Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nissan Qashqai II

Nissan Qashqai II (od 2013 r.)

Nissan Qashqai II (od 2013 r.)

Poprzednik był niezły, ta generacja jest jeszcze lepsza. Niski spadek wartości jest w tym wypadku najlepszą rekomendacją.

  • Lata produkcji: od 2013 r.
  • Silniki: benz. 1.2-1.6 (115-163 KM), diesle 1.5-1.6 (110-130 KM)
  • Wersje: SUV
  • Długość/rozstaw osi: 443/263 cm, szerokość/wysokość: 178/161 cm, bagażnik: 430-1585 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Doskonałe wyniki sprzedaży są najlepszym dowodem na to, że stylizacja Qashqaia podoba się kierowcom. Auto jest nie tylko ładne, ale także funkcjonale i wystarczająco przestronne. Przydałby się tylko nieco większy bagażnik. Plus za skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne.

Nissan-Qashqai-II_3
Efektowny wygląd, przyzwoite tworzywa, ale słaby montaż, czego efektem są hałasy podczas jazdy.

SILNIKI

Najlepszym silnikiem w gamie jest1.6 dCi. To techniczny krewniak 2.0 dCi z łańcuchem rozrządu. Jednostka słynie z niezawodności, wysokiej kultury pracy i niskiego zużycia paliwa. Osiągi są jak najbardziej wystarczające. To znacznie lepszy wybór niż tańszy 1.5 dCi. Alternatywne silniki benzynowe 1.2 DIG-T oraz 1.6 DIG-T mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Generalnie są niezawodne, ale zdarzają się im problemy z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego lub naciągnięciem łańcucha rozrządu.

AWARYJNOŚĆ

Niewielka awaryjność wynika być może z szeroko zakrojonych kampanii serwisowych. Producent uprzedzał ewentualne problemy. W takiej sytuacji serwisom należy się piątka.

KOSZTY

Auto nie jest przesadnie drogie (choć tanim też go nie nazwiemy). Części są powszechnie dostępne i akceptowalnie skalkulowane. Zamienników nie brakuje.

SYTUACJA RYNKOWA

Używany hit o stabilnej pozycji na rynku wtórnym. Duża podaż, wyrównany udział aut benzynowych i diesli.

Nissan-Qashqai-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Qashqai II występuje tylko w wersji 5-miejscowej. Odmianę Qashqai+2 zastąpił większy X-Trail II.
  • Nie brakuje aut na gwarancji. Standardem były 3 lata/100 tys. km z możliwością wydłużenia do 5 lat/160 tys. km.
  • Niezależnie od tego czy auto jest na gwarancji czy nie, warto odwiedzić ASO i sprawdzić czy są jakieś bezpłatne akcje serwisowe do wykonania. Okazuje się, że było ich sporo.

CENY

52 000 zł – Druga generacja trzyma ceny. W zasadzie jest na tym samym poziomie co VW Tiguan.
65 000 zł – Tak jak w ubiegłym roku – żeby kupić ładnego, używanego Qashqaia II trzeba mieć ok. 60-70 tys. zł.
100 000 zł – Totalne zamieszanie. W ogłoszeniach auta z wyprzedaży rocznika oraz te podemonstracyjne.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.2 DIG-T 1.6 DIG-T 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi 4x4
Pojemność skokowa 1197 cm³ 1618 cm³ 1461 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³
Zasilanie/rozrząd benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 115 KM 163 KM 110 KM 130 KM 130 KM
Maks. moment obr. 190 Nm 240 Nm 260 Nm 320 Nm 320 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10,6 s 8,9 s 11,9 s 9,9 s 10,5 s
Prędkość maks. 185 km/h 200 km/h 182 km/h 190 km/h 190 km/h
Średnie zuż. paliwa 5,6 l/100 km 5,8 l/100 km 3,8 l/100 km 4,4 l/100 km 4,9 l/100 km

HISTORIA MODELU

2013 - premiera Qashqaia II
2017 - lifting, który objął m.in. zderzaki, lampy, wnętrze, elementy tłumiące hałas oraz zawieszenie
2018 - zastąpienie benzynowego silnika 1.2 DIG-T jednostką 1.3 DIG-T
2019 - diesel 1.7 dCi zamiast 1.6 dCi

Nissan-Qashqai-II_8
Qashqai po liftingu z 2017 r.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Problemy z silnikiem 1.2 DIG-T
    Wadliwe napinacze rozrządu w 1.2 DIG-T. Serwisy wymieniały je na gwarancji, często z łańcuchem. W innych modelach ta jednostka miała też problemy z dużym spalaniem oleju (z powodu zużycia pierścieni tłokowych). Rozrzut rachunków za ewentualną naprawę może być więc znaczny.
    Koszt naprawy: od 1500 zł
  • Wycieki oleju
    Praktycznie ze wszystkich silników przy wyższych przebiegach może sączyć się olej.
    Koszt naprawy: od 200 zł
  • Problemy z elektroniką
    Systemy wsparcia kierowcy przestają działać. Zwykle to wina błędów w elektronicznych.
    Koszt diagnostyki: od 200 zł

ZALETY I WADY

+ Dopracowana konstrukcja, brak poważnych mankamentów.
+ Szeroka gama silników benzynowych i wysokoprężnych.
+ Duże zaplecze tanich części zamiennych.

- Przeciętne właściwości jezdne.
- Drobne wpadki jakościowe (np. wycieki oleju).
- Podaż aut z napędem 4x4 (tylko 1.6 dCi).

Nissan-Qashqai-II_4
Wszystkie wersje z automatem wyposażone są w bezstopniowe CVT.

WARTO KUPIĆ

Nie jest to samochód „wysokiego ryzyka”. Szczególnie polecamy diesle 1.6 dCi. Są wolne od wad poprzedników i mało palą.

UWAŻAJ NA

Auta benzynowe do których ktoś spróbował zamontować instalację LPG. Na ogół sprawia potem problemy.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6

SUMA: 18/24 pkt

Czytaj także