Na początku listopada 2021 r. Toyota przedstawi trzecią generację miniauta Aygo. Tym razem samochód nie będzie już hatchbackiem, ale crossoverem.
W 2005 r. Toyota pojawiła się w europejskim segmencie miniaut, przedstawiając model plasujący się poniżej ówczesnej, pierwszej generacji Yarisa. Samochód nazywał się Aygo. Drugie wcielenie debiutowało dziewięć lat później, w 2014 r., a za miesiąc poznamy trzecie, najbardziej przełomowe.
Nowa generacja nie będzie bowiem klasycznym hatchbackiem, ale crossoverem. Producent podkreślił to, zmieniając nazwę samochodu. To nie będzie już Aygo, ale Aygo X.
Design nowego Aygo X to rozwinięcie wzornictwa przedstawionej w marcu 2021 r. prototypowej Toyoty Aygo X prologue. Samochód zaprojektowano w europejskim centrum designu Toyoty mieszczącym się we Francji, pod Niceą. W studyjnym aucie przewija się motyw sześciokąta (np. grill i światła przeciwmgłowe), a czarne nadkola i progi nadają mu off-roadowy wygląd.
Seryjne Aygo X powstało na platformie GA-B, będącej najmniejszym wariantem architektury TNGA (Toyota New Global Architecture, czyli Nowa Światowa Architektura Toyoty). GA-B stosowana jest już w Toyotach Yaris i Yaris Cross.
Aygo X ma być napędzane silnikiem spalinowym. Uważamy, że będzie to trzycylindrowa jednolitrowa jednostka.
Samochód zaprojektowano w Europie. Jego produkcją zajmie się fabryka Toyoty w czeskim Kolinie.
Aygo X będzie już szóstym modelem w europejskiej gamie crossoverów i SUV-ów Toyoty. Obecnie składają się na nią: Yaris Cross, C-HR, RAV4, Land Cruiser i Highlander. W przyszłym roku pojawi się kolejny. Będzie nim kompaktowa Corolla Cross, plasująca się między C-HR-em i RAV4.