Tym, dla których Mercedes-AMG G 63 jest zbyt zwyczajny, Brabus proponuje jego przebudowę na pick-upa z 800-konnym silnikiem.
Aktualna klasa G to samochód w wyjątkowy sposób łączący klasyczny dla tej serii modelowej design z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Niektórym jednak nie wystarcza to, co oferuje fabryka, nawet jeśli jest to flagowa wersja AMG 63.
Brabus znany jest z ekstremalnych przeróbek i na pewno ta, której poddaje nową „gelendę”, taka właśnie jest. Bo jak inaczej nazwać jej przebudowę z SUV-a na pick-upa.
By było to możliwe, samochód zostaje wydłużony o 68,9 cm (do 531 cm), a rozstaw osi wzrasta o 50 cm. Jak podkreślono, sztywność karoserii i ramy pozostaje niezmieniona w stosunku do standardowego pojazdu. Konieczne było także stworzenie od podstaw grodzi pomiędzy kabiną (z ogrzewaną szybą) a zbudowaną od podstaw (m.in. z karbonu) skrzynią ładunkową.
To jednak dopiero początek modyfikacji. Jedną z najważniejszych jest kompletna zmiana zawieszenia (od podstaw zaprojektowana rama pomocnicza i wahacze) z wykorzystaniem tzw. osi portalowych, dzięki którym radykalnie rośnie prześwit (wynosi on aż 49 cm). Do dyspozycji jest też system zmiany wysokości zawieszenia Brabus Ride Control.
Ponadto stosowane są znacznie większe niż seryjne koła. Na 22 calowe obręcze zakładane są opony Pirelli Scorpion ATR o rozmiarze 325/55.
Brabus już wcześniej pokazał klasę G w wersji pick-up, a widoczny na zdjęciach model to nowa czarna edycja – 800 Adventure XLP Superblack. Z szeregu dodatków stylizacyjnych wykonanych z włókna węglowego największe wrażenie robią poszerzenia błotników, po zastosowaniu których szerokość auta wzrasta o 11,6 cm (do 210 cm).
O tym, że pick-up Brabusa, przynajmniej w założeniu, ma się odnajdywać nie tylko na bulwarach i pod klubami, świadczy potężna wyciągarka zamontowana pod przednim zderzakiem (jej uciąg to 4,5 tony). By ułatwić wsiadanie do tak wysokiego auta, zastosowano masywne progi z opcjonalnie wysuwanymi stopniami.
Brabus nie byłby Brabusem, gdyby nie zajął się także silnikiem. Znakomita jednostka 4.0 V8 Mercedesa otrzymała m.in. nowe turbosprężarki i oprogramowanie sterujące. W efekcie rozwija 800 KM i 1000 Nm. To wystarcza, by ważące 2936 kilogramów monstrum rozpędzić od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h ze względu na wysoko położony środek ciężkości i terenowe opony. O odpowiednie wrażenie słuchowe dba nowy sportowy układ wydechowy z wyprowadzonymi z boku auta końcówkami.
Za Brabusa 800 Adventure XLP Superblack trzeba zapłacić w Niemczech od 725 900 euro, co przy obecnym kursie oznacza wydatek na poziomie 3,3 miliona zł.