Gdy w 2021 roku Kia zmieniała swoje logo, towarzyszyła temu ogromna pompa z rekordową liczbą dronów, użytych do pokazu fajerwerków. Okazuje się jednak, że jest ono mniej czytelne niż stare, w rezultacie czego użytkownicy Google'a w wyszukiwarce wpisują np. „SUV KN” zamiast „SUV Kia”.
W ostatnim czasie niemal wszystkie liczące się marki motoryzacyjne zmieniły swoje logotypy. Większość uprościła je, pozbywając się zbędnych „upiększaczy”.
Kia z kolei wymieniła prostą czcionkę, wpisaną w czerwoną, eliptyczną obwódkę na nową, z literami przechodzącymi jedna w drugą. Przy okazji też wprowadzono nowe motto – „Power to surprise” ( z ang. „Moc, która zaskakuje”) zostało zastąpione „Movement that inspires” („Ruch, który inspiruje”).
Nowe logo koreańskiej marki zadebiutowało w styczniu 2021 roku, natomiast na samochodach Kii – kilka miesięcy później. Właśnie wtedy w wyszukiwarce serwisu Google nagle zaczęły się pojawiać hasła typu „samochód KN”.
Dane Google Trends pokazują, że takie zjawisko ma miejsce nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Australii, Kanadzie, czy w Wielkiej Brytanii. Użytkownicy wyszukiwarek wpisują również takie hasła, jak „SUV marki KN”, „Cena samochodu marki KN”, „Marka samochodu elektrycznego KN.
Ale to nie wszystko. Pojawiają się także kolejne frazy typu: „Co to jest marka samochodu KN?”, „Samochód KN Carnival”, „Czym jest KN”, czy „Samochód KN Telluride”.
Odsetek podobnych haseł w serwisie Google jest stosunkowo niewielki. O ile „Kia” miesięcznie uzyskuje nieco ponad 1,8 mln wyszukiwań, o tyle „KN” stanowi około 30 000.
Choć ewidentnie nowy logotyp koreańskiej marki nie jest do końca trafiony, warto zauważyć, że ludzie, którzy wpisują wymienione wyżej hasła, raczej mają niewiele wspólnego z motoryzacją. Prawdopodobnie też swoją wiedzę na temat marki „KN” czerpią z ulicy, chociażby przechodząc obok samochodu, który po prostu im się spodobał.