Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Lanca Pu+Ra HPE

Lancia zapowiada następcę Kappy i Thesisa. Nowy flagowy modeli pojawi się w 2026 r.

Lancia zapowiada następcę Kappy i Thesisa. Nowy flagowy modeli pojawi się w 2026 r.

Włoska Lancia była niemal spisana na straty, ale pod wodzą koncernu Stellantis w końcu ma szansę odżyć. Włodarze marki właśnie zapowiedzieli zupełnie nowy flagowy model. Debiut? W 2026 roku. 

Lancia niegdyś w Polsce była kojarzona z kręgami rządowymi. Themami, a później Kappami wożono najważniejszych urzędników państwowych. I choć koncern Fiat – właściciel tej marki od wielu lat – chciał, aby stała się ona synonimem luksusu, klienci niespecjalnie byli do tego przekonani. 

Tym bardziej że Lancia jest legendą sportu samochodowego. A dokładniej – rajdów. To właśnie do niej należy, niepobity do tej pory, rekord 10 mistrzostw świata wśród konstruktorów. Poza tym na przełomie lat 80. i 90. XX wieku kierowcy Lancii Delty Integrale wywalczyli dla tej włoskiej marki 6 tytułów z rzędu. To kolejny niepobity wyczyn. 

Nowa Lancia Ypsilon to dopiero początek

Ostatnie lata dla Lancii były bardzo „suche”. Od 2014 roku pozostaje ona przy życiu wyłącznie dzięki jednemu modelowi. Jest to Ypsilon, wytwarzany w tyskiej fabryce koncernu Stellantis. 

Niedługo jednak się to zmieni. 10-letni plan strategiczny dla tej marki przewiduje trzy zupełnie nowe modele. Będą to następca Ypsilona, który zostanie zaoferowany zarówno w wariantach hybrydowych, jak i elektrycznym. Pojawi się on na rynku już za rok. 

Z kolei w 2026 roku zadebiutuje następca Themy, Kappy i Thesisa. Auto ma zostać oparte na platformie STLA Medium – tej samej, z której korzysta już zupełnie nowy Peugeot E-3008. Oznacza to, że będzie w 100% elektryczne. 

Nowa flagowa Lancia ma mierzyć 4,7 m długości oraz być „eleganckim i innowacyjnym fastbackiem celującym w największy segment rynku” – donoszą Włosi w swojej informacji prasowej. 

Lancia Pu+RA HPE
Przyszłe Lancie pod względem stylistycznym mają bazować na koncepcie Pu+Ra HPE. 
Lancia

Lancia nie precyzuje dokładnie, o jaki segment chodzi. Jednak obecnie największą popularnością na rynku cieszą się wszelkiej maści SUV-y i crossovery. Z tego względu można się spodziewać, że flagowy model tej marki będzie crossoverem klasy średniej lub wyższej w stylu coupe

Nowe auto ma być również niezwykle eleganckie, a jego wnętrze ma sprawić, że będzie można się w nim poczuć, „jak w prawdziwym eleganckim salonie” – donoszą Włosi.

Dzięki platformie STLA Medium flagowa Lancia będzie dysponować zasięgiem nawet rzędu 700 km. Planowane są wersje z napędem na jedną oś lub z układem 4x4. Priorytetem ma być oczywiście zapewnienie pasażerom jak największego komfortu. 

Będzie też nowa Delta

Włosi chcą, aby ich flagowy model w około 50% był sprzedawany poza ich rodzimym krajem. W 2028 roku gamę Lancii ma uzupełnić zupełnie nowa Delta. Również ona będzie samochodem całkowicie elektrycznym. Zresztą właśnie od 2028 roku Włosi nie będą oferować już modeli z innym źródłem napędu. 

Następca m.in. Themy i Kappy ma być wytwarzany we włoskiej fabryce w Melfi. W tym samym miejscu ma też powstawać zupełnie nowy Opel Insignia (TUTAJ przeczytasz o tym więcej). 

Czytaj także