Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volvo V70 III

Volvo V70 III

Volvo V70 III

Z roku na rok rodzinne kombi Volvo staje się coraz tańsze i tym samym coraz bardziej przystępne dla szerokiego grona nabywców.

  • Lata produkcji: 2007-2016
  • Silniki: benz. 2.0-3.2 (145-304 KM), diesle 1.6-2.4 (109-205 KM)
  • Wersje: kmb
  • Długość/rozstaw osi: 482-484/282 cm, szerokość/wysokość: 186/150-160 cm, bagażnik: 575-1600 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Samochód jest tak naprawdę funkcjonalnym krewniakiem flagowego modelu S80. Ma przestronne i świetnie wykończone wnętrze. Na bazie V70 budowano model XC70 – kombi z napędem na cztery koła, podniesionym prześwitem oraz efektownymi osłonami nadwozia. Jako nowe kosztowało fortunę, a po latach wciąż jest koszmarnie drogie. Auto korzysta z wielu podzespołów Forda Mondeo Mk4, jednak jest od niego znacznie lepiej wykonane i dużo skuteczniej wyciszone.

Volvo-V70-III_3
Wnętrze sprzed modernizacji. Wysuwanym ekranem pod szybą steruje się elektrycznie.

SILNIKI

Najtańszą przepustką do tego modelu jest dwulitrowy diesel (to silnik francuski, znany jako 2.0 TDCi lub 2.0 HDi). Znacznie wyższą kulturę pracy mają 5-cylindrowe diesle Volvo, ale są one wyraźnie droższe. W formie ciekawostki warto wspomnieć o odmianie 1.6D – ten mały silnik nie pasuje do ciężkiego kombi. Wersje benzynowe to margines rynku. Miłośnicy marki preferują odmiany 5-o i 6-cylindrowe skonstruowane przez Volvo.

AWARYJNOŚĆ

Najwięcej problemów wynika z ogólnego wyeksploatowania auta – dotyczy m.in. automatów czy osprzętu silników.

KOSZTY

Jeśli ktoś ma ograniczony budżet może kupić znacznie tańsze Mondeo. Tutaj płaci się (także w serwisie) za komfort i prestiż.

SYTUACJA RYNKOWA

Volvo to w Polsce marka specyficzna. V70 na ogół nie sprzedają się od ręki – miesiącami czekają na miłośnika.

Volvo-V70-III_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Volvo V70 III powstało na tej samej platformie co Fordy S-Max i Mondeo. Tego typu pokrewieństwo obniża koszty napraw eksploatacyjnych – modele dzielą m.in. wahacze czy tarcze i klocki.
  • Przyciski na konsoli środkowej z napisami Comfort, Sport i Advanced świadczą o obecności systemu Four-C i amortyzatorów o zmiennej charakterystyce.
  • Napęd AWD łączono tylko z 5- i 6-cylindrowymi silnikami.

CENY

15 000 zł – Sporo „anglików” oraz aut zajeżdżonych na taksówkach. To raczej oferty dla mechaników i handlarzy.
30 000 zł – Za 25-30 tys. zł można kupić auto z lat 2008-2011. Duża rozbieżność wynika z wersji silnikowej.
100 000 zł – Najdroższe auta z końcówki produkcji w topowych wersjach oraz zadbane egzemplarze XC70.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.6 T4 2.0 2.0 T 2.5 T 2.9 T6 3.2 1.6 D 2.0 D 2.0 D (R5) 2.4 D 2.4 D
Pojemność skokowa 1595 cm³ 1999 cm³ 1999 cm³ 2521 cm³ 2953 cm³ 3192 cm³ 1560 cm³ 1998 cm³ 1984 cm³ 2400 cm³ 2400 cm³
Zasilanie benz. turbo benzynowy benz. turbo benz. turbo benz. biturbo benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 180 KM 145 KM 203 KM 200 KM 285 KM 243 KM 109 KM 136 KM 163 KM 163 KM 185 KM
Maks. moment obr. 270 Nm 190 Nm 320 Nm 300 Nm 400 Nm 320 Nm 240 Nm 320 Nm 400 Nm 340 Nm 400 Nm
Przysp. 0-100 km/h 8,7 s 11,3 s 8,3 s 8,1 s 7,2 s 8,4 s 13,5 s 11,4 s 9,9 s 9,9 s 8,9 s
Prędkość maks. 215 km/h 200 km/h 230 km/h 230 km/h 245 km/h 235 km/h 185 km/h 195 km/h 210 km/h 210 km/h 225 km/h
Średnie zuż. paliwa 7,2 l/100 km 8,6 l/100 km 8,1 l/100 km 9,5 l/100 km 11,3 l/100 km 9,2 l/100 km 4,9 l/100 km 5,9 l/100 km 5,5 l/100 km 6,7 l/100 km 6,7 l/100 km

HISTORIA MODELU

2007 - debiutuje Volvo V70 III oraz jego terenowa odmiana XC70
2011 - modernizacja – nowa atrapa chłodnicy z dużym logo marki, inna kierownica, lepsza nawigacja
2013 - ponowna modernizacja
2016 - model zastąpiony przez Volvo V90

Volvo-V70-III_4
Kokpit po liftingu z 2013 r.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Wypalanie uszczelki pod głowicą
    W mocniejszych dieslach raportowane bywają wypalenia uszczelek pod głowicą.
    Koszt naprawy: od 2000 zł
  • Zużycie amortyzatorów Four-C
    Adaptacyjne amortyzatory cieszą, dopóki działają. Później generują koszty.
    Koszt regeneracji: od 550 zł/szt.
  • Pasek napędu osprzętu
    W dieslach Volvo zrywający się pasek rozrządu często zrywa rozrząd. Lepiej go wymieniać!
    Koszt wymiany: od 600 zł
  • Awarie skrzyni biegów
    W trakcie jazdy próbnej trzeba zwrócić uwagę na pracę skrzyni (nie może szarpać itd.).
    Koszt naprawy: od 5000 zł

ZALETY I WADY

+ Przestronne i świetnie wykończone wnętrze z wygodnymi fotelami.
+ Bogate wyposażenie, mocne silniki.
+ Brak problemów z korozją.

- Wysokie koszty zakupu i utrzymania.
- Duże przebiegi wielu aut – w dieslach 300 czy 400 tys. km nie należy do rzadkości.
- Skromna sieć wyspecjalizowanych serwisów.

WARTO KUPIĆ

Pięciocylindrowego diesla z ręczną skrzynią. Godne uwagi są także tańsze wersje z dwulitrowym dieslem Peugeota.

UWAŻAJ NA

Auta ze zużytą automatyczną skrzynią biegów. Jest najsłabszym punktem całej konstrukcji.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6

SUMA 20/24 pkt

Czytaj także