Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nissan Qashqai I

Nissan Qashqai I

Archiwum

Nissan Qashqai I

Atut Qashqaia to łatwość znalezienia krajowego samochodu z pierwszej ręki. Zazwyczaj będzie miał napęd na koła przednie.

  • Lata produkcji: 2007-2013
  • Silniki: benz. 1.6-2.0 (115-141 KM), diesle 1.5-2.0 (106-150 KM)
  • Wersje: SUV
  • Długość/rozstaw osi: 431-452/263-276 cm, szerokość/wysokość: 179/161 cm, bagażnik: 410-1515 l, Q+2 450-1520 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Tak jak VW Golf przez wiele lat był wzorcem w klasie kompaktowej, tak Nissan Qashqai zdefiniował pojęcie kompaktowego SUV-a. Optymalne gabaryty zgrabna stylizacja, koszty eksploatacji na poziomie zwykłego auta osobowego. Wartości dodane: podwyższony prześwit, w opcji napęd na cztery koła. Nissan próbował jeszcze rozszerzyć gamę o wydłużoną wersję 7-miejscową, ale to akurat nie wypaliło.

Nissan-Qashqai-I_3
Ponadczasowe, miłe dla oka wzornictwo. Niezła jakość montażu, materiały takie sobie...

SILNIKI

Gamę silnikową otwiera polecana benzynowa jednostka 1.6 16V (114-117 KM). Mocniejsza alternatywa to 2.0/142 KM (również udany silnik). Montaż LPG jest możliwy. Jednostki mają pośredni wtrysk paliwa, ale dopełni szczęścia zabrakło hydrauliki zaworowej. Najtańszego diesla 1.5 dCi nie polecamy, okrył się złą sławą z powodu awarii układu wtryskowego oraz obracających się panewek. Droższe wersje 1.6 dCi oraz 2.0 dCi to znacznie lepszy wybór.

AWARYJNOŚĆ

Cała masa akcji serwisowych, niewiele awarii na drodze. Pewne problemy z korozją podwozia.

KOSZTY

Rozsądne ceny zakupu aut i stosunkowo niskie koszty eksploatacji. Wiele części pasuje z Renault, więc nie są drogie.

SYTUACJA RYNKOWA

Duży popyt, ale też niemała podaż. Stabilne ceny aut. Największym zainteresowaniem cieszą się głównie wersje 1.6.

Nissan-Qashqai-I_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Siedmioosobową wersję Qashqai+2 można rozważać tylko ze względu na większy bagażnik, bo miejsca w trzecim rzędzie nie wystarczy nawet dla większych dzieci.
  • Wersje 1.6 i 1.5 dCi mają napęd przedni. W 2.0 16V, 1.6 dCi i 2.0 dCi opcjonalnie stosowano napęd na 4 koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem płytkowym przy tylnej osi. Kierowca może je zablokować pokrętłem w kabinie.

CENY

18 000 zł – Ceny najtańszych Qashqaiów spadły poniżej 20 tys. zł. Niestety, to głównie diesle.
30 000 zł – Za 30 tys. zł da się kupić ładnego Qashqaia. Jeśli ktoś dołoży jeszcze 5 tys. zł kupi model po liftingu.
45 000 zł – Bardzo ładne i niestety bardzo drogie egzemplarze z końca produkcji. Na granicy cen drugiej generacji.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.6 16V 2.0 16V 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 2.0 dCi
Pojemność skokowa 1598 cm³ 1997 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³ 1598 cm³ 1994 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 114 KM 142 KM 106 KM 110 KM 130 KM 150 KM
Maks. moment obr. 156 Nm 196 Nm 240 Nm 240 Nm 320 Nm 320 Nm
Przysp. 0-100 km/h 12,0 s 10,1 s 12,4 s 12,2 s 10,3 s 10,5 s
Prędkość maks. 175 km/h 182 km/h 174 km/h 177 km/h 190 km/h 191 km/h
Średnie zuż. paliwa 6,7 l/100 km 8,2 l/100 km 5,4 l/100 km 5,2 l/100 km 4,5 l/100 km 6,6 l/100 km

HISTORIA MODELU

2007 - debiut Qashqaia; poprzednika brak
2008 - w ofercie wersja siedmioosobowa Qashqai+2 – nie podbija rynku
2009 - lifting zewnętrzny, bez zmian w silnikach
2011 - nowy silnik 1.6 dCi
2013 - Qashqai II generacji

Nissan-Qashqai-I_4
Nissan Qashqai I po liftingu z 2009 r.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Szybko łuszczy się skórzana kierownica
    Przez internet można kupić używane w lepszym stanie.
    Koszt używanej kierownicy: 650 zł
  • Przypadki zatarcia panewek w 1.5 dCi
    Zatarciu towarzyszy zwykle pęknięcie bloku silnika. Trzeba kupić używany w lepszym stanie.
    Koszt: 4000 zł
  • Tylne wahacze rdzewieją na wylot
    Nowe są drogie, można się ratować zakupem używanych w lepszym stanie. Już na wstępie warto je dobrze oczyścić i zakonserwować
    Koszt używanych wahaczy: 400 zł za sztukę
  • Rozwarstwiają się lusterka wsteczne
    Trzeba wymienić szklane wkłady
    Koszt wkładu: 300 zł

ZALETY I WADY

+ Funkcjonalne nadwozie
+ Niski poziom awaryjności
+ Interesująca gama silników benzynowych i wysokoprężnych – jest w czym wybierać

- Problemy z korozją podwozia
- Brak jednostki idealnej do LPG
- Przeciętny diesel 1.5 dCi

WARTO KUPIĆ

Polecamy podstawową wersję benzynową 1.6 (idealna wersja do miasta). Niezłe są także diesle 1.6 i 2.0 dCi.

UWAŻAJ NA

Modele 1.5 dCi z dużym przebiegiem oraz wersje benzynowe przystosowane do zasilania LPG.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6

SUMA: 18/24 pkt

Czytaj także