Atut Qashqaia to łatwość znalezienia krajowego samochodu z pierwszej ręki. Zazwyczaj będzie miał napęd na koła przednie.
Tak jak VW Golf przez wiele lat był wzorcem w klasie kompaktowej, tak Nissan Qashqai zdefiniował pojęcie kompaktowego SUV-a. Optymalne gabaryty zgrabna stylizacja, koszty eksploatacji na poziomie zwykłego auta osobowego. Wartości dodane: podwyższony prześwit, w opcji napęd na cztery koła. Nissan próbował jeszcze rozszerzyć gamę o wydłużoną wersję 7-miejscową, ale to akurat nie wypaliło.
Gamę silnikową otwiera polecana benzynowa jednostka 1.6 16V (114-117 KM). Mocniejsza alternatywa to 2.0/142 KM (również udany silnik). Montaż LPG jest możliwy. Jednostki mają pośredni wtrysk paliwa, ale dopełni szczęścia zabrakło hydrauliki zaworowej. Najtańszego diesla 1.5 dCi nie polecamy, okrył się złą sławą z powodu awarii układu wtryskowego oraz obracających się panewek. Droższe wersje 1.6 dCi oraz 2.0 dCi to znacznie lepszy wybór.
Cała masa akcji serwisowych, niewiele awarii na drodze. Pewne problemy z korozją podwozia.
Rozsądne ceny zakupu aut i stosunkowo niskie koszty eksploatacji. Wiele części pasuje z Renault, więc nie są drogie.
Duży popyt, ale też niemała podaż. Stabilne ceny aut. Największym zainteresowaniem cieszą się głównie wersje 1.6.
18 000 zł – Ceny najtańszych Qashqaiów spadły poniżej 20 tys. zł. Niestety, to głównie diesle.
30 000 zł – Za 30 tys. zł da się kupić ładnego Qashqaia. Jeśli ktoś dołoży jeszcze 5 tys. zł kupi model po liftingu.
45 000 zł – Bardzo ładne i niestety bardzo drogie egzemplarze z końca produkcji. Na granicy cen drugiej generacji.
SILNIK | 1.6 16V | 2.0 16V | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.6 dCi | 2.0 dCi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1997 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1598 cm³ | 1994 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 114 KM | 142 KM | 106 KM | 110 KM | 130 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 156 Nm | 196 Nm | 240 Nm | 240 Nm | 320 Nm | 320 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,0 s | 10,1 s | 12,4 s | 12,2 s | 10,3 s | 10,5 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 182 km/h | 174 km/h | 177 km/h | 190 km/h | 191 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,7 l/100 km | 8,2 l/100 km | 5,4 l/100 km | 5,2 l/100 km | 4,5 l/100 km | 6,6 l/100 km |
2007 - debiut Qashqaia; poprzednika brak
2008 - w ofercie wersja siedmioosobowa Qashqai+2 – nie podbija rynku
2009 - lifting zewnętrzny, bez zmian w silnikach
2011 - nowy silnik 1.6 dCi
2013 - Qashqai II generacji
+ Funkcjonalne nadwozie
+ Niski poziom awaryjności
+ Interesująca gama silników benzynowych i wysokoprężnych – jest w czym wybierać
- Problemy z korozją podwozia
- Brak jednostki idealnej do LPG
- Przeciętny diesel 1.5 dCi
Polecamy podstawową wersję benzynową 1.6 (idealna wersja do miasta). Niezłe są także diesle 1.6 i 2.0 dCi.
Modele 1.5 dCi z dużym przebiegiem oraz wersje benzynowe przystosowane do zasilania LPG.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt