Z roku na rok rodzinne kombi Volvo staje się coraz tańsze i tym samym coraz bardziej przystępne dla szerokiego grona nabywców.
Samochód jest tak naprawdę funkcjonalnym krewniakiem flagowego modelu S80. Ma przestronne i świetnie wykończone wnętrze. Na bazie V70 budowano model XC70 – kombi z napędem na cztery koła, podniesionym prześwitem oraz efektownymi osłonami nadwozia. Jako nowe kosztowało fortunę, a po latach wciąż jest koszmarnie drogie. Auto korzysta z wielu podzespołów Forda Mondeo Mk4, jednak jest od niego znacznie lepiej wykonane i dużo skuteczniej wyciszone.
Najtańszą przepustką do tego modelu jest dwulitrowy diesel (to silnik francuski, znany jako 2.0 TDCi lub 2.0 HDi). Znacznie wyższą kulturę pracy mają 5-cylindrowe diesle Volvo, ale są one wyraźnie droższe. W formie ciekawostki warto wspomnieć o odmianie 1.6D – ten mały silnik nie pasuje do ciężkiego kombi. Wersje benzynowe to margines rynku. Miłośnicy marki preferują odmiany 5-o i 6-cylindrowe skonstruowane przez Volvo.
Najwięcej problemów wynika z ogólnego wyeksploatowania auta – dotyczy m.in. automatów czy osprzętu silników.
Jeśli ktoś ma ograniczony budżet może kupić znacznie tańsze Mondeo. Tutaj płaci się (także w serwisie) za komfort i prestiż.
Volvo to w Polsce marka specyficzna. V70 na ogół nie sprzedają się od ręki – miesiącami czekają na miłośnika.
15 000 zł – Sporo „anglików” oraz aut zajeżdżonych na taksówkach. To raczej oferty dla mechaników i handlarzy.
30 000 zł – Za 25-30 tys. zł można kupić auto z lat 2008-2011. Duża rozbieżność wynika z wersji silnikowej.
100 000 zł – Najdroższe auta z końcówki produkcji w topowych wersjach oraz zadbane egzemplarze XC70.
SILNIK | 1.6 T4 | 2.0 | 2.0 T | 2.5 T | 2.9 T6 | 3.2 | 1.6 D | 2.0 D | 2.0 D (R5) | 2.4 D | 2.4 D |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1595 cm³ | 1999 cm³ | 1999 cm³ | 2521 cm³ | 2953 cm³ | 3192 cm³ | 1560 cm³ | 1998 cm³ | 1984 cm³ | 2400 cm³ | 2400 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | benz. biturbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 180 KM | 145 KM | 203 KM | 200 KM | 285 KM | 243 KM | 109 KM | 136 KM | 163 KM | 163 KM | 185 KM |
Maks. moment obr. | 270 Nm | 190 Nm | 320 Nm | 300 Nm | 400 Nm | 320 Nm | 240 Nm | 320 Nm | 400 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,7 s | 11,3 s | 8,3 s | 8,1 s | 7,2 s | 8,4 s | 13,5 s | 11,4 s | 9,9 s | 9,9 s | 8,9 s |
Prędkość maks. | 215 km/h | 200 km/h | 230 km/h | 230 km/h | 245 km/h | 235 km/h | 185 km/h | 195 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 225 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,2 l/100 km | 8,6 l/100 km | 8,1 l/100 km | 9,5 l/100 km | 11,3 l/100 km | 9,2 l/100 km | 4,9 l/100 km | 5,9 l/100 km | 5,5 l/100 km | 6,7 l/100 km | 6,7 l/100 km |
2007 - debiutuje Volvo V70 III oraz jego terenowa odmiana XC70
2011 - modernizacja – nowa atrapa chłodnicy z dużym logo marki, inna kierownica, lepsza nawigacja
2013 - ponowna modernizacja
2016 - model zastąpiony przez Volvo V90
+ Przestronne i świetnie wykończone wnętrze z wygodnymi fotelami.
+ Bogate wyposażenie, mocne silniki.
+ Brak problemów z korozją.
- Wysokie koszty zakupu i utrzymania.
- Duże przebiegi wielu aut – w dieslach 300 czy 400 tys. km nie należy do rzadkości.
- Skromna sieć wyspecjalizowanych serwisów.
Pięciocylindrowego diesla z ręczną skrzynią. Godne uwagi są także tańsze wersje z dwulitrowym dieslem Peugeota.
Auta ze zużytą automatyczną skrzynią biegów. Jest najsłabszym punktem całej konstrukcji.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA 20/24 pkt