Nie ma tu szerokiej palety silników ani ostentacyjnego stylu. RX oferuje za to komfort i niezwykły poziom niezawodności.
Poziom wykończenia jest wysoki, ale trwałość obić skórzanych niższa niż w poprzedniku. Na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu zbyt czuły joystick służący do sterowania komputerem pokładowym i multimediami. Za to świetne jest nagłośnienie. Drzwi są bardzo wysokie – wsiada się wygodnie. Kanapę można przesuwać, to dobrze, bo bagażnik jest tylko przeciętny. Uwaga – RX-y z USA mogą nie mieć napędu 4x4.
RX 350 napędza jednostka 2GR-FE. Ku uciesze fanów instalacji LPG ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego, nie ma za to wtrysku bezpośredniego. Łączono ją z klasyczną skrzynią automatyczną, dlatego lepiej sprawdza się w trasie (450h ma przekładnię E-CVT – planetarną z sekwencyjnym trybem pracy). RX 450h napędza wariant tego samego silnika, ale pracujący w cyklu Atkinsona (2GR-FXE). Mimo skrzyni CVT praca tej jednostki nie męczy – widlasta „szóstka” pracuje cicho i aksamitnie.
Większość problemów dotyczy zużycia zawieszenia. Baterie w 450h są trwałe, ale nie da się ich łatwo i tanio naprawiać, jak w starszych hybrydach Toyoty i Lexusa.
Niezawodność ma swoją cenę, części są drogie, zamienników bardzo brakuje.
Inaczej niż w przypadku innych SUV-ów RX-a łatwo kupić krajowego. Ale dużo egzemplarzy sprowadzono z USA.
59 000 zł – Oferowane w takie cenie RX-y mogą mieć spore przebiegi. Tańsze będą powypadkowe auta z USA.
68 000 zł – Można znaleźć krajowe egzemplarze z kompletną historią serwisową w ASO, również hybrydy.
85 000 zł – Poliftingowe auta, głównie hybrydowe. Roczniki 2012-2013, nowsze jeszcze rzadko trafiają na rynek.
SILNIK | 350 | 450h |
---|---|---|
Pojemność skokowa | 3456 cm³ | 3456 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy, hybryda |
Moc maks. | 277 KM | 299 KM |
Maks. moment obr. | 342 Nm | 317 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,0 s | 7,8 s |
Prędkość maks. | 200 km/h | 200 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 10,6 l/100 km | 6,3 l/100 km |
2008 - prezentacja 3. generacji modelu RX
2009 - pierwsze egzemplarze RX350 i RX450h trafiają do klientów
2012 - lifting obejmujący grill, przednie i tylne lampy (w tym przednie LED do jazdy dziennej), pojawia się pakiet F Sport
2015 - debiut czwartej generacji modelu RX
+ Jedno z najmniej awaryjnych aut na rynku.
+ Wysoki komfort jazdy, dobre wyposażenie.
+ Wersja hybrydowa w mieście pali mniej niż diesle w SUV-ach tej wielkości.
- Układ jezdny jest bezpieczny i stabilny, ale RX w ogóle nie angażuje kierowcy
- Słaby wybór części zamiennych, spore koszty obsługi serwisowej
Każdego zadbanego RX-a z dokumentacją serwisową, nawet z dużym przebiegiem. Nawet auta z LPG są niezłym pomysłem.
RX-y bez napędu 4x4 – mają problemy z trakcją. Wersję hybrydową warto sprawdzić u specjalistów przed zakupem.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 3/6
SUMA: 19/24 pkt