Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Lexus UX 250h FWD

Lexus UX 250h FWD – test

Lexus UX 250h FWD – test

Lexus UX może, choć nie musi, się podobać. Na pewno jednak nie da się zignorować tego auta. Ale ciekawa powierzchowność to nie wszystko.

Na początku swojej drogi Lexus stawiał na znakomitą technikę i wygląd szarej myszki. Od dłuższego czasu nie rezygnując z tego pierwszego przymiotu, zwraca uwagę bardzo wyrazistym (a czasem wręcz kontrowersyjnym) designem. Doskonałym przykładem jest tutaj najmniejszy SUV tej marki – UX.

Auto w teście to wersja hybrydowa, korzystająca z najnowszej, czwartej generacji tego rodzaju napędu koncernu Toyota. Składa się on z dwulitrowego wolnossącego silnika o mocy 152 KM, przedniego elektrycznego (109 KM), bezstopniowej przekładni i niewielkiej baterii. Razem do dyspozycji są 184 KM.

Lexus UX 250h - silnik
Napęd hybrydowy z silnikiem 2.0 to jeden z jaśniejszych punktów UX-a.

To w zupełności wystarcza do naprawdę sprawnej jazdy. Lexus ochoczo i bez najmniejszej zwłoki rusza z miejsca. W sumie większe wrażenie robią tutaj płynność pracy i reakcja na dodanie gazu (nawet nie maksymalne) niż wyniki w sprincie do setki (testowe okazały się o 0,7 s gorsze niż fabryczne: 9,2 do 8,5 s).

Generalnie, mimo sporej mocy, Lexus woli łagodniejsze niż ostrzejsze traktowanie. Choć zastosowano tu bezstopniową przekładnię, podczas dynamicznej jazdy wycie silnika na wysokich obrotach jest znacznie mniej dokuczliwe, niż miało to miejsce w przypadku starszych konstrukcji.

DANE TECHNICZNE Lexus UX 250h
Silnik benzynowy + elektr.
Pojemność skokowa 1987 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna (benz.) 152 KM/6000
Moc maksymalna (el./łączna) 109/184 KM
Maks. moment obr. (benz.) 190 Nm/4400
Maks. moment obr. (el./łączny) 202/b.d. Nm
Skrzynia biegów/napęd aut., bezst./przedni
Dł./szer./wys./rozstaw osi 450/184/154/264 cm
Masa/ładowność 1620/490 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 320/1231 l
Poj. zbiornika paliwa 43 l (Pb 95)
Osiągi, zużycie paliwa
Prędkość maksymalna 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Śr. zużycie paliwa (wg prod.) 5,3-5,7 l/100 km
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/średnie)  6,0/5,6/5,8 l/100 km
Cena od 154 900 zł

Prawy pedał warto także traktować z pewną wstrzemięźliwością, bo dzięki temu UX odwdzięcza się naprawdę niewielkim zużyciem paliwa, wynoszącym w mieście 6,0 l/100 km (a w trasie o 0,4 l niższym).

Lexus UX 250h - kokpit

Lexus to znakomite materiały i solidny montaż. Ekran nie jest dotykowy – do obsługi przewidziano niezbyt wygodny panel obok dźwigni zmiany biegów.

Na drodze Lexus przekonuje pewnym prowadzeniem, dobrym komfortem i cichą pracą zawieszenia. Przy ostrzejszym starcie z miejsca, szczególnie na wilgotnej nawierzchni, uwidaczniają się problemy z trakcją. Ich rozwiązaniem będzie wybór wersji z dodatkowym silnikiem elektrycznym napędzającym tylne koła (wersja 4x4 jest droższa od przednionapędowej o 7 tys. zł).

Lexus UX 250h: test – podsumowanie

  • Sprawny napęd, dobra dynamika, udane zestrojenie zawieszenia, spora przestronność z przodu, wysoka jakość wykonania
  • Mało miejsca z tyłu, niewielki bagażnik, przeciętna trakcja, obsługa wymagająca przyzwyczajenia, mały bak, wysoka cena

Ciekawy kompaktowy crossover z udanym napędem i zawieszeniem. Ale dla rodziny za ciasny.

Czytaj także