Walka o prymat w klasie luksusowych SUV-ów trwa w najlepsze. Na czoło stawki właśnie wysforował się Aston Martin z modelem DBX 707. Ma 707 KM i 900 Nm.
Aston Martin przedstawił pierwszego SUV-a w 2020 r., a w 2021 r. w Europie był już on jego bestsellerem. Po raz kolejny potwierdziła się zatem słuszność wprowadzenia tego rodzaju pojazdu do gamy marki premium, która dotąd nigdy nie oferowała luksusowych „terenówek”.
Do tej pory DBX był oferowany z silnikiem 4.0 V8 biturbo o mocy 550 KM. Teraz debiutuje nowa topowa wersja DBX-a – 707. Oczywiście najważniejsze są w tym przypadku informacje dotyczące jednostki napędowej. Pod maską pracuje także ten pochodzący z AMG silnik 4.0 V8 biturbo, ale zmodernizowany. Otrzymał m.in. turbosprężarki z łożyskami kulkowymi oraz zmodyfikowany komputer sterujący. Nowy jest również układ wydechowy z czterema końcówkami.
Efekty są oszałamiające. Po zmianach moc maksymalna wzrosła o 157 KM – do 707 KM (mocniejszy jest tylko Jeep Grand Cherokee Trackhawk 6.2 V8 SC – 717 KM), a maksymalny moment obrotowy o 200 Nm – do 900 Nm (tyle samo, co w Bentleyu Bentaydze Speed 6.0 W12). Ponadto zastosowano tu automatyczną 9-biegową przekładnię z mokrym sprzęgłem i nowy tylny mechanizm różnicowy z blokadą. Napęd jest przenoszony na cztery koła, przy czym 100 procent momentu obrotowego może trafić na tylne.
Osiągi DBX 707 są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 s (identyczny wynik uzyskuje Porsche Cayenne Turbo GT), prędkość maksymalna 310 km/h. Ta druga wartość jest najwyższą w segmencie. Żaden seryjny SUV nie jest od DBX-a 707 szybszy, choć np. opisywany wcześniej Brabus 900 Rocket Edition na bazie Mercedesa GLE Coupe rozpędza się do 330 km/h.
W układzie jezdnym zastosowano zmodyfikowane zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości, elektronicznie sterowane stabilizatory oraz 22-calowe felgi z oponami 285/40 z przodu i 325/35 z tyłu. Opcjonalnie oferowane będą obręcze o cal większe. Hamulce są seryjnie karbonowo-ceramiczne – o 40,5 kg lżejsze niż odpowiedniki ze zwykłymi tarczami.
DBX 707 wyróżnia się także wyglądem. Ma m.in. większy grill, wloty powietrza w zderzaku i światła do jazdy dziennej, nakładki progów, szerszy dyfuzor z tyłu oraz większy spojler na pokrywie bagażnika. We wnętrzu zastosowano seryjnie m.in. sportowe siedzenia (ale będzie je można bezpłatnie zamienić na wersję komfortową).