Atrakcyjnie stylizowany i przyjemny w prowadzeniu model W204 stanowi powrót do korzeni marki pod względem trwałości.
Stylizowanym ostrymi liniami modelem W204 Mercedes postanowił podebrać klientów Audi i BMW. Usportowiona wersja Avantgarde nie miała nawet tradycyjnej gwiazdy na masce. Po latach zadbane auta wciąż cieszą oko.
Początkowo 4-cylindrowe silniki benzynowe były doładowane kompresorem (akceptują LPG). W 2009 r. zaczęto zastępować je jednostkami z turbo i bezpośrednim wtryskiem. Połowa rynku wtórnego to diesle. Wszystkie mają DPF. Starsze o pojemności 2148 cm3 mają łatwiejszy w wymianie łańcuch rozrządu. Dostępne od 2009 r. jednostki (2143 cm3)mają napęd rozrządu po stronie sprzęgła oraz mniej trwałe wtryskiwacze Delphi.
W silnikach benzynowych rozczarowuje trwałość łańcuchów rozrządu (V6 mają aż cztery!). Szarpanie i hałasy towarzyszące zmianie biegów często świadczą o usterce sterownika automatycznej skrzyni 7G Tronic. W dieslach V6 warto stosować wysokiej jakości olej i wymieniać go często – zdarzało się zacieranie na panewkach.
Rachunki za części czy obsługę w nieautoryzowanych warsztatach są umiarkowane, ale poziom skomplikowania auta przekreśla nadzieję na tanią eksploatację.
Jest w czym wybierać – prawie 800 aut. Połowa z automatyczną skrzynią. Jedynie 10% z polskich salonów.
20 000 zł – Auta z pierwszego roku produkcji. Często z wyraźnymi śladami użytkowania. Deklarowane ok. 300 tys. km.
36 000 zł – Mimo sporego wieku modelu średnia kwota ofertowa pozostaje wysoka. W zasięgu dobre auta z lat 2008-2010.
85 000 zł – Najdroższe „cywilne” auta z końca produkcji z małym przebiegami. Wersje AMG kosztują 75-400 tys. zł.
SILNIK | 1.6 (C 180 T) | 1.8 (C 180 K) | 1.8 (C 200 K) | 2.5 V6 (C 230) | 3.0 V6 (C 300) | 3.5 V6 (C 350) | 6.2 V8 (63 AMG) | 2.1 (200 CDI) | 2.1 (220 CDI) | 3.0 V8 (320 CDI) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1595 cm³ | 1796 cm³ | 1796 cm³ | 2496 cm³ | 2996 cm³ | 3498 cm³ | 6208 cm³ | 2148 cm³ | 2148 cm³ | 2987 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. kompr. | benz. kompr. | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 156 KM | 156 KM | 184 KM | 204 KM | 231 KM | 272 KM | 457 KM | 136 KM | 170 KM | 224 KM |
Maks. moment obr. | 250 Nm | 230 Nm | 250 Nm | 245 Nm | 300 Nm | 350 Nm | 600 Nm | 270 Nm | 400 Nm | 510 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,5 s | 9,5 s | 8,6 s | 8,4 s | 7,3 s | 6,4 s | 4,5 s | 10,4 s | 8,5 s | 7,4 s |
Prędkość maks. | 225 km/h | 230 km/h | 235 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 215 km/h | 229 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,8 l/100 km | 7,4 l/100 km | 7,6 l/100 km | 9,1 l/100 km | 9,4 l/100 km | 9,9 l/100 km | 12,0 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,9 l/100 km | 6,9 l/100 km |
2007 - premiera klasy C W204 (sedan i kombi)
2008 - wersje BlueEfficiency, wyposażone m.in. system Start-Stop
2009 - niewielki lifting
2011 - gruntowna modernizacja, zmieniony kształt lamp, wersja coupe (do 2015 r.)
2014 - debiutuje klasa C W205
+ Duża paleta silników, trzy wersje nadwoziowe.
+ Komfort jazdy, prowadzenie, wyposażenie.
+ Brak problemów z korozją, ogólna trwałość.
- Wysokie przebiegi większości aut.
- Ograniczona przestronność wnętrza z tyłu.
- Trwałość łańcuchów rozrządu – w silnikach benzynowych ok. 150 tys. km.
Zamiast szukać okazji, lepiej kupić słabsze i gorzej wyposażone auto, ale bezwypadkowe i z pewną historią.
Diesle bez historii są bardzo ryzykowne. Na Zachodzie nie brakuje aut z realnymi przebiegami powyżej 0,5 mln km.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 19/24 pkt