Peugeot 3008 trzeciej generacji debiutuje w wariantach elektrycznych (w tym takim o zasięgu 700 km), ale w gamie na pewno pojawią się także wersje hybrydowe i hybrydowe plug-in.
Model 3008 drugiej generacji okazał się dla Peugeota ogromny sukcesem. Przez siedem lat od debiutu sprzedał się w liczbie ponad 1 320 000 szt. Nawet obecnie jest trzecim najchętniej wybieranym modelem tej marki (po 208 i 2008), a wśród aut swojej klasy zajmuje 8. pozycję. Mimo że 3008 II nadal wygląda całkiem świeżo i atrakcyjnie jego czas właśnie dobiega końca.
Zaprezentowane właśnie kolejne wcielenie 3008 (debiut jako e-3008, czyli elektryczne) to pierwszy model zbudowany na nowej platformie koncernu Stellantis – STLA Medium – która ma służyć przede wszystkim jako podstawa dla samochodów z napędem elektrycznym.
W porównaniu z poprzednikiem kompaktowy SUV zmienił się oczywiście nie tyko pod względem wizualnym (głównie w tylnej części nadwozia), ale także rozmiarów. Jest po prostu większy. Oto jego podstawowe dane: długość 454 cm (+9 cm), szerokość 190 cm (+6 cm), wysokość 164 cm (+2 cm), rozstaw osi 274 cm (+6 cm). Pojemność bagażnika się wprawdzie nie zmieniła – nadal ma 520 litrów do półki, ale będzie ona taka sama w każdej odmianie silnikowej (w poprzedniku hybrydy dysponowały bagażnikiem zmniejszonym do 395 l).
Wyraźnym zmianom poddano także kabinę. Przede wszystkim zastosowano tutaj kolejną generację firmowego rozwiązania Peugeota, czyli i-Cockpitu. Teraz nazywa się on Panoramic. To efekt wykorzystania panoramicznego, delikatnie zwróconego w stronę kierowcy, ekranu HD o przekątnej 21 cali (w autach w bazowej wersji Allure składa się on z dwóch 10-calowych wyświetlaczy, ale także zamontowanych we wspólnej obudowie).
Nowe są także m.in. kierownica (ze zmienionymi elementami sterującymi – w miejsce tradycyjnych przycisków zamontowano panele reagujące na nacisk palca), dźwigienki na kolumnie czy przełącznik biegów – usytuowany na desce zamiast na konsoli między siedzeniami. Łącznie we wnętrzu znajduje się 17 różnych schowków o łącznej pojemności 34 litrów.
Nowe 3008 zaprezentowano w wersji elektrycznej e-3008, dla której przewidziano trzy warianty napędowe. Oto ich podstawowe dane:
Standardowym wyposażeniem jest ładowarka pokładowa 11 kW (opcja: 22 kW), zaś ładownie prądem stałym (DC) może się odbywać z mocą do 160 kW. Do baterii w 3008 da się podłączyć urządzenia zewnętrzne, np. w celu naładowania ich akumulatorów (system V2L).
Bardzo ważną informacją odnośnie do przyszłej gamy 3008 jest to, że nie zrezygnowano także z wprowadzenia wersji z silnikami spalinowymi. W zależności od rynku będzie można kupić odmiany hybrydowe i hybrydowe plug-in (szczegółów technicznych na razie nie podano). Ma się pojawić także jeszcze jedna wersja silnikowa (tzw. międzynarodowa), ale o jaką jednostkę dokładnie chodzi, jeszcze nie ujawniono.
Nowy Peugeot 3008 trafi do sprzedaży w lutym przyszłego roku. W gamie znajdą się dwie wersje wyposażenia: Allure i GT. Dostępne będą trzy pakiety wyposażenia.
Peugeot potwierdził już, że pojawi się także nowa elektryczna generacja większego SUV-a 5008. Czy otrzyma on hybrydowe napędy, na razie nie wiadomo, ale więcej szczegółów na temat tego modelu klasy średniej mamy poznać na początku 2024 r.