Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Brabus 800 GLE

Gdy 612 KM to za mało – Mercedes GLE Brabus 800

Gdy 612 KM to za mało – Mercedes GLE Brabus 800

Brabus, jeden z najbardziej znanych tunerów Mercedesa, przygotował bardzo mocną i ostentacyjną wersję modelu AMG GLE 63 S 4Matic+.

Mercedes GLE już w normalnych wersjach robi wrażenie swoimi rozmiarami i stylizacją. O odmianach AMG nie wspominając. Ale najwyraźniej nie wszyscy uważają nawet te ostatnie za wystarczająco ekskluzywne.

I tu na scenę wkraczają tunerzy, tacy jak choćby Brabus. To renomowana niemiecka firma z olbrzymim doświadczeniem w modyfikowaniu, a także odrestaurowywaniu Mercedesów (rozpoczęła działalność w 1977 r., czyli 44 lata temu). Jednym z jej najnowszych dzieł jest właśnie GLE w wersji 800.

Bazą do stworzenia Brabusa 800 była topowa seryjna odmiana tego modelu: Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic+. Jej podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l rozwija 612 KM i 850 Nm. Aż trudno uwierzyć, że ktoś może uznać, że to parametry zbyt skromne dla SUV-a. Brabus zmodyfikował jednak m.in. turbosprężarki (mają większe turbiny), które teraz wytwarzają ciśnienie doładowania 1,6 bara i zastosował zewnętrzny komputer sterujący PowerXtra B40S-800. W efekcie moc silnika wzrosła do 800 KM przy 5900 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 1000 Nm przy 3500 obr./min.

Jednostki napędowe przechodzą po modyfikacji intensywne testy na hamowniach silnikowych, a także próby drogowe. Poza tuningiem silnika, zamontowano w aucie sportowy układ wydechowy z 90-milimetrowymi tytanowymi końcówkami, którego brzmienie można zmieniać przyciskiem z kabiny.

Standardowy wariant AMG potrzebuje na przyspieszenie od 0 do 100 km/h 3,8 s, natomiast Brabus 800 aż o 0,4 s mniej. Prędkość maksymalna pozostała niezmieniona – nadal jest ograniczona do 280 km/h. Ciekawostkę stanowi układ Brabus Memory System, który na stałe dezaktywuje start/stop. Na modyfikacje Brabus udziela gwarancji na 3 lata lub 100 tys. km.

W układzie jezdnym zastosowano moduł obniżający pneumatyczne zawieszenie o 25 mm, a także monstrualne obręcze o rozmiarze aż 24 cali (w ofercie znajdują się także 21-, 22- oraz 23-calowe). Z przodu mają one szerokość 10 cali i założono na nie opony 295/35, a z tyłu 12,5 x 12 (ogumienie 335/30).

Oczywiście Brabus oferuje także kompletny wykonany z włókien węglowych pakiet stylizacyjny. Składają się na niego m.in. wkładki grilla, przedni spoiler i elementy zderzaka, poszerzenia błotników czy dyfuzor tylnego zderzaka. Do wnętrza można zamówić m.in. specjalną skórzana tapicerkę czy karbonowe dodatki (m.in. łopatki do zmiany biegów przy kierownicy czy listwy dekoracyjne).

Brabusa 800 można kupić jako kompletne auto (w wersji normalnej i Coupe), a także przebudować już posiadane. Podobny pakiet jest również oferowany dla jeszcze większego Mercedesa GLS.

Brabus 800
Rozbudowany pakiet stylizacyjny Brabusa 800 GLE wykonano z pokrytego bezbarwnym lakierem włókna węglowego.
Brabus

 

Brabus 800 bok

Brabus 800

Brabus 800

Brabus 800

Brabus 800
We wnętrzu pojawiły się m.in. nowa skórzana tapicerka i dodatki z karbonu
Brabus
Brabus 800
800-konny silnik zapewnia GLE przyspieszenie do „setki” w 3,4 s.
Brabus

Czytaj także