Logo Dacii zmienia się po 13 latach. Pierwszy raz w historii nie jest wpisane w tarczę.
Dacia właśnie przedstawiła swoje nowe logo. Jest symetryczne i składa się z dwóch połączonych ze sobą liter: D i C.
Zmienia się także krój liter, którymi pisana będzie nazwa firmy i kolory towarzyszące Dacii w reklamach, broszurach i innych materiałach marketingowych. Podstawową barwą jest khaki, które ma symbolizować bliskość natury. Dodatkowo stosowane będą ciemne khaki, zwykły zielony, piaskowy, jasnopomarańczowy i terracotta, czyli brązowoczerwony.
Pierwszy raz w historii logo Dacii nie jest wpisane w tarczę. Do 1990 r. pojawiał się na niej drapieżny ptak, później – już samo słowo Dacia. Aktualne logo przedstawiono w 2008 r. i początkowo trafiło na pierwszą generację Sandero oraz zmodernizowanego Logana I.
W gruncie rzeczy nowe logo zadebiutowało już w styczniu 2021 r. na przedstawionym wówczas prototypowym SUV-ie Dacia Bigster, ale dopiero teraz oficjalnie potwierdzono tę zmianę.
Jak będzie wyglądał terminarz wprowadzania nowego emblematu?
Na jakie modele trafi nowe logo? Oto kalendarz nowości Dacii.
Bigster zostanie topowym modelem Dacii. Ten mierzący 460 cm długości SUV będzie aż o około ćwierć metra dłuższy od aktualnego Dustera. Bigster ma bazować na tej samej platformie co najnowszy Logan, a w jego gamie mogą się znaleźć wersje spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Tej ostatniej należy się spodziewać najwcześniej w 2026 r.