Jaguar zmodernizował topową odmianę swojego największego SUV-a.
Od 0 do 100 km/h w 4,0 s;
Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 20 Nm do 700 Nm;
Największe zmiany wizualne z przodu.
Najbardziej sportowy ze wszystkich SUV-ów Jaguara ma m.in. inny grill, zmieniony przedni zderzak z większymi bocznymi wlotami powietrza, a także nowe przednie i tylne światła. Od innych wersji F-Pace'a odmianę SVR odróżniają np. wloty powietrza w masce, wyloty za przednimi kołami, nadkola oraz tylny spoiler i dyfuzor. Po modernizacji samochód jest ponadto bardziej aerodynamiczny. Współczynnik oporu powietrza Cx zmniejszył się z 0,37 do 0,36. Wbrew pozorom jedna setna to całkiem dużo.
Wersję SVR napędza 5-litrowy silnik V8 ze sprężarką mechaniczną, który rozwija 550 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 20 Nm do 700 Nm. Jednocześnie przyspieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się o 0,3 s do równych czterech sekund.
Zmianami objęto również inne podzespoły samochodu, udoskonalając np. zawieszenie oraz układy kierowniczy i hamulcowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnice 39,5 cm, tylne 39,6 cm. Inaczej skalibrowano też aktywny tylny elektroniczny mechanizm różnicowy.
W samochodzie zastosowano napęd na obie osie, a aktywne zawieszenie dostosowuje siłę tłumienia do warunków jazdy. Cztery sensory mierzą ruchy karoserii aż 100 razy na sekundę, dane z układu kierowniczego zbierane są 500 razy w ciągu każdej sekundy. Do gamy obręczy kół trafi m.in. nowy 22-calowy model.
W desce rozdzielczej zamiast klasycznych wskaźników znalazł się 12,3-calowy wyświetlacz. Ekran w środkowej konsoli ma aż 11,4 cali przekątnej, jest zakrzywiony i trzy razy jaśniejszy niż wcześniej. Zmieniono też strukturę menu, dzięki czemu stało się ono łatwiejsze w obsłudze. Samochód można wyposażyć w system redukcji hałasu, który analizuje odgłosy dochodzące z zewnątrz auta i neutralizuje je za pomocą dźwięków o przeciwnej fazie.