Szósta generacja Toyoty RAV4 ma już niedługo zadebiutować na polskim rynku. Ten japoński bestseller mogą już jednak zamawiać m.in. Włosi. Dysponuje on mocą od 183 do 304 KM, nowocześniej zaprojektowaną i lepiej wykonaną kabiną i nowo opracowanym systemem multimedialnym Arene. Ile kosztuje?
Toyota RAV4 najnowszej generacji ma bardzo trudne zadania. Musi bowiem zastąpić model, który na całym świecie sprzedaje się znakomicie. W samym 2024 roku na to auto skusiło się ponad 1 mln nabywców, natomiast od 1994 roku, czyli od jego debiutu – ponad 15 mln osób.
Zupełnie nowa Toyota RAV4 pod względem wymiarów jest zbliżona do poprzednika, który mierzył 460 cm długości, 185 cm szerokości oraz 168 cm wysokości. Z zewnątrz kontynuuje jego styl, choć w nowocześniejszym wydaniu, natomiast wnętrze to już zupełnie inna bajka.
Tutaj pierwsze skrzypce grają przede wszystkim dwa ekrany. Czyli cyfrowe zegary (12,3”) oraz 12,9-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego. Według Japończyków zaprojektowano go tak, aby był jak najbardziej przyjazny w obsłudze i intuicyjny, w czym zasługa m.in. rozbudowanego asystenta głosowego. Toyota chwali się także możliwością bezprzewodowych aktualizacji.
Nowa Toyota RAV4 ma być wprawiana w ruch przez pełną hybrydę lub układ plug-in. Pierwsza z nich dysponuje 2,5-litrową jednostką benzynową o mocy 143 KM, łączoną z silnikiem elektrycznym. Wariant przednionapędowy rozwija 183 KM, natomiast 4x4 – 191 KM.
Słabszy z nich zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 s, a mocniejszy – w 7,7 s. Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi 180 km/h. Zużycia paliwa na razie nie podano.
W przypadku PHEV-a mamy do czynienia z mocą 268 (FWD) lub 304 KM (AWD). Bateria litowo-jonowa ma pojemność 22,7 kWh i zapewnia do 100 km zasięgu na samym prądzie. Mocniejszy wariant tego auta oferuje praktycznie sportowe osiągi. 0-100 km/h w 5,9 s
Nowa Toyota RAV4 we Włoszech jest dostępna w czterech poziomach wyposażenia – od Base przez Icon, Premium po GR Sport. Jaką mają one specyfikację?
Nowa Toyota RAV4 we Włoszech kosztuje więcej niż poprzednik, za którego dotychczas trzeba było zapłacić 42 200 euro (ok 179 700 zł). W Polsce takie auto wyceniono na 176 100 zł.
RAV4 szóstej generacji startuje od 45 200 euro, czyli od około 192 500 zł. Bazowa odmiana 4x4 stanowi z kolei wydatek od 47 700 euro (ok. 203 100 zł).
Do najtańszego PHEV-a Toyota przyczepia metkę z ceną 50 700 euro (ok. 215 900 zł), natomiast do wersji AWD – 52 200 euro (ok. 222 210 zł).
Aktualny PHEV, oferowany wyłącznie z napędem na cztery koła, w Polsce stanowi wydatek 225 200 zł. W stosunku do nowego wcielenia RAV4 wyróżnia się wyższą mocą (306 KM), ale o 30% mniejszą baterią trakcyjną, co przekłada się na 75 km elektrycznego zasięgu.
Toyota zapowiedziała, że RAV4 nowej generacji trafi do salonów na początku 2026 roku. Zapewne ta sama informacja dotyczy polskiego rynku.