Poprzednik był niezły, ta generacja jest jeszcze lepsza. Niski spadek wartości jest w tym wypadku najlepszą rekomendacją.
Doskonałe wyniki sprzedaży są najlepszym dowodem na to, że stylizacja Qashqaia podoba się kierowcom. Auto jest nie tylko ładne, ale także funkcjonale i wystarczająco przestronne. Przydałby się tylko nieco większy bagażnik. Plus za skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne.
Najlepszym silnikiem w gamie jest1.6 dCi. To techniczny krewniak 2.0 dCi z łańcuchem rozrządu. Jednostka słynie z niezawodności, wysokiej kultury pracy i niskiego zużycia paliwa. Osiągi są jak najbardziej wystarczające. To znacznie lepszy wybór niż tańszy 1.5 dCi. Alternatywne silniki benzynowe 1.2 DIG-T oraz 1.6 DIG-T mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Generalnie są niezawodne, ale zdarzają się im problemy z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego lub naciągnięciem łańcucha rozrządu.
Niewielka awaryjność wynika być może z szeroko zakrojonych kampanii serwisowych. Producent uprzedzał ewentualne problemy. W takiej sytuacji serwisom należy się piątka.
Auto nie jest przesadnie drogie (choć tanim też go nie nazwiemy). Części są powszechnie dostępne i akceptowalnie skalkulowane. Zamienników nie brakuje.
Używany hit o stabilnej pozycji na rynku wtórnym. Duża podaż, wyrównany udział aut benzynowych i diesli.
52 000 zł – Druga generacja trzyma ceny. W zasadzie jest na tym samym poziomie co VW Tiguan.
65 000 zł – Tak jak w ubiegłym roku – żeby kupić ładnego, używanego Qashqaia II trzeba mieć ok. 60-70 tys. zł.
100 000 zł – Totalne zamieszanie. W ogłoszeniach auta z wyprzedaży rocznika oraz te podemonstracyjne.
SILNIK | 1.2 DIG-T | 1.6 DIG-T | 1.5 dCi | 1.6 dCi | 1.6 dCi 4x4 |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1197 cm³ | 1618 cm³ | 1461 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ |
Zasilanie/rozrząd | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 115 KM | 163 KM | 110 KM | 130 KM | 130 KM |
Maks. moment obr. | 190 Nm | 240 Nm | 260 Nm | 320 Nm | 320 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,6 s | 8,9 s | 11,9 s | 9,9 s | 10,5 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 200 km/h | 182 km/h | 190 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,6 l/100 km | 5,8 l/100 km | 3,8 l/100 km | 4,4 l/100 km | 4,9 l/100 km |
2013 - premiera Qashqaia II
2017 - lifting, który objął m.in. zderzaki, lampy, wnętrze, elementy tłumiące hałas oraz zawieszenie
2018 - zastąpienie benzynowego silnika 1.2 DIG-T jednostką 1.3 DIG-T
2019 - diesel 1.7 dCi zamiast 1.6 dCi
+ Dopracowana konstrukcja, brak poważnych mankamentów.
+ Szeroka gama silników benzynowych i wysokoprężnych.
+ Duże zaplecze tanich części zamiennych.
- Przeciętne właściwości jezdne.
- Drobne wpadki jakościowe (np. wycieki oleju).
- Podaż aut z napędem 4x4 (tylko 1.6 dCi).
Nie jest to samochód „wysokiego ryzyka”. Szczególnie polecamy diesle 1.6 dCi. Są wolne od wad poprzedników i mało palą.
Auta benzynowe do których ktoś spróbował zamontować instalację LPG. Na ogół sprawia potem problemy.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt