Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Brabus 900 Rocket Edition

Najszybszy SUV świata – Brabus 900 Rocket Edition

Brabus stworzył na bazie Mercedesa-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe limitowany model 900 Rocket Edition, który jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h.

Brabus lubuje się ostatnio w przygotowywaniu niezwykłych SUV-ów. Niedawno pokazywaliśmy jego również bardzo mocną interpretację Mercedesa-AMG GLE 63 S 4MATIC+ z silnikiem o mocy 800 KM i rozpędzającą się do 280 km/h.

Teraz niemiecka firma stworzyła jeszcze bardziej radykalny wariant – 900 Rocket Edition, bazujący na tym samym aucie, ale w wersji coupe.

Brabus 900 Rocket Edition – silnik, osiągi, układ jezdny

Standardowa jednostka V8 Mercedesa-AMG ma 3982 cm3. Brabus zwiększył jej pojemność do 4407 cm3 (średnica cylindra 84 mm, skok tłoka 100 mm). Zastosowano nowe wzmocnione tłoki i korbowody oraz wał korbowy, a także wydajniejsze pompy paliwa. Wymieniono także turbosprężarki na większe, przeprojektowano też układ dolotowy.

Sportowy układ wydechowy z tytanowo-karbonowym wykończeniem 90-milimetrowych końcówek otrzymał specjalne metalowe katalizatory i filtry cząsteczek stałych. Oczywiście zmodyfikowano także elektronikę sterującą pracą nowego układu napędowego.

Efekty pracy specjalistów Brabusa są imponujące. Moc wzrosła z fabrycznych 612 KM do 900 KM, a maksymalny moment obrotowy z 850 Nm do 1250 Nm. Ta ostatnia wartość została jednak ograniczona do 1050 Nm, by zmniejszyć obciążenia w układzie przeniesienia napędu.

Osiągi Brabusa 900 Rocket Edition są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 s (seryjne auto 3,8 s, a Brabus GLE 800 – 3,4 s). Prędkość maksymalna wynosi zaś niewiarygodne 330 km/h. Dla porównania Lamborghini Urus rozpędza się do „setki” w 3,6 s i uzyskuje „tylko” 305 km/h.

Brabus zaznacza jednak, że owe 330 km/h jest możliwe do uzyskania jedynie w aucie z 23-calowymi felgami Monoblock Y „Platinum Edition” i oponami Continentala o rozmiarach 295/30 z przodu i 335/30 z tyłu (auto na zdjęciach ma inne, 24-calowe obręcze).

Standardowe pneumatyczne zawieszenie Mercedesa wyposażono w moduł, który zmniejszył prześwit o około 25 mm. Brabus proponuje felgi od 21 do 24 cali. Topowy wzmocniony wariant Monoblock Z „Platinum Edition” z poprawiającymi aerodynamikę elementami wykonanymi z karbonu (na fot.) ma rozmiar 10x24 cale z przodu (opony 295/30) i 12x24 cale z tyłu (opony 355/25).

Standardowe karbonowo-ceramiczne hamulce pozostały niezmienione, jedynie ich zaciski pomalowano na czerwono.

Brabus 900 Rocket Edition – nadwozie, wnętrze

Biorąc pod uwagę wszystkie modyfikacje mechaniczne, jakich dokonano, zmiany w wyglądzie stanowią jedynie uzupełnienie twego niezwykłego projektu.

900 Rocket Edition został polakierowany w nietypowym szarym kolorze i otrzymał pełen zestaw dopracowanego aerodynamicznie ospoilerowania wykonany z włókien węglowych, a zamiast gwiazdy Mercedesa karoserię zdobią logotypy Brabusa.

Wnętrze może zostać wykończone skórą w zasadzie w dowolnym kolorze. W prezentacyjnym egzemplarzu tym materiałem pokryto nie tylko siedzenia, ale także m.in. deskę rozdzielczą, konsolę środkową i słupki, a dach obszyto Alcantarą. Ponadto zastosowano tutaj pakiet wykończeniowy z karbonu, a 206 różnych elementów (jak choćby przyciski do sterowania szybami i siedzeniami) wykończono na czerwono.

Brabus 900 Rocket Edition powstanie w limitowanej liczbie 25 egzemplarzy, a jego cena zaczyna się od 381 243 euro, czyli w przeliczeniu ok. 1 750 000 zł.

Brabus 900 Rocket Edition
Raczej nie da się powiedzieć, że Brabus 900 Rocket Edition ma subtelny pakiet stylizacyjny, ale już wyjściowy Mercedes-AMG nie prezentuje się skromnie.
Brabus
Brabus 900 Rocket Edition
Pneumatyczne zawieszenie obniżono o 25 mm w stosunku do oryginału.
Brabus
Brabus 900 Rocket Edition
Układ wydechowy jest aktywny – można wybrać dwa różne poziomy głośności jego pracy.
Brabus
Brabus 900 Rocket Edition
Każdy z 25 egzemplarzy będzie budowany na zamówienie, zatem czerwone dodatki nie są obowiązkowe.
Brabus
Brabus 900 Rocket Edition
Silnik 4.4 V8 biturbo rozwija 900 KM przy 6200 obr./min i 1250 Nm przy 2900 obr./min (w gotowym aucie moment obrotowy ograniczono do 1050 Nm). Skrzynia biegów ma 9 przełożeń.
Brabus

Brabus 900 Rocket Edition – galeria

Czytaj także