Nowa Micra jest na tyle duża, że Nissan wycofał z oferty mikrovana Note. Ale na rynku wtórym ten model ma sens, bo jest oszczędny solidny i funkcjonalny.
Funkcjonalność jest bardzo mocną stroną Note II. Podobnie jak poprzednik zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla kompletu pasażerów, a przesuwana kanapa pozwala zwiększyć przestrzeń na nogi lub pojemność bagażnika.
Bazowe jednostki benzynowe są dokładnie takie same jak w mniejszym modelu Micra. Nabywca będzie musiał się zatem pogodzić z ich fatalną kulturą pracy i przeciętnymi osiągami. 140-konne Nismo praktycznie nie występuje na rynku wtórnym, więc nie należy nim sobie zawracać głowy. Beznadziejną sytuację ratuje turbodiesel 1.5 dCi, który jest tak naprawdę jedyną „normalną” jednostką w tym zestawieniu. W większości przypadków nie polecamy tego silnika ze względu na opisywane wielokrotnie problemy z panewkami (to znana konstrukcja Renault), ale w Note II jest to już jednostka poprawiona, w której poważne awarie zdarzają się znacznie rzadziej. W porównaniu z silnikami benzynowymi 1.2, 1.5 dCi pracuje znacznie przyjemniej dla ucha, ma także lepsze osiągi.
Note należy do mało awaryjnych modeli. Trzeba tylko kupić auto z pewnej ręki.
Umiarkowane ceny aut i części
Oferta jest skromna, ale dominują w niej zadbane samochody z polskich salonów.
25 000 zł – Ceny najtańszych Note praktycznie się nie zmieniły. To głównie zadbane auta z małym przebiegiem.
35 000 zł – 30-35 tys. zł pozwala na zakup takiego Note jak za 25 tys. zł, tyle, że ze znacznie lepszym wyposażeniem.
38 000 zł – Auta z końcówki produkcji z autentycznym przebiegiem 30-50 tys. km.
SILNIK | 1.2 | 1.2 DIG-S | 1.2 DIG-S CVT | 1.6 Nismo | 1.5 dCi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1198 cm³ | 1198 cm³ | 1198 cm³ | 1597 cm³ | 1461 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 80 KM | 98 KM | 98 KM | 140 KM | 90 KM |
Maks. moment obr. | 110 Nm | 155 Nm | 155 Nm | 163 Nm | 200 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,7 s | 11,7 s | 12,2 s | b.d | 11,9 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 181 km/h | 172 km/h | b.d | 179 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,7 l/100 km | 4,3 l/100 km | 5,2 l/100 km | b.d | 3,6 l/100 km |
2012 - prezentacja modelu
2016 - samochód zostaje wycofany z Europy, żeby nie tworzyć wewnętrznej konkurencji z nowym Nissanem Micrą. Auto pozostaje jednak w sprzedaży na wybranych rynkach, np. w Japonii, gdzie gamę uzupełniają wersje hybrydowe.
+ Wyjątkowo praktyczne nadwozie, jeszcze lepsze niż w poprzedniej generacji.
+ Poprawione silniki diesla.
+ Dużo aut z polskiej sieci sprzedaży.
- Brak 4-cylindrowego silnika benzynowego (pomijając Nismo).
- Niska kultura pracy jednostek 3-cylindrowych.
Najmniej problemów sprawi benzynowa wersja 1.2. Największą przyjemność z jazdy zagwarantuje diesel 1.5 dCi.
Nie polecamy aut sprowadzonych bez historii – będzie je kiedyś bardzo trudno odsprzedać.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 6/6
SUMA 21/24 pkt