Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Wiemy, jak będzie wyglądać nowe japońskie miniauto – Toyota Aygo

Wiemy, jak będzie wyglądać nowe japońskie miniauto – Toyota Aygo

Wiemy, jak będzie wyglądać nowe japońskie miniauto – Toyota Aygo

Oto pierwsze nieoficjalne zdjęcia nowej Toyoty Aygo, która tym razem ma powstać bez udziałów Francuzów.

  • Trzecia generacja najmniejszej Toyoty oferowanej w Europie
  • Samochód pojawi się w 2022 r.
  • Platforma z większego Yarisa

W 2022 r. ma się pojawić trzecia generacja Aygo, czyli miniauta rywalizującego m.in. z Kią Picanto i jednocześnie najmniejszej Toyoty oferowanej na europejskim rynku.

Aygo to jeden z sukcesów tej japońskiej firmy. W 2019 r. samochód był trzecim najchętniej kupowanym miniautem w Europie i czwartą najpopularniejszą osobową Toyotą w Europie (pierwsze miejsce: Yaris; drugie: C-HR; trzecie: Corolla; dane: JATO Dynamics). 

Pierwsze Aygo zadebiutowało w 2005 r., obecne przedstawiono w 2014 r. Oba modele Toyota nie tylko skonstruowała wspólnie z francuskim koncernem PSA, ale również produkuje je we wspólnej fabryce w czeskim Kolinie. W styczniu 2021 r. zakłady przechodzą na własność Toyoty. Może to oznaczać, że nowe Aygo powstaje już bez udziału francuskiego koncernu.

Na pierwszych nieoficjalnych zdjęciach karoserię samochodu nowej generacji skrywa kamuflaż. Design auta będzie odrobinę nawiązywał do SUV-a, z boku pojawią się dwa przetłoczenia podkreślające dynamiczny charakter sylwetki. Generalnie samochód będzie miał więcej krągłości niż obecny model, którego głównym designerem jest Nobuo Nakamura, twórca nadwozia aktualnej Toyoty Supry. 

Samochód może bazować na zmniejszonej platformie Toyoty Yaris. Dzięki temu m.in. zwiększy się szerokość auta z obecnych 161,5 cm do co najmniej 165 cm. Nowość będzie też wyższa (ok. 150 cm zamiast 146 cm) i nieco dłuższa (niecałe 350 cm zamiast 346,5 cm). Na razie trudno powiedzieć czy nowe Aygo będzie oferowane także w wersji trzydrzwiowej.

Wydaje się, że w gamie silnikowej pozostanie jednostka 1.0. Może mieć wyższą moc i maksymalny moment obrotowy (obecnie: 72 KM i 93 Nm). Nie ma co liczyć na mocną wersję GR, choć w grę wchodzi odmiana ze sportowym tuningiem optycznym.

Aygo
Nowe Aygo może być dostępne także w wersji GR Sport.
carpix
aygodwa
Nowość będzie dłuższa, szersza i wyższa od obecnego modelu.
carpix
Aygodetal
Przetłoczenia błotników podkreślą dynamiczną sylwetkę auta.
carpix
Kolin
Fabryka w czeskim Kolinie to wspólne dzieło koncernów PSA i Toyoty. Powstaje tu m.in. Aygo. W styczniu 2021 r. zakłady przejdą na własność Toyoty.
Aygo_obecne
Aygo obecnej generacji przedstawiono w 2014 r., a w 2018 r. je zmodernizowano (fot.).

Czytaj także