W dzisiejszych czasach ta propozycja traci sens. Auto jest drogie w zakupie, drogie w naprawach, a na dodatek ma kiepskie diesle.
Kiedyś Forestery nie miały konkurencji i jako jedyne auta na rynku łączyły uniwersalność SUV-ów z właściwościami jezdnymi sportowych „osobówek”. Można się oczywiście fascynować stałym napędem na cztery koła i reduktorem w wersjach wolnossących, ale koszty zakupu i serwisowania tego samochodu są do tego niewspółmiernie wysokie.
Wszystkie jednostki napędowe mają przeciwsobny układ cylindrów. To wizytówka Subaru, sposób na obniżenie środka ciężkości i sekret unikatowego brzmienia. Niestety – są przez to droższe w serwisowaniu. Mechaniczna regulacja luzu zaworowego jest przeciwwskazaniem do montażu instalacji LPG (regulacja luzu wymaga demontażu jednostki). Jedyny dostępny diesel (2.0 Boxer Diesel) jest wprawdzie cichy, elastyczny i oszczędny, ale problemy z przedwczesnym zużyciem sprzęgła oraz z zacierającymi się panewkami psują całą przyjemność z eksploatacji.
Odradzamy zakup diesla. Trwałością nie grzeszy także benzynowy 2.5 z turbo. Najbezpieczniejszą opcją są wolnossące, benzynowe boxery 2.0/2.5 (ten drugi w autach z USA).
Od chwili zakupu aż po wizyty w serwisie – absolutnie nie jest tanio!
Nadpodaż diesli – mało kto chce je kupować. Wersje benzynowe, zwłaszcza wolnossące są wyraźnie droższe.
15 000 zł – Ceny używanych diesli spadają na łeb na szyję. Zwłaszcza jeśli sprzedający dostrzegł jakieś usterki.
30 000 zł – Optymalna kwota na zakup. Przestrzegamy jedynie przed okazjami z instalacją gazową.
50 000 zł – Bez zmian w stosunku do ubiegłego roku. Zadbane odmiany benzynowe nadal są bardzo drogie.
SILNIK | 2.0 | 2.5 (USA) | 2.5 T | 2.0 Boxer Diesel |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1994 cm³ | 2457 cm³ | 2457 cm³ | 1998 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | turbodiesel |
Moc maks. | 150 KM | 172 KM | 230 KM | 147 KM |
Maks. moment obr. | 198 Nm | 229 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 185 km/h | 184 km/h | 216 km/h | 186 km/h |
Prędkość maks. | 10,7 s | 9,6 s | 6,0 s | 10,4 s |
Średnie zuż. paliwa | 7,5 l/100 km | 9,3 l/100 km | 10,7 l/100 km | 6,3 l/100 km |
2008 - premiera Forestera III (typoszereg SH)
2010 - lifting karoserii i korekta wyposażenia – nowsze auta poznamy po kierunkowskazach montowanych w obudowach lusterek
2012 - w ofercie pojawia się Forester IV, który w dużym stopniu bazuje na poprzedniku
+ Dobre właściwości jezdne, duża dzielność terenowa w wersji z reduktorem.
+ Przestronna kabina i ustawny bagażnik.
+ Wysoka trwałość (nie dot. diesla i 2.5 T).
- Konstrukcja auta potęguje ceny napraw.
- Kokpit potrafi skrzypieć i łatwo się rysuje.
- Ograniczona oferta zamienników.
Benzynową wersję 2.0 (bez doładowania) z ręczna skrzynią. Ma świetny układ napędowy – permanentne 4x4 z reduktorem.
Diesle. Silnik to bomba z opóźnionym zapłonem. Auta z zamontowanym już LPG – mogą wymagać doinwestowania.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 2/6
SUMA: 14/24 pkt