Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Kia EV6 i Kia Niro EV – przody

Kia EV6 i Kia Niro EV – takiej wyprzedaży jeszcze nie było!

Kia EV6 i Kia Niro EV – takiej wyprzedaży jeszcze nie było!

Popularność aut elektrycznych powstrzymują ich ograniczenia, jak wysoka cena, kiepski zasięg czy długie ładowanie. Jaki byłby „elektryk” bez tych „wad”? Łatwo to sprawdzić – wystarczy wybrać się do salonu marki Kia.

Jednym z głównych czynników ograniczających rozwój elektromobilności są wysokie ceny aut na prąd. Jest jednak prosty sposób na ominięcie tej przeszkody – to wyprzedażowa oferta w salonach Kia, pozwalająca kupić „elektryka” z korzyścią dla klienta wynoszącą nawet ponad 73 tysiące złotych.

Kia ma przeszło 13 lat doświadczenia w produkcji aut elektrycznych, dzięki czemu jej modele należą do liderów rynku. Oferta dotyczy dwóch z nich.

Pierwszy to Niro EV. Ten mierzący 4,42 m kompaktowy crossover wygodnie mieści pięć dorosłych osób i ma bagażnik o pojemności aż 475 l oraz dodatkowe 20 litrów miejsca pod przednią maską. Dzięki 204-konnemu silnikowi elektrycznemu osiąga 100 km/h w zaledwie 7,8 s. Zasięg Niro EV może wynieść do 460 km wg normy WLTP.

Drugim modelem w ofercie wyprzedażowej Kia jest EV6. To już crossover klasy średniej, który oferuje zasięg do 528 km. Auto ma 4,68 m i w przepastnym wnętrzu zapewnia kapitalne warunki podróży. Bagażnik ma solidne 520 litrów pojemności, a przedni schowek mieści 52 l (wersje z tylnym napędem) lub 20 l (wersje z napędem obu osi). EV6 ma wiele atutów, a jednym z najważniejszych jest rzadko spotykana 800-woltowa architektura pozwalająca wyjątkowo szybko ładować akumulator – jedynie 18 minut wystarcza, by naładować go od 10 do 80% jego pojemności.

kia ev6 kia niro ev przody ceny
* przy uwzględnieniu aktualnego rabatu oraz pełnej dopłaty z rządowego programu „Mój Elektryk” w wysokości 27 000 zł

Ceny obu tych aut wyprodukowanych w 2023 r. zostały właśnie obniżone – i to aż do 22%! W dodatku Kia oferuje do nich gratis wartą 2 499 zł mobilną ładowarkę Green Cell Habu SE. Nie wymaga ona instalacji. Po prostu wpinasz do gniazda siłowego i ładujesz baterię z mocą 11 kW. Habu zastąpi w garażu dużą naścienną ładowarkę, a dodatkowo naładuje Twój samochód w dowolnym miejscu, gdzie będziesz miał dostęp do gniazda trójfazowego.

Dzięki tak dużemu rabatowi cennik wyprzedażowy Niro EV otwiera kwota 157 326 zł za dobrze wyposażoną wersję M z lakierem w cenie. Gdy doda się do tego liczne elementy oferowane gratis, w tym mobilną ładowarkę, okaże się, że suma korzyści dla nabywcy Niro EV wyniesie od 46 873 do 54 903 zł.

W przypadku większego EV6 obniżona cena podstawowej odmiany to 167 127 zł, a suma korzyści dla klienta, po uwzględnieniu obniżki i darmowych dodatków, może wynieść od 48 272 do aż 73 537 zł.

A to wszystko jeszcze przed wykorzystaniem dopłaty z rządowego programu „Mój Elektryk”! Nabywcy otrzymający ją w pełnym zakresie, czyli posiadacze Karty Dużej Rodziny i przedsiębiorcy deklarujący roczne przebiegi powyżej 15 tys. km, mogą kupić Niro EV, wydając 130 326 zł. Z kolei zakup modelu EV6 może uszczuplić ich portfel o 140 127 zł. Takiej wyprzedaży jeszcze nie było!

Kia EV6

EV6 w wyprzedaży otrzymuje gratis metaliczny lakier, ładowarkę Green Cell Habu SE i inne dodatki.

kia ev6 tył
Atrakcyjne, futurystyczne nadwozie EV6 idealnie pasuje do supernowoczesnej technologii, którą kryje. W prawym tylnym rogu – gniazdo do ładowania.

Bazowa wersja (170 KM, tylny napęd, akumulator 58 kWh, zasięg do 394 km, 100 km/h w 8,5 s) kosztuje 167 127 zł i ma m.in. wiele systemów wsparcia kierowcy, częściowo skórzane fotele, nawigację, kamerę cofania, czujniki parkowania przód/tył i felgi 19''.

Wersja Plus z pakietem Funkcjonalnym zapewnia też ogrzewanie 4 siedzeń i kierownicy, elektr. sterowane fotele z wegańskiej skóry oraz tylną klapę, ładowarkę indukcyjną i felgi 20'', a jej bateria ma 77,4 kWh. Z napędem na tył (229 KM, 504 km, 7,3 s) kosztuje 210 694 zł, a z napędem na obie osie (325 KM, do 484 km, 5,2 s) jej cena to 228 749 zł.

Wersja GT-Line ma parametry środkowej z 4x4, ale dodaje np. zestaw stylistyczny, ekran HUD czy audio Meridian. Do tego gratis pakiet TEC (zdalne parkowanie, kamery 360º, liczne systemy bezpieczeństwa), szklany dach i pompa ciepła. Cena przed obniżką: 322 900 zł, a po: 251 862 zł. Wliczając darmową mobilną ładowarkę, daje to aż 73 537 zł korzyści dla klienta!

System ładowania 800 V

Kia wykorzystała ponad 13 lat doświadczenia w produkcji aut na prąd, by stworzyć „elektryka” lepszego od reszty. Dzięki temu EV6 wyróżnia się na rynku np. stosowaną tylko przez bardzo nielicznych producentów architekturą 800 V. Pozwala ona na ultraszybkie uzupełnianie energii – litowo-jonowo-polimerowy akumulator EV6 da się naładować od 10 do 80% w zaledwie 18 minut, a 4,5 min wystarczy, by zwiększyć zasięg o 100 km.

kia ev6 fotel lounge
EV6 może mieć fotele Lounge, rozkładane przyciskiem do zapewniającej relaks na postoju pozycji półleżącej.
kia ev6 wyświetlacz
Kierowca EV6 może liczyć na wsparcie bardzo bogatego zestawu nowoczesnych systemów podnoszących bezpieczeństwo oraz ułatwiających jazdę.
kia ev6 i rower ładowanie v2d
Funkcja V2D (Vehicle-to-Device) pozwala zasilać prądem z akumulatora EV6 przeróżne urządzenia zewnętrzne czy np. naładować e-rowery na wycieczce.

Kia Niro EV

Niro EV (moc 204 KM, akumulator 64,8 kWh, zasięg do 460 km) w wyprzedaży oferowana jest w trzech wariantach wyposażeniowych.

kia niro ev tył

Wersja M (157 326 zł) ma m.in. 8 poduszek powietrznych, systemy utrzymania auta na pasie czy automatycznego hamowania po wykryciu przeszkody, aktywny tempomat, dostęp bezkluczykowy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, ogrzewanie foteli oraz kierownicy czy kamerę i czujniki cofania. 

Wersja L z dodatkowym pakietem Komfortowym (169 026 zł) oprócz tego oferuje też np. asystenta martwych pól, elektryczne sterowanie fotela kierowcy czy technologię V2D pozwalającą zasilać zewnętrzne urządzenia, a nawet naładować innego „elektryka”, a także skórzaną tapicerkę i ładowarkę indukcyjną.

Wersja XL z lakierem i pompą ciepła w cenie (185 796 zł) dodaje m.in. ekran HUD, audio Harman Kardon, wentylację foteli i najbardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

Co więcej, każde Niro EV otrzymuje gratis mobilną ładowarkę. Do tego powyższe ceny można dalej obniżyć, korzystając z rządowych dopłat.

kia niro ev wnętrze
Podobnie jak większy model, Niro EV cieszy estetycznym kokpitem (tu ekrany mają po 10,25 cala) uprzyjemniającym podróż bardzo intuicyjną obsługą.
kia niro ev wyświetlacz
Efektownie, ale i czytelnie – wraz z wyborem trybu jazdy (do wyboru są Eco, Normal i Sport) zmienia się wygląd zegarów.
kia niro ev wyświetlacz zasięg
Niro EV ma 460 km zasięgu według realistycznej normy WLTP, a jego litowo-jonową baterię da się naładować do 80% w 43 min.
kia niro ev frunk
20-litrowy przedni bagażnik Niro EV (tzw. frunk) idealnie nadaje się do wożenia kabli do ładowania.

Czytaj także