W świecie coraz bardziej zdominowanym przez SUV-y wciąż jest miejsce na dopracowane i przestronne kombi z wydajnym napędem – takie jak BYD Seal 6 DM-i Touring.
Rynek nie znosi próżni. Doskonale wie o tym tak wytrawny gracz, jak działająca od 2003 r. marka BYD, która na polski rynek właśnie wprowadza nowe kombi klasy średniej.
Model Seal 6 DM-i Touring jest dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym plug-in o systemowej mocy 184 lub 212 KM. Energia do zasilania jednostki elektrycznej jest gromadzona przez akumulator BYD Blade – wykonany w technologii LFP, która wytrzymuje ponad 5000 cykli ładowania i rozładowywania, co przekłada się na jego wysoką żywotność. Kolejnym atutem jest brak podatności na zapalenie, np. po przebiciu obudowy.
W słabszej wersji akumulator trakcyjny ma pojemność 10 kWh – jeżeli zostanie naładowany z zewnętrznego źródła prądu, wystarczy to na pokonanie 50-75 km. W przypadku mocniejszej wersji baterię powiększono do 19 kWh, co przekłada się na 100-130 km zasięgu w trybie elektrycznym. Jej wyróżnikiem jest gniazdo CCS do ładowania prądem stałym o mocy do 26 kW. Łączny zasięg w trybie hybrydowym sięga 1350 km! Zapotrzebowanie na paliwo, w zależności od trybu i warunków jazdy, wynosi zaledwie 1,7-5,0 l/100 km.
Kto szuka kombi, zwraca uwagę nie tylko na zasięg i spalanie. Znaczenie mają także design i funkcjonalność. Na obu polach najnowszy BYD Seal 6 DM-i Touring nie zawodzi. Stylistyka nazywana przez producenta „Ocean X” wyróżnia się z tłumu, a jednocześnie ma w sobie wiele ponadczasowej elegancji. Bagażnik jest pojemny, ma regularny kształt, schowki, haczyki, podwójną podłogę, otwór do przewożenia długich przedmiotów i elektryczną klapę.
Cennik BYD SEAL 6 DM-i Touring otwiera kwota 159 100 zł za bogato wyposażoną wersję Boost.
Opracowany przez markę BYD napęd Super DM wyciska wszystko, co najlepsze z napędu elektrycznego oraz spalinowego. Można cieszyć się cichą jazdą, elastycznością i dobrą reakcją na gaz, jak również niezależnością od sieci ładowania oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo w trybie hybrydowym.
Bezpośrednio przed kierowcą znajduje się 8,8-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. W centralnej części kokpitu osadzono drugi ekran, który może mieć przekątną 12,8 lub 15,6 cala. System można konfigurować na różne sposoby i obsługiwać głosem. Zadbano o obsługę Apple CarPlay i Android Auto, a nawet łączność 4G i chmurę z aplikacjami.
Lista systemów wsparcia kierowcy jest niezwykle obszerna. Znajdują się na niej rozwiązania podnoszące komfort, jak i wpływające na bezpieczeństwo – z aktywnym zapobieganiem zderzeniom włącznie. Co istotne – nie wymagają one dopłat. Poziom wyposażenia wpływa tylko na konfigurację systemu kamer i dostępność przednich czujników parkowania.
Jedną z kluczowych korzyści dla nabywcy nowego auta jest gwarancja. W okresie jej trwania nie trzeba martwić się kosztem usuwania ewentualnych usterek – bierze go na siebie producent. W przypadku BYD jej warunki są niezwykle korzystne. Auta objęto podstawową gwarancją na 6 lat lub 150 tys. km. Silnik elektryczny ze sterownikiem jest chroniony przez 8 lat lub 150 tys. km, a akumulator trakcyjny przez 8 lat lub 200 tys. km. Koszty obniża plan przeglądów – pełny jest wymagany co 2 lata lub 30 tys. km, a co roku