Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nissan Note II

Nissan Note II

Archiwum

Nissan Note II

Nowa Micra jest na tyle duża, że Nissan wycofał z oferty mikrovana Note. Ale na rynku wtórym ten model ma sens, bo jest oszczędny solidny i funkcjonalny.

  • Lata produkcji: 2012-2016
  • Silniki: benz. 1.2 (80-98 KM), diesle 1.5 (90 KM)
  • Wersje: htb
  • Długość/rozstaw osi: 410/260 cm, szerokość/wysokość: 169/152 cm, bagażnik: 296-1465 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Funkcjonalność jest bardzo mocną stroną Note II. Podobnie jak poprzednik zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla kompletu pasażerów, a przesuwana kanapa pozwala zwiększyć przestrzeń na nogi lub pojemność bagażnika.

Nissan-Note-II_3
Stylizacja może się podobać. Szkoda, że dominują twarde tworzywa sztuczne.

SILNIKI

Bazowe jednostki benzynowe są dokładnie takie same jak w mniejszym modelu Micra. Nabywca będzie musiał się zatem pogodzić z ich fatalną kulturą pracy i przeciętnymi osiągami. 140-konne Nismo praktycznie nie występuje na rynku wtórnym, więc nie należy nim sobie zawracać głowy. Beznadziejną sytuację ratuje turbodiesel 1.5 dCi, który jest tak naprawdę jedyną „normalną” jednostką w tym zestawieniu. W większości przypadków nie polecamy tego silnika ze względu na opisywane wielokrotnie problemy z panewkami (to znana konstrukcja Renault), ale w Note II jest to już jednostka poprawiona, w której poważne awarie zdarzają się znacznie rzadziej. W porównaniu z silnikami benzynowymi 1.2, 1.5 dCi pracuje znacznie przyjemniej dla ucha, ma także lepsze osiągi.

AWARYJNOŚĆ

Note należy do mało awaryjnych modeli. Trzeba tylko kupić auto z pewnej ręki.

KOSZTY

Umiarkowane ceny aut i części

SYTUACJA RYNKOWA

Oferta jest skromna, ale dominują w niej zadbane samochody z polskich salonów.

Nissan-Note-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Samochód idealnie nadaje się dla początkujących kierowców do jazdy w mieście. Lepsze wersje mają cztery kamery dające obraz 360 stopni (Around View Monitor) co ułatwia wykonywanie manewrów parkingowych.
  • Innym ciekawym elementem wyposażenia jest tzw. Safety Shield. To system ostrzegania dźwiękowego i wizualnego przed obiektami znajdującymi się w tzw. martwym punkcie.

CENY

25 000 zł – Ceny najtańszych Note praktycznie się nie zmieniły. To głównie zadbane auta z małym przebiegiem.
35 000 zł – 30-35 tys. zł pozwala na zakup takiego Note jak za 25 tys. zł, tyle, że ze znacznie lepszym wyposażeniem.
38 000 zł – Auta z końcówki produkcji z autentycznym przebiegiem 30-50 tys. km.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.2 1.2 DIG-S 1.2 DIG-S CVT 1.6 Nismo 1.5 dCi
Pojemność skokowa 1198 cm³ 1198 cm³ 1198 cm³ 1597 cm³ 1461 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy benzynowy turbodiesel
Moc maks. 80 KM 98 KM 98 KM 140 KM 90 KM
Maks. moment obr. 110 Nm 155 Nm 155 Nm 163 Nm 200 Nm
Przysp. 0-100 km/h 13,7 s 11,7 s 12,2 s b.d 11,9 s
Prędkość maks. 170 km/h 181 km/h 172 km/h b.d 179 km/h
Średnie zuż. paliwa 4,7 l/100 km 4,3 l/100 km 5,2 l/100 km b.d 3,6 l/100 km

HISTORIA MODELU

2012 - prezentacja modelu
2016 - samochód zostaje wycofany z Europy, żeby nie tworzyć wewnętrznej konkurencji z nowym Nissanem Micrą. Auto pozostaje jednak w sprzedaży na wybranych rynkach, np. w Japonii, gdzie gamę uzupełniają wersje hybrydowe.

Nissan-Note-I_5
Pierwsza generacja Nissana Note.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Bardzo łatwo rysują się twarde tworzywa sztuczne we wnętrzu
    Czasem wydaje się, że auto ma wyższy przebieg niż w rzeczywistości.
  • Delikatny lakier
    To typowy problem większości aut japońskich. Lepiej unikać myjni automatycznych.
  • Korozja układu wydechowego
  • Zużyta skrzynia CVT
    Dokładnie ten sam problem, który opisujemy w przypadku Micry. Jeśli ktoś kupi Note’a z wyeksploatowaną skrzynią CVT (wytrzymuje ok. 200-250 tys. km), będzie się musiał pogodzić ze sporymi wydatkami na jej regenerację. Będą takie jak w większych autach.
    Koszt regeneracji: 3,5-4 tys. zł

ZALETY I WADY

+ Wyjątkowo praktyczne nadwozie, jeszcze lepsze niż w poprzedniej generacji.
+ Poprawione silniki diesla.
+ Dużo aut z polskiej sieci sprzedaży.

- Brak 4-cylindrowego silnika benzynowego (pomijając Nismo).
- Niska kultura pracy jednostek 3-cylindrowych.

Nissan-Note-II_4
Pojemność bagażnika można zwiększyć przesuwając oparcie kanapy.

WARTO KUPIĆ

Najmniej problemów sprawi benzynowa wersja 1.2. Największą przyjemność z jazdy zagwarantuje diesel 1.5 dCi.

UWAŻAJ NA

Nie polecamy aut sprowadzonych bez historii – będzie je kiedyś bardzo trudno odsprzedać.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 6/6

SUMA 21/24 pkt

Czytaj także