Po zeszłorocznej modernizacji teraz Nissan odświeżył hybrydowy napęd e-Power, stosowany w Qashqaiu. Od teraz ma być oszczędnie nie tylko w mieście.
Po zeszłorocznej modernizacji Qashqaia teraz Nissan odświeżył jego napęd e-Power. Zmian jest bardzo dużo, zarówno po stronie spalinowej, jak i elektrycznej.
Układ e-Power to hybryda szeregowa, w której silnik benzynowy odpowiada wyłącznie za ładowanie baterii trakcyjnej (2,1 kWh pojemności). „3-cylindrowiec” wykazuje się teraz sprawnością na poziomie 42%. Z kolei komponenty elektryczne – generator, silnik, inwenter, reduktor i falownik – umieszczono w jednej obudowie. Oznacza to wzrost sztywności całej konstrukcji o 60%, istotną redukcję hałasu (o 5,6 db) oraz zmniejszenie wagi o 28 kg.
Qashqai e-Power w podstawowym ustawieniu wciąż wytwarza 190 KM, natomiast tryb Sport zapewnia o 15 KM więcej. W rezultacie pozwala na przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h w 7,6 s (wcześniej: 7,9 s).
Dane techniczne | Nissan Qashqai e-Power |
---|---|
Silnik | benz., turbo + elektr. |
Moc maksymalna | 205 KM |
Maks. moment obrotowy | 330 Nm |
Napęd | przedni |
Pojemność akumulatora | 2,1 kWh |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Średnie zużycie paliwa (WLTP) | 4,5 l/100 km |
CENA | nieustalona |
Podobnie jak do tej pory wrażenia zza kierownicy tego SUV-a są zbliżone do auta elektrycznego. Szczególnie w mieście przy jeździe bez udziału silnika spalinowego. Jego załączanie odbywa się bardzo gładko, a w czasie pracy wytwarza on mniej wibracji niż wcześniej. Poza tym został jeszcze lepiej wyciszony, choć na tle poprzednika – takie auto również podstawiono do jazd – nie ma mowy o przepaści.
Największą zaletą nowego napędu e-Power ma być jego większa wstrzemięźliwość poza miastem. Zgodnie z metodologią ADAC na autostradzie ma on zużywać 7,2 l paliwa na 100 km (poprzednio: 8,5 l). Na pagórkowatej, podmiejskiej trasie testowej udało się uzyskać ok. 5,4 l/100 km.
Nie poprawiono tylko jednego – mocnemu dodaniu gazu nadal towarzyszy wyczuwalne opóźnienie w dostarczaniu mocy. Poza tym nowy Qashqai e-Power to solidnie wykończony, pewnie prowadzący się SUV klasy kompakt, który na 20-calowych kołach czasem zbyt sztywno tłumi nierówności.
Cena nie jest na razie znana. Poprzednik kosztuje od 157 200 zł (cena promocyjna).
Odnowiony napęd Qashqaia wydaje się mieć jeszcze więcej zalet niż ten w poprzedniku. Na pewno pracuje ciszej, z mniejszymi wibracjami i jest bardziej wstrzemięźliwy niż wcześniej. Jak bardzo? Tego dowiemy się dopiero w redakcyjnym teście.
Dzięki zmianom Qashqai jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wciąż przekonuje jakością wykończenia i solidnością na drodze. Odnowiony napęd hybrydowy powinien swoje zalety pokazać głównie poza miastem
Maciej Struk