Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Brabus 800 Adventure XLP Superblack

Ekstremalny pick-up Brabus 800 Adventure XLP Superblack na bazie Mercedesa-AMG G 63

Ekstremalny pick-up Brabus 800 Adventure XLP Superblack na bazie Mercedesa-AMG G 63

Tym, dla których Mercedes-AMG G 63 jest zbyt zwyczajny, Brabus proponuje jego przebudowę na pick-upa z 800-konnym silnikiem.

Aktualna klasa G to samochód w wyjątkowy sposób łączący klasyczny dla tej serii modelowej design z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Niektórym jednak nie wystarcza to, co oferuje fabryka, nawet jeśli jest to flagowa wersja AMG 63.

Brabus znany jest z ekstremalnych przeróbek i na pewno ta, której poddaje nową „gelendę”, taka właśnie jest. Bo jak inaczej nazwać jej przebudowę z SUV-a na pick-upa.

By było to możliwe, samochód zostaje wydłużony o 68,9 cm (do 531 cm), a rozstaw osi wzrasta o 50 cm. Jak podkreślono, sztywność karoserii i ramy pozostaje niezmieniona w stosunku do standardowego pojazdu. Konieczne było także stworzenie od podstaw grodzi pomiędzy kabiną (z ogrzewaną szybą) a zbudowaną od podstaw (m.in. z karbonu) skrzynią ładunkową.

To jednak dopiero początek modyfikacji. Jedną z najważniejszych jest kompletna zmiana zawieszenia (od podstaw zaprojektowana rama pomocnicza i wahacze) z wykorzystaniem tzw. osi portalowych, dzięki którym radykalnie rośnie prześwit (wynosi on aż 49 cm). Do dyspozycji jest też system zmiany wysokości zawieszenia Brabus Ride Control.

Ponadto stosowane są znacznie większe niż seryjne koła. Na 22 calowe obręcze zakładane są opony Pirelli Scorpion ATR o rozmiarze 325/55.

Brabus już wcześniej pokazał klasę G w wersji pick-up, a widoczny na zdjęciach model to nowa czarna edycja – 800 Adventure XLP Superblack. Z szeregu dodatków stylizacyjnych wykonanych z włókna węglowego największe wrażenie robią poszerzenia błotników, po zastosowaniu których szerokość auta wzrasta o 11,6 cm (do 210 cm).

O tym, że pick-up Brabusa, przynajmniej w założeniu, ma się odnajdywać nie tylko na bulwarach i pod klubami, świadczy potężna wyciągarka zamontowana pod przednim zderzakiem (jej uciąg to 4,5 tony). By ułatwić wsiadanie do tak wysokiego auta, zastosowano masywne progi z opcjonalnie wysuwanymi stopniami.

Brabus nie byłby Brabusem, gdyby nie zajął się także silnikiem. Znakomita jednostka 4.0 V8 Mercedesa otrzymała m.in. nowe turbosprężarki i oprogramowanie sterujące. W efekcie rozwija 800 KM i 1000 Nm. To wystarcza, by ważące 2936 kilogramów monstrum rozpędzić od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h ze względu na wysoko położony środek ciężkości i terenowe opony. O odpowiednie wrażenie słuchowe dba nowy sportowy układ wydechowy z wyprowadzonymi z boku auta końcówkami.

Za Brabusa 800 Adventure XLP Superblack trzeba zapłacić w Niemczech od 725 900 euro, co przy obecnym kursie oznacza wydatek na poziomie 3,3 miliona zł.

 Brabus 800 Adventure XLP Superblack przód
Edycja Superblack ma wszystkie dodatki i elementy, które się da w kolorze czarnym.
Brabus
 Brabus 800 Adventure XLP Superblack bok
Brabus montuje tu nie tylko dodatki stylizacyjne jak poszerzenia błotników, różne nakładki czy wybrzuszoną maskę, ale także wyposażenie podnoszące funkcjonalność, np. orurowanie, kanistry, mocny bagażnik dachowy i dodatkowe oświetlenie.  
Brabus
 Brabus 800 Adventure XLP Superblack tył
Brabus 800 Adventure XLP Superblack ma 5,3 m długości i niemal pół metra prześwitu.
Brabus
 Brabus 800 Adventure XLP Superblack deska rozdzielcza
W kabinie – festiwal nakładek z karbonu oraz skóry, która pokrywa co się tylko da. Oczywiście wszystko w kolorze czarnym, wyróżniającym nową edycję tego modelu.
Brabus
 Brabus 800 Adventure XLP Superblack siedzenia
W niektórych miejscach, np. na fotelach, wytłoczono siódemki, nawiązujące do roku założenia Brabusa (1977).
Brabus
 Brabus 800 Adventure XLP Superblack kanapa
Pod względem przestronności kabiny nic się nie zmieniło w stosunku do oryginału.
Brabus
 Brabus 800 Adventure XLP Superblack przestrzeń ładunkowa
Skrzynię ładunkową z boku pokrywa specjalny materiał Flexiteek, wykorzystywany przez Brabusa do budowy motorówek.
Brabus
 Brabus 800 Adventure XLP Superblack silnik
Silnik 4.0 V8 biturbo rozwija w Brabusie 800 KM, o 215 KM więcej niż w standardowym Mercedesie-AMG 63.
Brabus

Czytaj także