Toyota wprowadza zupełnie nową generację RAV4 na rynek czeski, odsłaniając jednocześnie pierwsze oficjalne ceny. Początkowo to japońskie auto jest dostępne wyłącznie jako pełna hybryda, z możliwością wyboru napędu przedniego lub 4x4 (PHEV pojawi się później). Ujawnienie cen u naszych południowych sąsiadów oznacza, że polska premiera tego modelu zbliża się wielkimi krokami.
Toyota RAV4 szóstej generacji debiutowała pod koniec maja bieżącego roku. W październiku ceny tego samochodu ogłoszono na rynku włoskim, o czym więcej przeczytasz TUTAJ. Z kolei w naszym kraju nadal nie ma oficjalnych informacji na ich temat.
Za to ten japoński SUV, mierzący 460 cm długości (464 cm w wersji GR Sport), 185 cm szerokości (188 cm) i 168 cm wysokości, właśnie zadebiutował u naszych południowych sąsiadów z ceną o 25 000 koron czeskich (ok. 4380 zł) wyższą niż w przypadku poprzednika.
Toyota RAV4 szóstej generacji w Czechach aktualnie dostępna jest wyłącznie z napędem hybrydowym o mocy 183 KM w przypadku odmiany przednionapędowej oraz 191 KM w wariancie 4x4.
Osiągi? RAV4 FWD od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,1 s i uzyskuje prędkość maksymalną 180 km/h. Identyczną legitymuje się odmiana czteronapędowa (AWD), która jednak do pierwszej „setki” rozpędza się w 7,8 s.
Średnie zużycie paliwa wynosi, odpowiednio, 5,2 i 5,6-5,7 l/100 km. Przy 55-litrowym baku oznacza to zasięg 1057 lub 964-982 km. RAV4 z napędem na przednią oś waży od 1625 kg, a z układem AWD – od 1675 kg.
W tym drugim przypadku japoński SUV nie ma wału napędowego, lecz osobny silnik elektryczny, umieszczony przy tylnej osi.
Nowa Toyota RAV4 u naszych zachodnich sąsiadów kosztuje 1 090 000 koron czeskich, czyli około 191 080 zł. Dla porównania to zaledwie o 25 000 koron czeskich (ok. 4380 zł) więcej niż trzeba zapłacić za aktualny model.
Za napęd na obie osie należy dopłacić 70 000 CZK (ok. 12 270 zł). Hybryda typu plug-in pojawi się w późniejszym terminie.
RAV4 szóstej generacji w Czechach jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia. Z kolei nadwozie może być pomalowane w 1 z 17 kolorów do wyboru.
Podstawowy wariant Comfort obejmuje m.in. 18-calowe felgi z oponami 235/60 R18, dwustrefową automatyczną klimatyzację, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 12,9-calowy system multimedialny z nawigacją i aktualizacjami przez 4 lata.
Dostępne są również kamera cofania, lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnianiem, relingi dachowe, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, reflektory LED oraz pełen pakiet asystentów Toyoty T-Mate.
Obejmuje on system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów, inteligentny adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych oraz inne elementy.
W pakiecie Business wyposażenie odmiany Comfort można wzbogacić o m.in. podgrzewane fotele i kierownicę oraz koło zapasowe.
Wersja Style zapewnia wyższy komfort i prezentuje się atrakcyjniej. Można ją rozpoznać przede wszystkim po 20-calowych felgach aluminiowych oraz czarnej zamszowej tapicerce z niebieskimi przeszyciami.
Oba siedzenia są podgrzewane i wentylowane, a kierowca ma do dyspozycji elektrycznie regulowany fotel oraz ogrzewane: kierownicę, dysze spryskiwaczy i przednią szybę. Wyposażenie obejmuje również bezprzewodową ładowarkę do telefonu i dach w kolorze fortepianowej czerni.
Opcjonalny pakiet VIP pozwala wzbogacić powyższą specyfikację o system kamer 360°, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu, wyświetlacz przezierny (HUD) i asystenta zmiany pasa ruchu.
Cena? RAV4 FWD Style w Czechach kosztuje 1 240 000 koron czeskich (ok. 217 400 zł), a AWD – 1 310 000 koron czeskich (ok. 229 650 zł).
Linia GR Sport bazuje na wyposażeniu Style, ale jest skierowana do klientów ceniących sobie bardziej sportowy wygląd. Dysponuje 20-calowymi kołami, przeprojektowanymi zderzakami czy detalami w kolorze czerwonym. Wewnątrz znajdziemy tapicerkę ze skóry zamszowej z czerwonymi przeszyciami i logo GR oraz sportową skórzaną kierownicę.
Wyświetlacz przezierny (HUD), system audio JBL z 9 głośnikami i asystent zmiany pasa ruchu są tu standardem. Szyberdach można zamówić za dodatkową opłatą. RAV4 GR Sport występuje wyłącznie z napędem 4x4 i kosztuje 1 410 000 koron czeskich (ok. 247 170 zł).
Najbogatszy wariant wyposażenia Executive, będący kontynuacją wersji Style, stawia na komfort. Wyposażony jest w 20-calowe felgi ze srebrnym wykończeniem oraz skórzaną tapicerkę (szara lub czarna). Standardowa specyfikacja obejmuje podgrzewane skrajne miejsca na kanapie, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, adaptacyjne światła drogowe Matrix LED oraz zaawansowanego asystenta parkowania.
Taki RAV4 stanowi wydatek 1 340 000 koron czeskich (ok. 234 900 zł) za wariant FWD oraz 1 410 000 koron czeskich (ok. 247 170 zł) za AWD.
Nowy RAV4 objęty jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu wynoszącym 100 000 km. Na podzespoły układu hybrydowego obowiązuje ochrona wynosząca z kolei 5 lat lub 100 000 km. W przypadku regularnych przeglądów w autoryzowanej sieci Toyoty można liczyć na 10-letnią gwarancję na akumulator.
W Polsce aktualne wcielenie Toyoty RAV4 jest obecnie dostępne za promocyjną kwotę 166 100 zł. Katalogowa cena to 189 900 zł, a najniższa z ostatnich 30 dni – 176 100 zł.