Znikoma awaryjność nie oznacza niskich kosztów eksploatacji. Serwis, diagnostyka i części zamienne są niestety bardzo drogie.
Tylko jedna wersja nadwoziowa, ale przynajmniej wystarczająco przestronna i doskonale wyciszona. Jeśli komuś zależy na pojemności bagażnika, rozczaruje go wersja hybrydowa – pod tylną klapą mieści się tylko 280 l (resztę zajmują akumulatory). Olbrzymią zaletą samochodu jest perfekcyjne wykonanie, które nawet po latach robi imponujące wrażenie.
Gama nie obejmuje diesli. Najlepszą propozycją jest benzynowy silnik V8 4.3. Po pierwsze imponuje osiągami, po drugie jest bardzo trwały, po trzecie nie ma wtrysku bezpośredniego i świetnie nadaje się do zasilania gazem. Bazowy 3.0 V6 to już nie ta liga (mocowo i jakościowo). Jedyną sensowną alternatywą jest ciągle dość droga wersja hybrydowa, w której silnik V6 łączy się z elektrycznym.
3.0 V6 ma problemy z nadmiernym zużyciem oleju – pomaga tylko wymiana pierścieni. W przypadku hybrydy należy w wyspecjalizowanym warsztacie ocenić jakość zespołu akumulatorów.
Problem w tym, że na rynku brakuje zamienników, a ceny w ASO stają się nieadekwatne do wartości tego używanego auta. Wiele niezależnych serwisów nie naprawia Lexusów.
Ograniczona podaż, niewielki popyt. Większość nabywców to pasjonaci, którzy szukają wyłącznie aut idealnych.
29 000 zł – Minimum na zakup to ok. 30 tys. zł. No chyba, że ktoś się skusi na „anglika” za połowę tej ceny.
50 000 zł – W zasięgu roczniki 2008-2009 z przebiegiem ok. 200-300 tys. km. Za 60 tys. zł da się kupić 450h.
70 000 zł – Od ubiegłego roku najdroższe GS-y nie potaniały ani odrobinę. Są rozchwytywane przez miłośników marki.
SILNIK | 300 | 350 | 430 | 460 | 450h |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2995 cm³ | 3456 cm³ | 4293 cm³ | 4608 cm³ | 3456 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz., elektryczny |
Moc maks. | 249 KM | 307 KM | 300 KM | 347 KM | 296+200 KM |
Maks. moment obr. | 310 Nm | 371 Nm | 419 Nm | 480 Nm | 368 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 7,2 s | 6,0 s | 6,1 s | 5,4 s | 5,9 s |
Prędkość maks. | 240 km/h | 230 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
2004 - pierwsza prezentacja modelu
2005 - debiut rynkowy wersji GS 300 i GS 430
2006 - pojawia się wersja hybrydowa GS 450h
2008 - lifting, silnik V8 4.3 zastępuje 4.6
2010 - delikatne odświeżenie, inne lampy tylne, z systemu audio znika odtwarzacz kaset
2011 - prezentacja następnej generacji modelu
+ Niezwykle wysoka niezawodność.
+ Mocne i dosyć oszczędne silniki
+ Bardzo wysoki komfort jazdy.
- Serwis tylko w wyspecjalizowanych warsztatach oraz ASO, szczególnie GS450h.
- Drogie części, brak zamienników.
- Sporo powypadkowych aut z USA
Radzimy zapolować na rzadki model GS 460. Starsze V8 4.3 sprzedają się na pniu – można do nich założyć LPG.
Auta z USA, trzeba sprawdzać ich historię za oceanem, wersje GS 300 z dużymi przebiegami – mogą zużywać sporo oleju.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 2/6
SUMA: 17/24 pkt