Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Subaru Uncharted

Subaru pokazało zupełnie nowy model. Ale już go gdzieś widzieliśmy

fot. Subaru

Subaru pokazało zupełnie nowy model. Ale już go gdzieś widzieliśmy

Subaru zaprezentowało swój pierwszy od lat model z napędem na przednie koła. Spokojnie, odmiana 4x4 również będzie dostępna. Nazywa się Uncharted, a jego sylwetka ma znajome kształty.

Subaru w przypadku samochodów na prąd praktycznie korzysta wyłącznie z rozwiązań Toyoty. Tak było z Solterrą – jego pierwszym elektrykiem – i tak jest teraz z modelem Uncharted. To w zasadzie C-HR+, ale z bardziej surowym stylem nadwozia.

Nowe Subaru Uncharted bazuje na platformie e-TNGA Toyoty i jest zasilane przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 57,7 lub 77 kWh (brutto). Potwierdzono trzy odmiany – dwie przednionapędowe i jedną z układem 4x4.  

Subaru Uncharted (16)
Uncharted to tak naprawdę Toyota C-HR+ w przebraniu.
fot. Subaru

Co ciekawe, podstawowe warianty Uncharteda to pierwsze od lat Subaru, w którym moment obrotowy nie trafia do kół tylnych lub obu osi. 

221 lub 338 KM

Przednionapędowe Subaru Uncharted wytwarza 221 KM i teoretycznie – z większym akumulatorem trakcyjnym – na jednym ładowaniu powinno pokonać 585 km. Odmiana z mniejszą baterią dysponuje zasięgiem 445 km

Subaru Uncharted 4x4 ma dwa silniki elektryczne – po jednym przy osi – o  mocy 338 KM. Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi tutaj 5 s. Zasięg? 470 km.

Subaru Uncharted (2)
W najmocniejszej odmianie Subaru Uncharted ma napęd na obie osie i układ X-Mode. 
fot. Subaru

Zgodnie z informacjami Subaru Uncharted zapewnia „imponującą stabilność prowadzenia na nawierzchniach o różnej przyczepności, jak szuter, piasek czy śnieg”. Szczególnie w odmianie 4x4 z napędem X-Mode. 

Co ciekawe, na tle C-HR-a z plusem w nazwie nowe auto Japończyków ma bardziej przygodowy charakter. Z tego względu z przodu i z tyłu oraz z boku zastosowano więcej plastikowych osłon. Do tego dochodzą nowe reflektory i światła tylne oraz 18- lub 20-calowe obręcze z lekkich stopów. Prześwit to solidne 21 cm.  

Niezła wydajność ładowania

Akumulator trakcyjny Subaru Uncharted ma przyjmować prąd z mocą maksymalną 150 kW. Japończycy zarzekają się, że ładowanie go w zakresie od 10 do 80% przy temperaturze -10 stopni Celsjusza wynosi 30 minut. Zaznaczają jednak, że po... wcześniejszym przygotowaniu baterii. Ładowarka pokładowa ma moc 22 kW dla każdej wersji. 

Wewnątrz Subaru Uncharted dysponuje kokpitem w dużej mierze zbliżonym do tego w Toyocie C-HR+. Oznacza to zastosowanie dużego, 14-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, cyfrowego zestaw wskaźników i ściętej u dołu kierownicy. 

Subaru Uncharted (24)
Kokpit jest praktycznie identyczny z tym w Toyocie C-HR+.
fot. Subaru

Kluczowe elementy wyposażenia obejmują również dwie ładowarki indukcyjne czy łopatki przy kierownicy służące do zarządzania rekuperacją. 

Cen na razie nie podano. Sprzedaż Subaru Uncharted w Europie rozpocznie się w pierwszym kwartale 2026 roku. 

Czytaj także