Limuzyna dla ceniących oryginalny styl. Niezbyt przestronna, dość droga w utrzymaniu, ale bardzo przyjemna w prowadzeniu.
Lata płyną, a to wciąż jeden z najlepiej wyglądających modeli Subaru. Zwartość nadwozia i jego atrakcyjne proporcje mają jednak cenę – Legacy nie czaruje ani przestronnością wnętrza, ani pojemnością bagażnika.
Pod maską pracują wyłącznie boxery, których płaska budowa obniża środek ciężkości o poprawia prowadzenie. Subaru zestawiało je ze swoją specjalnością – symetrycznym 4x4 (nie chodzi tu o rozkład sił napędowych 50:50, ale identyczną konstrukcję lewej i strony układu). Automatyczne skrzynie starej daty istotnie ograniczają dynamikę.
Zawieszenie warto obejrzeć pod kątem luzów, a zespół napędowy – wycieków. W grę wchodzi zużycie sprzęgieł, synchronizatorów i łożysk skrzyni. Ryzyko kosztownej awarii diesla (Legacy otrzymywało jego pierwszą, niedoskonałą wersję, poprawki w 2010 r.).
Legacy jest relatywnie drogie w zakupie i utrzymaniu ze względu na spalanie i wysokie ceny części. Na szczęście psuje się rzadko.
Setka aut. Subaru rzadko trafiają w przypadkowe ręce. W większości są świadomie użytkowane – właściciele wiedzą dużo o swoich samochodach, nie oszczędzają na naprawach, w ogłoszeniach uczciwie informują o mankamentach pojazdu, ale także wiedzą, co sprzedają i nie pozbędą się dobrego Legacy za bezcen.
9000 zł – 300-400 tys. km przebiegu, instalacja gazowa albo diesel. Propozycje dla odważnych nabywców.
18 000 zł – Dopiero taki budżet zapewnia swobodę wyboru. Dużo, biorąc pod uwagę wiek Subaru Legacy.
36 000 zł – Zadbane Legacy 3.0 – to już w zasadzie youngtimer. Sześciocylindrowy bokser pod maską jest ewenementem.
SILNIK | 2.0 | 2.0 R | 2.5 | 2.5i | 2.5 GT (USA) | 3.0 R | 2.0D |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1994 cm³ | 1994 cm³ | 2457 cm³ | 2457 cm³ | 2457 cm³ | 3000 cm³ | 1998 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 137 KM | 165 KM | 165 KM | 173 KM | 253 KM | 245 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 187 Nm | 187 Nm | 226 Nm | 227 Nm | 330 Nm | 297 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,2 s | 9,5 s | 9,3 s | 9,5 s | 6,9 s | 6,9 s | 8,7 s |
Prędkość maks. | 197 km/h | 214 km/h | 214 km/h | 219 km/h | 211 km/h | 243 km/h | 208 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,7 l/100 km | 8,8 l/100 km | 8,2 l/100 km | 8,5 l/100 km | 9,4 l/100 km | 12,1 l/100 km | 5,6 l/100 km |
2003 - premiera Legacy IV i zbudowanego na jego bazie Outbacka III
2005 - odświeżenie palety silników – wyższe moce
2007 - niewielka modernizacja
2008 - wprowadzenie silnika Boxer Diesel
2009 - debiutuje Legacy V
+ Doskonały napęd 4x4, świetne prowadzenie.
+ Kultura pracy i brzmienie boxerów.
+ Niepowtarzalny styl – wyłącznie boxery, drzwi bez ramek na szyby.
+ Niska utrata wartości, mechaniczna trwałość.
- Poważne problemy z silnikiem Boxer Diesel
- Drogie części zamienne, małe bagażniki.
- Mało korzystna relacja osiągów do spalania.
Legacy z manualną skrzynią, najlepiej od fana marki (ogłoszenia są na forum Subaru) – będzie drogie, ale dobrze utrzymane.
Auta z USA, tanie egzemplarze z LPG, diesle bez dokumentacji serwisowej – ryzyko trafienia na „minę” jest wysokie.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 3/6
SUMA: 17/24 pkt