Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Topowy SUV jeszcze szybszy: Jaguar F-Pace SVR

Topowy SUV jeszcze szybszy: Jaguar F-Pace SVR

Jaguar zmodernizował topową odmianę swojego największego SUV-a.

Od 0 do 100 km/h w 4,0 s;
Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 20 Nm do 700 Nm;
Największe zmiany wizualne z przodu.

Najbardziej sportowy ze wszystkich SUV-ów Jaguara ma m.in. inny grill, zmieniony przedni zderzak z większymi bocznymi wlotami powietrza, a także nowe przednie i tylne światła. Od innych wersji F-Pace'a odmianę SVR odróżniają np. wloty powietrza w masce, wyloty za przednimi kołami, nadkola oraz tylny spoiler i dyfuzor. Po modernizacji samochód jest ponadto bardziej aerodynamiczny. Współczynnik oporu powietrza Cx zmniejszył się z 0,37 do 0,36. Wbrew pozorom jedna setna to całkiem dużo.


Wersję SVR napędza 5-litrowy silnik V8 ze sprężarką mechaniczną, który rozwija 550 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 20 Nm do 700 Nm. Jednocześnie przyspieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się o 0,3 s do równych czterech sekund.

Zmianami objęto również inne podzespoły samochodu, udoskonalając np. zawieszenie oraz układy kierowniczy i hamulcowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnice 39,5 cm, tylne 39,6 cm. Inaczej skalibrowano też aktywny tylny elektroniczny mechanizm różnicowy.  

W samochodzie zastosowano napęd na obie osie, a aktywne zawieszenie dostosowuje siłę tłumienia do warunków jazdy. Cztery sensory mierzą ruchy karoserii aż 100 razy na sekundę, dane z układu kierowniczego zbierane są 500 razy w ciągu każdej sekundy. Do gamy obręczy kół trafi m.in. nowy 22-calowy model.

W desce rozdzielczej zamiast klasycznych wskaźników znalazł się 12,3-calowy wyświetlacz. Ekran w środkowej konsoli ma aż 11,4 cali przekątnej, jest zakrzywiony i trzy razy jaśniejszy niż wcześniej. Zmieniono też strukturę menu, dzięki czemu stało się ono łatwiejsze w obsłudze. Samochód można wyposażyć w system redukcji hałasu, który analizuje odgłosy dochodzące z zewnątrz auta i neutralizuje je za pomocą dźwięków o przeciwnej fazie. 

JagStatic
Zmodernizowany F-Pace SVR ma m.in. nowy zderzak i reflektory.
Jagbok
Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 4,0 s, o 0,3 s krócej niż przed modernizacją.
Jagtyl
Z tyłu zmieniono m.in. światła.
JagSVR
Wzór siatki grilla nawiązuje do Jaguara XE SV Project 8.
JakKabina
Jaguar jak zwykle rewelacyjnie łączy sport z wyrafinowaniem.
Jakkokpit
Ekran w środkowej konsoli ma 11,4 cala przekątnej i jest lekko zakrzywiony.

 

Czytaj także