Wyścig zbrojeń trwa w najlepsze – topowa odmiana Lotusa Eletre może się pochwalić mocą 905 KM.
Ostatnio dość częstą praktyką jest pokazywanie samochodu, ale nie ujawnianie od razu jego pełnych danych technicznych. Tak stało się m.in. w przypadku zaprezentowanego w marcu pierwszego SUV-a Lotusa – elektrycznego modelu Eletre. Teraz jednak brytyjska, ale należąca do chińskiego koncernu Geely, podała parametry i osiągi nowego modelu.
Przypomnijmy – Eletre jest SUV-em klasy wyższej o naprawdę potężnych rozmiarach: długość 510,3 cm, szerokość 213,5 cm (z kamerami) lub 223,1cm z lusterkami, wysokość 163,6 cm, rozstaw osi 301,9 cm. Eletre korzysta z adaptacyjnego pneumatycznego zawieszenie, układów wektorowania momentu obrotowego (przy użyciu hamulców) oraz tylnych kół skrętnych. Systemy bezpieczeństwa oparto na technologii LIDAR (Light Detection and Ranging – laserowy system pomiaru odległości).
Najważniejsze są jednak informacje dotyczące układu napędowego, bo wcześniej kompletne nie były znane. Eletre będzie oferowane w trzech wersjach: Eletre, Eletre S i Eletre R. Dwie pierwsze otrzymały dwa silniki (z przodu i z tyłu) i jednobiegową przekładnię. Do dyspozycji są 603 KM oraz 710 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 258 km/h, a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h to 4,5 s.
Topowy wariant R również ma dwa silniki (ale dwubiegową przekładnię), które rozwijają łącznie aż 905 KM i 985 Nm. W efekcie najmocniejsze Eletre przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 2,95 s. Prędkość maksymalna jest jednak tylko minimalnie wyższa – 265 km/h.
Wszystkie odmiany wyposażono w 800-woltową instalację elektryczną i akumulator trakcyjny o pojemności aż 112 kWh. Słabsze warianty są w stanie uzyskać zasięg 600 km, natomiast R – 490 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 350 kW i przy wykorzystaniu ładowarki o takich parametrach uzupełnienie energii od 10 do 80% zajmie ok. 20 min.
Eletre zostało już wycenione. W Niemczech (u nas nie ma oficjalnego przedstawicielstwa) bazowa wersja kosztuje 95 990 euro, S – 120 990 euro, natomiast R – 150 990 euro.