Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowe logo Lancii

Lancia od 2012 r. nie doczekała się nowych modeli, za to ma odświeżone logo i ambitne plany

Lancia

Lancia od 2012 r. nie doczekała się nowych modeli, za to ma odświeżone logo i ambitne plany

Lancia wraca do żywych. Włosi pokazali odświeżone logo i zapowiedzieli trzy nowe modele, które pojawią się w ciągu najbliższych 6 lat. Ich styl zwiastuje awangardowa rzeźba, nazwana „Pu+Ra Zero”.

W obecnej ofercie Lancii jest tylko jeden model. To wysłużony Ypsilon, wytwarzany od 2011 roku w tyskiej fabryce koncernu Stellantis. Pomimo wielu lat na karku, w 2021 roku na to niewielkie auto miejskie skusiło się 43 862 osób. 

Lancia to jedna z legend motoryzacji. Założona w 1906 roku, w świadomości klientów pozostaje przede wszystkim jako producent niesamowitych, rajdowych Stratosa i Delty Integrale. Ta ostatnia jest prawdziwą ikoną, która na przełomie lat 80. i 90. XX wieku sześć razy z rzędu sięgnęła po mistrzostwo świata w gronie konstruktorów, co nadal pozostaje niepobitym rekordem. 

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon Hybrid to jedyny oferowany obecnie model włoskiego producenta. Sprzedawany jest wyłącznie we Włoszech.
lancia

Jakby tego było, to właśnie do Lancii należy największa liczba tytułów mistrzowskich w gronie konstruktorów. Do tej pory Włosi zdobyli ich aż 10. Oznacza to, że drugiego Citroena, będącego również w rękach koncernu Stellantis, wyprzedzają o dwa tytuły. 

Trzy nowe modele w 6 lat

Po latach zastoju w końcu u Lancii coś się rusza. Włosi właśnie zapowiedzieli, że pierwszy nowy model, czyli następca obecnego Ypsilona, pojawi się w 2024 roku. Ma być miejskim crossoverem z nadwoziem o długości sięgającej około 4 m. Auto będzie występować w wariantach hybrydowym i elektrycznym.

2023 Lancia logo (2)
Nowe logo Lancii jest ósmym w 116-letniej historii tej włoskiej marki. 
Lancia

Kolejny model, czyli Aurelia, światło dzienne ujrzy w 2026 roku. Również ona ma być crossoverem, ale wyłącznie o napędzie elektrycznym. Jej nadwozie będzie o około 0,6 m dłuższe niż Ypsilona. Elektryczna Delta zostanie z kolei pokazana w 2028 roku.

Połączenie klasyki z nowoczesnością

Stylistyka nowych modeli Lancii ma być czysta i jednocześnie radykalna. Autorem nowego stylu jest Jean Pierre Ploue wraz ze swoim zespołem z Centro Stile Lancia w Turynie. Włosi swój nowy język projektowany określają mianem progresywnej klasyki. 

Lancia Pu+Ra Zero (4)
Rzeźba „Pu+Ra Zero” zwiastuje wygląd przyszłych modeli Lancii. 
lancia

Rzeźba prezentuje pewne elementy, które mają wyróżniać przyszłe modele włoskiej marki. Są to trzy linie LED pod napisem Lancia, smukły i mocno wyrzeźbiony profil czy okrągły szyberdach. Wszystkie one w mniej lub bardziej bezpośredni sposób nawiązują do starych modeli włoskiej marki. 

Podobnie zresztą jak okrągłe światła LED z tyłu, przywodzące na myśl Stratosa i mające być wykorzystane w najmniejszym Ypsilonie.

Lancia Pu+Ra Zero (3)
Tylne lampy stanowią nawiązanie do Stratosa. 
lancia

Również wnętrza przyszłych Lancii mają być zapatrzone w klasyczne modele, jak Gamma, Thema czy Flavia. Firma ogłosiła, że w temacie kabin swoich nowych samochodów będzie współpracowała z włoskim producentem mebli Cassina. 

Nowe logo i sieć sprzedaży 

Nowe logo to ósmy projekt w 116-letniej historii Lancii. Zachowuje ono kształt zewnętrznej tarczy i wewnętrznego okręgu, ale teraz wyróżnia się inną czcionką oraz błyszczącym tłem. Pionowa linia po lewej stronie przedstawia lancę, inspirowaną emblematem z 1957 roku. 

logo Lancia 2010
Poprzednie logo włoskiej marki było zaprezentowane w 2010 roku. 
lancia

Aktualnie Lancia swój jedyny model oferuje wyłącznie na rodzimym rynku. Ale w 2024 roku ma się to zmienić i włoskie auta będzie można również kupić w Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemczech. Nieco później Lancia trafi do innych europejskich krajów. 

Co ciekawe, wraz z rozwojem nowej sieci dealerskiej, Włosi mają również oferować swoje samochody w internecie. 

Czytaj także