Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI 4x4 Edition 130 (2025) - przód

Skoda rośnie w siłę w Polsce i na świecie

fot. Adam Mikuła/Motor

Skoda rośnie w siłę w Polsce i na świecie

Skoda wzmacnia swoją stabilną pozycję na polskim rynku. W ciągu trzech kwartałów 2025 roku producent dostarczył klientom 45 522 samochody, co oznacza wzrost o 5,77% oraz 10,64% udziału w rynku. 

Niekwestionowanym liderem gamy jest Octavia, którą zarejestrowano w liczbie 14 781 sztuk, co daje 2,1% wzrostu r/r. Niezmiennie dużym uznaniem klientów cieszą się modele takie jak Superb, Kamiq oraz Fabia.

Strategicznym elementem rozwoju marki jest elektryfikacja. Kluczową rolę odgrywa tu kompaktowy SUV Elroq, który od momentu debiutu konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych. W ciągu trzech kwartałów 2025 roku zarejestrowano go w naszym kraju w liczbie 773 egzemplarzy, co zapewniło mu 9. miejsce na polskim rynku i 2,99% udziału w segmencie samochodów elektrycznych.

„Jubileuszowy rok 130-lecia Škody celebrujemy w Polsce wspólnie z naszymi klientami. Przygotowaliśmy dla nich przebojową ofertę, na którą składają się specjalne wersje wyposażenia Edition 130 oraz liczne korzyści finansowe. Zainteresowanie przekroczyło nasze oczekiwania – co pokazała frekwencja w salonach, a także imponujący poziom zamówień. Polacy doceniają wszechstronność oferty Škody z odnowioną, atrakcyjną gamą modelową, ale decydującą rolę mają dla nich także kompetencje naszej rozbudowanej sieci dealerskiej, która łączy profesjonalizm i wieloletnie doświadczenie z szeroko pojętą efektywnością. Dealerzy Škody mają swoje lokalizacje we wszystkich kluczowych ośrodkach, a nasi klienci mogą liczyć na doskonałą sprawność obsługi sprzedażowej i serwisowej” – powiedział Jaroslav Hecrog, Dyrektor Marki Škoda w Polsce.

Skoda Octavia Combi 2.0 TSI 4x4 Edition 130 (2025) - tył
Octavia to niezmiennie najchętniej wybierana Skoda – w Polsce i w ujęciu globalnym.
fot. skoda

Na całym świecie Skoda przekazała nabywcom 765 700 pojazdów, co oznacza wzrost o 14,1% rok do roku. W Europie producent zajął trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych marek aut (616 300 samochodów), a zelektryfikowane samochody (BEV i PHEV) miały tu 24,1% udziału w sprzedaży – w porównaniu do 11,1% przed rokiem.

01.Skoda_Wyniki
Najpopularniejsze modele Skody na świecie od stycznia do września 2025 r.
fot. Skoda

W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku Skoda odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły do 22,344 miliarda euro (+9,5%), zysk operacyjny zwiększył się do 1,790 miliarda euro (+5,4%), a przepływy pieniężne netto utrzymały się na bardzo wysokim poziomie 1,934 miliarda euro (–2,8%). Rentowność sprzedaży pozostała solidna i wyniosła 8,0%, co potwierdza pozycję Skody jako jednej z najbardziej rentownych europejskich marek samochodowych.

W przyszłym roku Skoda poszerzy swoją ofertę aut elektrycznych. We wrześniu zaprezentowano model pokazowy miejskiego crossovera Epiq, którego premierę rynkową zaplanowano na 2026 rok. Wkrótce Skoda przedstawi również seryjną wersję koncepcyjnego modelu Vision 7S, przestronnego, w pełni elektrycznego SUV-a rodzinnego z siedmioma miejscami, który otworzy nowy rozdział w segmencie aut rodzinnych. Z myślą o przyszłości marka rozwija także projekt Vision O. To zapowiedź elektrycznego modelu Combi i kolejny etap ewolucji języka stylistycznego Modern Solid, który będzie wyznaczał kierunek dla przyszłych generacji modeli Skody.

Skoda Vision O (2025)
Koncept Skoda Vision O (2025) – wizja elektrycznego kombi w formacie Octavii.
fot. Skoda

Czytaj także