Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Alfy Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio

Moc bez zmian – Alfy Romeo Giluia i Stelvio Quadrifoglio

Moc bez zmian – Alfy Romeo Giluia i Stelvio Quadrifoglio

Lifting najmocniejszych wersji Alfy Romeo Giulii oraz Stelvio.

Alfy Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio dołączają do niedawno zmodernizowanych wersji „cywilnych”. Największe nowości – tak jak w przypadku słabszych odpowiedników – dotyczą systemu multimedialnego (teraz z dotykowym ekranem), który wzbogacono m.in. o funkcje online oraz wyświetlacz temperatury podzespołów, a także znacznie dłuższej listy systemów wspomagających. Ta ostatnia obejmuje m.in. funkcje jazdy częściowo zautomatyzowanej i kierownicę z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, czy kierowca trzyma dłonie na wieńcu. Z zewnątrz odświeżone Alfy wyróżniają przede wszystkim nowe odcienie lakieru, nawiązujące do klasycznych modeli marki. Pod maską – bez zmian. 2,9-litrowy silnik V6 biturbo generuje moc 510 KM oraz 600 Nm maksymalnego momentu i współpracuje z napędem na obie osie oraz 8-biegowym automatem ZF, który w trybie Race potrafi zmieniać biegi w tempie 150 ms.
Na życzenie dostępny będzie teraz aktywny, tytanowy układ wydechowy firmy Akrapovic, zapewniający jeszcze bardziej wyraziste brzmienie.

alfa giulia 2
Z tyłu uwagę zwraca nowe wykończenie diodowych lamp. Pojawiły się też czarne akcenty oraz lakiery nawiązujące do historycznych odcieni Alfy.

alfa giulia
Tego brakowało: nowy system multimedialny i szlachetniejsze wykończenie tunelu środkowego.
alfa giulia 1
Nowość: tytanowy układ wydechowy firmy Akrapovic z końcówkami z włókna węglowego.
alfa stelvio
Design niemal bez zmian, poszerzono za to gamę kombinacji kolorystycznych lakieru i detali. Stelvio otrzymało nowe obręcze 21”.

 

Czytaj także