-408, będące po prostu jedną z wersji modelu 408, który debiutował już w 2022 r.

W efekcie do wyboru są teraz "czterystaósemki" w odmianach elektrycznej, hybrydowej plug-in (w wariantach o mocy 180 oraz 225 KM), hybrydowej 136-konnej i tradycyjnej benzynowej (130 KM). Co ma do zaoferowania najnowsze wcielenie na prąd?

Ósmy w gamie

W salonach Peugeota elektryków jest już naprawdę sporo. Wybierać można między modelami kilku klas. Są to: miejskie e-208, miejski crossovere-2008, kompaktowe e-308, kompaktowy SUV e-3008, SUV klasy średniej e-5008, kombivan e-Rifter oraz duży van e-Traveller (a do tego dochodzą jeszcze auta dostawcze).

Najnowsza propozycja, czyli właśnie e-408 to całkiem rosły, dynamicznie stylizowany crossover (powstał w oparciu o platformę E-EMP2, która pozwala montować różne rodzaje napędu) o następujących wymiarach: długość 469 cm, szerokość 185 cm, wysokość 149 cm, rozstaw osi 279 cm. Bagażnik ma pojemność 471 litrów, czyli tyle samo, co w odmianie PHEV, ale mniej niż w hybrydzie i wersji benzynowej (tam można zapakować 536 l).

Sporo mocy, tylko niezły zasięg

Peugeot e-408 został wyposażony w elektryczną jednostkę napędową generującą maksymalnie 210 KM i 345 Nm. Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 s, prędkość maksymalna 160 km/h. Wiadomo za to, że akumulator trakcyjny ma pojemność netto wynoszącą 58,2 kWh. Standardem jest trójfazowa ładowarka pokładowa 11 kW, natomiast na stacjach szybkiego ładowania da się uzupełnić energię w baterii prądem stałym z maksymalną mocą 120 kW.

Średnie zużycie prądu wg WLTP zostało określone na 15,2 kWh/100 km, natomiast przy w pełni naładowanym akumulatorze e-408 ma być w stanie pokonać 453 km.Trzeba przyznać, że ani moc ładowania, ani zasięg, choć nie są oczywiście złe, nie robią już obecnie specjalnego wrażenia.

Prowadzący e-408 może korzystać z trzech trybów jazdy: Eco (moc zostaje w nim ograniczona do 170 KM), Normal (tutaj do dyspozycji jest 190 KM), a także Sport (dostępne maksymalne 210 KM). Bardzo przydatna w elektrykach funkcji hamowania rekuperacyjnego ma trzy poziomy, które wybiera się łopatkami pod kierownicą.

Nie trzeba długo czekać

Jak dowiedzieliśmy się w dziale prasowym Peugeota, zamówienia na nowego elektryka e-408 będzie można składać już w drugiej połowie października br. Cen na razie nie podano, ale stanie się to wraz z rozpoczęciem sprzedaży. W gamie znajdą się tylko dwie wersje wyposażenia: Allure oraz GT.

 

peugeot-e408-przod
Odmiany elektrycznej wizualnie nic nie odróżnia spośród innych w gamie.
fot. Peugeot
peugeot-e408-tyl
Zgrabna sylwetka, dynamiczne linie – e-408 wyróżnia się w masie crossoverów. Opony: 225/50 R19.
fot. Peugeot
peugeot-e408-deska-rozdzielcza
Typowy dla Peugeota kokpit. Centralny ekran ma dziesięć cali.
fot. Peugeot

Czytaj także