Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Aston Martin Valkyrie Spider – bok, profil

Hiperauto w nowej wersji – Aston Martin Valkyrie Spider

1155 KM i 900 Nm bez dachu. Topowy Aston Martin ma teraz także wersję Spider.

  • Zdejmowany panel dachu z karbonu i poliwęglanu
  • Inaczej otwierane drzwi niż w wersji Coupe
  • Spider limitowany do 85 sztuk

To pierwsze seryjne hiperauto z nadwoziem cabrio w historii Astona Martina. Valkyrie Spider będzie jeszcze rzadsze od wersji Coupe. Produkcję Spidera limitowano do 85 sztuk, a Coupe do 150.

Osiągi Astona Martina Valkyrie Spider

Od strony technicznej praktycznie bez zmian. Spider dzieli z Coupe hybrydowy układ napędowy, na który składają się spalinowe V12 i jednostka elektryczna.

Już samo 6,5-litrowe V12 rozwija 1000 KM i 740 Nm, a razem z silnikiem elektrycznym osiąga 1155 KM i 900 Nm. Elektryczna jednostka jest dziełem firmy Integral Powertrain, a zasilające ją akumulatory wraz z osprzętem dostarcza słynny Rimac.

Prędkość maksymalna Spidera przekracza 350 km/h z założonym dachem i ponad 330 km/h ze zdjętym.

Sam dach to panel z włókna węglowego z dwiema szybami wykonanymi z poliwęglanu.

Brak stałego dachu wymusił zmianę konstrukcji drzwi. W Spiderze otwierają się one inaczej niż w Coupe (patrz: zdjęcia). Poza tym zmodernizowano karbonową strukturę samochodu, a także ustawienia zawieszenia oraz aktywnych elementów aerodynamicznych.

Dostawy wersji Spider ruszą w drugiej połowie 2022 r.

Aston Martin Valkyrie Spider - przód, drzwi
Okna w panelu dachowym wykonano z poliwęglanu.
Aston Martin
Aston Martin Valkyrie Spider - tył
Elementy aero Valkyrie robią duże wrażenie.
Aston Martin
Aston Martin Valkyrie - Spider, Coupe, drzwi
Brak stałego dachu wymusił przekonstruowanie drzwi. W wersji Spider (po prawej) otwierają się one inaczej niż w Coupe (po lewej).
Aston Martin
Aston Martin Valkyrie - Spider, Coupe, drzwi
Aston Martin Valkyrie Coupe i Aston Martin Valkyrie Spider mają ten sam 1155-konny napęd hybrydowy. 
Aston Martin

Czytaj także